Adakah Hidup Ini Hanya Untuk Mengikut Telunjuk Boss Dan Membayar Hutang

CG Sponsors




Norfazli

Active+ Member
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
1.Sekarang sudah lewat malam, mungkin ramai di antara kita sudah ingin tidur kerana esok ingin bekerja.Bekerja iaitu mengikut telunjuk boss.

2.Apabila petang,kita pulang ke rumah dengan keletihan kerana mengikut masa kerja yang ditetapkan oleh boss.

3.Pada waktu malam,kita memberitahu anak-anak kita supaya apabila besar nanti...carilah pekerjaan supaya mereka boleh mengikut arahan boss mereka.

4.Di hari mendapat gaji.Kita bergembira sekejap tetapi termenung pula kerana banyak duit habis kerana membayar hutang pula.

5.Apabila kerja,sekiranya kita melakukan kesilapan dan kesalahan.Kita dimarah oleh boss.

6.Ada juga anda terfikir ingin lari daripada telunjuk boss tetapi itu hanya impian sahaja kerana anda tidak yakin.Kerana daripada kecil lagi anda telah dididik untuk mencari kerja yang memerlukan anda mengikut telunjuk boss.

7.Anda pun tidak tahu berapa generasi anda lagi yang mengikut tradisi anda iaitu mengikut arahan boss.

8.Adakah anda adalah orang seperti ini? :-?
 
Last edited:
Sponsored Post

ajid182

Active Member
Joined
Aug 6, 2008
Messages
1,607
Reaction score
7
Points
25
aku akan cuba pecah tradisi tidak akan ikot jejak langkah family aku yg suka sgt ikot telunjuk boss..:D:)paid:)paid:)paid
 

shauki2u

Fun Poster
Joined
Apr 24, 2008
Messages
543
Reaction score
0
Points
10
yang sebenarnya

yang sebenarnya bukan
belajar baik2, nnti dh besar jadi kaya ye.
tapi
belajar baik2, nnti dh besar kayakan bos ye. :))
kalau boleh aku nk cari duit sendiri la.
kalau nak kerja, hidup boleh, tp nk kaya susah >.<""
 

GoldFinger

Active Member
Joined
Jan 27, 2008
Messages
1,814
Reaction score
6
Points
25
melayu harus bekerja kuat untuk menjadi boss...dan bukan kuli selamanya..bila jadi boss , jadilah boss yang baik dan disukai oleh staf bawahan. Penuh Toleransi dan berkebajikan !...bersabarlah tuan tanah , langit tidak selalu mendung..cahaya pasti ada di hujung terowong !
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
hurm...
nak bisnes, modal kena ada ...
ponin nk pk kan..
 

putrialya

Active+ Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
3,286
Reaction score
22
Points
25
tanyela sesape pon...xde yg nak jd org bawahan...semua mesti nak jd bos...tp tu la...bkn semua bernasib baik...dan bkn pula dikatakan semua bos itu bernasib baik...kekadang kuli lebih bahagia hidupnye dari seorang bos yg kaya raya....
 

MoshedFX

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
8,374
Reaction score
89
Points
70
Sekarang sudah lewat malam, mungkin ramai di antara kita sudah ingin tidur kerana esok ingin bekerja.Bekerja iaitu mengikut telunjuk boss.

Apabila petang,kita pulang ke rumah dengan keletihan kerana mengikut masa kerja yang ditetapkan oleh boss.

Pada waktu malam,kita memberitahu anak-anak kita supaya apabila besar nanti...carilah pekerjaan supaya mereka boleh mengikut arahan boss mereka.

Di hari mendapat gaji.Kita bergembira sekejap tetapi termenung pula kerana banyak duit habis kerana membayar hutang pula.

Apabila kerja,sekiranya kita melakukan kesilapan dan kesalahan.Kita dimarah oleh boss.

Ada juga anda terfikir ingin lari daripada telunjuk boss tetapi itu hanya impian sahaja kerana anda tidak yakin.Kerana daripada kecil lagi anda telah dididik untuk mencari kerja yang memerlukan anda mengikut telunjuk boss.

Anda pun tidak tahu berapa generasi anda lagi yang mengikut tradisi anda iaitu mengikut arahan boss.

Adakah anda adalah orang seperti ini? :-?
That is..
They struggle to get in and they strive to stay in..

start kerja umur 23 smpai umur 55... tetiap petang tgk jam, "bile nk pukul 5.30?"

p/s: jom2..apa kata kita jadi bos? hehe
 

WindfaLL

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2008
Messages
4,695
Reaction score
4
Points
25
alhamdulillah... kaum melayu kita dah semakin sedar... tahniah bukak thread ni....
 

Nars

Active Member
Joined
Dec 28, 2005
Messages
1,827
Reaction score
5
Points
25
bagus... bagus... so lepas nie jgn panggil cha ya nun alip jek "boss".... nie tak asal... cha jek org panggil "makan boss"... "pegi mana boss"... walau pun bukan boss korang heh....

p/s : tapi ade sorang boss melayu yang baek... eboss :)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register