BTC USD 42,530.6 Gold USD 1,775.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Adakah cinta memerlukan sebab?

NEMO

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,042
Points
1,101
Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialong mereka...

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu
abang memang cintakan Sayang.
Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang
boleh katakan abang sayang dan cintakan saya
sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.
Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh
buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!
Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan
kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang
mempunyai suami dan teman lelaki yang tahu
menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi
dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan
sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata:

"Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.

Surat tersebut berbunyi begini:
Sayang, jika disebabkan suaramu, aku menyintaimy... sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh
mencintai mu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu... . sekarang bolehkah engkau melangkah?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab?

Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati."


 
Sponsored Post

Pelesit Api Malaya

Active+ Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,549
Reaction score
162
Points
33
Gua nak kongsi skit arr.. Dlu, gua ada minat kat sorang awek... tp, tiap kali jumpa jerkk.. gua kelu beb.. xleh ckp.. awek comel 2 pun cam suka jerk kat gua ni... macam jerr... hehe.. kat cini ader sesaper x yng pakar dlm bidang awekz2 ni.. kongsi ler ckit... :D
 

shukcaya

Legendary Member
Joined
Mar 28, 2008
Messages
14,436
Reaction score
23
Points
115
Gua nak kongsi skit arr.. Dlu, gua ada minat kat sorang awek... tp, tiap kali jumpa jerkk.. gua kelu beb.. xleh ckp.. awek comel 2 pun cam suka jerk kat gua ni... macam jerr... hehe.. kat cini ader sesaper x yng pakar dlm bidang awekz2 ni.. kongsi ler ckit... :D

ko nk suh kongsi pe??:">:">:">
 

o_o2o_o3

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2007
Messages
3,979
Reaction score
144
Points
33
Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati."

Itulah cinta sejati
 

wak

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
11,359
Reaction score
5
Points
115
sebab apa cinta tidak perlu ada sebab ek ek ekkk???:-?:-?:-?
 

bellaluna

Legendary Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
:eek::eek::eek: apolah bella..


cinta tak memerlukan sebab..
cinta datang tanpa kite sedari...

cinte dtg tanpe kite sedari?

camane ek lynn?

camane kite nk tau yg kite sedang dilamun cinte? :">:">
 

eLLYaNa

CG Top Poster Club
Joined
Apr 17, 2008
Messages
27,295
Reaction score
41
Points
125
kena ade sebab ke?
xyah sebab2 la
tetiba je da terjatuh chenta
hehehehe
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register