Adu masalah kepada BPA bukan pembangkang

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
IPOH 3 Dis. - Rakyat yang berdepan masalah dinasihatkan tidak menggunakan parti pembangkang untuk menyelesaikan masalah mereka, sebaliknya mengadu terus kepada Biro Pengaduan Awam (BPA) bagi mendapatkan bantuan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator T. Murugiah berkata, tindakan orang ramai bertemu parti pembangkang tidak perlu kerana BPA yang terletak di bawah pentadbiran Kerajaan Pusat sentiasa prihatin dan komited membantu mereka.

''Pembangkang sebenarnya tiada mempunyai kuasa di negara ini. Mereka tidak boleh buat apa-apa untuk menyelesaikan masalah rakyat.

''Kalau pergi jumpa pembangkang, mereka hanya boleh buat bising di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) tetapi tidak akan membawa apa-apa faedah kepada rakyat yang mengadu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan mesyuarat dengan penduduk Kampung Jalan Air Kolam, Talang, Kuala Kangsar di pejabat BPA Perak di sini hari ini.

Bagi memudahkan orang ramai membuat aduan, Murugiah memberitahu, BPA di Putrajaya sebagai contoh, sudah menetapkan hari Selasa pada setiap minggu sebagai Hari Bertemu Pelanggan.

Sepanjang hari itu, katanya, orang ramai boleh datang ke pejabat BPA itu untuk mengadu apa sahaja masalah kecuali berkaitan kewangan dan pinjaman wang dengan ah long.

Selain menerima aduan, beliau berkata, pelanggan yang datang juga disediakan makan tengah hari percuma untuk memberi keselesaan kepada mereka terutama pengadu yang datang dari jauh.

"Kita cuba sedaya upaya memberi layanan mesra kepada pelanggan dan saya sudah memberi peringatan kepada pegawai-pegawai BPA supaya melayan mesra setiap pengadu.

"Aduan yang dibuat juga harus mendapat maklum balas cepat iaitu dalam tempoh 48 jam dan mesti diselesaikan dalam masa sepuluh hari," katanya.

Selain membuat aduan secara terus di mana-mana pejabat BPA di seluruh negara, beliau memberitahu, orang ramai juga boleh memaklumkan masalah mereka melalui e-mel, telefon atau menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada mana-mana pegawainya termasuk beliau sendiri.

Murugiah berkata, setakat ini sambutan orang ramai terhadap BPA masih kurang memuaskan kerana tidak banyak laporan diterima pada setiap hari.

Sebagai contoh, ujarnya, pejabat BPA di Perak hanya menerima purata dua aduan setiap hari sedangkan jumlah pegawai bertugas di situ berjumlah 13 orang.

Katanya, kerajaan telah membelanjakan berjuta-juta ringgit untuk menubuhkan BPA tetapi semua itu akan jadi pembaziran jika tidak dimanfaatkan sepenuhnya oleh rakyat.

Kenapa? Takut ke?
 
Sponsored Post

MoshedFX

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
8,374
Reaction score
89
Points
70
IPOH 3 Dis. - Rakyat yang berdepan masalah dinasihatkan tidak menggunakan parti pembangkang untuk menyelesaikan masalah mereka, sebaliknya mengadu terus kepada Biro Pengaduan Awam (BPA) bagi mendapatkan bantuan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator T. Murugiah berkata, tindakan orang ramai bertemu parti pembangkang tidak perlu kerana BPA yang terletak di bawah pentadbiran Kerajaan Pusat sentiasa prihatin dan komited membantu mereka.

''Pembangkang sebenarnya tiada mempunyai kuasa di negara ini. Mereka tidak boleh buat apa-apa untuk menyelesaikan masalah rakyat.

''Kalau pergi jumpa pembangkang, mereka hanya boleh buat bising di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) tetapi tidak akan membawa apa-apa faedah kepada rakyat yang mengadu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan mesyuarat dengan penduduk Kampung Jalan Air Kolam, Talang, Kuala Kangsar di pejabat BPA Perak di sini hari ini.

Bagi memudahkan orang ramai membuat aduan, Murugiah memberitahu, BPA di Putrajaya sebagai contoh, sudah menetapkan hari Selasa pada setiap minggu sebagai Hari Bertemu Pelanggan.

Sepanjang hari itu, katanya, orang ramai boleh datang ke pejabat BPA itu untuk mengadu apa sahaja masalah kecuali berkaitan kewangan dan pinjaman wang dengan ah long.

Selain menerima aduan, beliau berkata, pelanggan yang datang juga disediakan makan tengah hari percuma untuk memberi keselesaan kepada mereka terutama pengadu yang datang dari jauh.

"Kita cuba sedaya upaya memberi layanan mesra kepada pelanggan dan saya sudah memberi peringatan kepada pegawai-pegawai BPA supaya melayan mesra setiap pengadu.

"Aduan yang dibuat juga harus mendapat maklum balas cepat iaitu dalam tempoh 48 jam dan mesti diselesaikan dalam masa sepuluh hari," katanya.

Selain membuat aduan secara terus di mana-mana pejabat BPA di seluruh negara, beliau memberitahu, orang ramai juga boleh memaklumkan masalah mereka melalui e-mel, telefon atau menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada mana-mana pegawainya termasuk beliau sendiri.

Murugiah berkata, setakat ini sambutan orang ramai terhadap BPA masih kurang memuaskan kerana tidak banyak laporan diterima pada setiap hari.

Sebagai contoh, ujarnya, pejabat BPA di Perak hanya menerima purata dua aduan setiap hari sedangkan jumlah pegawai bertugas di situ berjumlah 13 orang.

Katanya, kerajaan telah membelanjakan berjuta-juta ringgit untuk menubuhkan BPA tetapi semua itu akan jadi pembaziran jika tidak dimanfaatkan sepenuhnya oleh rakyat.

Kenapa? Takut ke?
ayat paling buduussss...oleh seoarang menteri....:eek::eek:

ada ke die ckp bincang kat parlimen tak bawa faedah...pastu apsal ko duk mesia..pi duk negara tadak parlimen la....gambengg btoi...
 

1305

Super Active Member
Joined
Sep 19, 2008
Messages
9,731
Reaction score
129
Points
73
B.P.A.. stand for Biro Persoalan Awam.

Sebabnya, aku tanya lain, dia jawab lain..

satu pesen dgn menteri dia la..

kuang..kuang..kuang....
 

1305

Super Active Member
Joined
Sep 19, 2008
Messages
9,731
Reaction score
129
Points
73
ayat paling buduussss...oleh seoarang menteri....:eek::eek:

ada ke die ckp bincang kat parlimen tak bawa faedah...pastu apsal ko duk mesia..pi duk negara tadak parlimen la....gambengg btoi...
dia mmg budus..brudus..hudus...:eek:
 

yustaiping2

Active+ Member
Joined
Apr 7, 2008
Messages
2,664
Reaction score
42
Points
40
ayat paling buduussss...oleh seoarang menteri....:eek::eek:

ada ke die ckp bincang kat parlimen tak bawa faedah...pastu apsal ko duk mesia..pi duk negara tadak parlimen la....gambengg btoi...

walaupon aku slalu xsama pendapat ngan korang.....

Tapi pendapat nie, aku sokong...
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
hahahaa
pelik2...heheehe
 

fordLASER

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2007
Messages
10,806
Reaction score
54
Points
120
Itulah masaalah dgn umnoi.... suka mencari isu memperlekehkan kerajaan baru... bukannya mencari jalan utk memperbaiki keadaan mencari ruang utk bersama2 menyelesaikan masaalah.....

Mengapa umnoi x boleh trima sesuatu isu itu perlu melalui prosedur iaitu serahkan kpd jabatan yg berkenaan utk diselesaikan dulu... skiranya dlm sesuatu jangkamasa masih x diselesaikan barulah di kemukakan di parlimen....

umnoi nak jd hero..... masih nak berkokok, walaupun ekor bergelumang najis

politik wang aka rasuah yg menghina demokrasi.....
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
28,238
Reaction score
889
Points
171
aduhai malaysia ku..... kenape la pak menteri semua ni statment mcm org x berakal jer ni...
 

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
adu kt diorg lmbt la mau tggu..
ada pembangkang bising2 bru le kelam kabut nk buat keje..
 

esohor

Active Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
1,524
Reaction score
0
Points
20
cuba menteri budus ni gi selak2 file kat Biro Pengaduan Awam tu - berapa byk dah org mengadu dan berapa byk dah diselesaikan!!!!

menteri tgk lah samada BPA ni buat kerja ke tak!!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register