Adakah anda sudah masuk ISLAM? Atau hanya Islam perasan sahaja?

Recommended Brokers


fyreeze

Active+ Member
Joined
Feb 26, 2007
Messages
2,583
Reaction score
47
Points
30
Salam,

Seperti tajuk diatas, sudahkah anda masuk Islam? Atau sekadar agama nenek moyang?

Jika ya, siapa yg membimbing anda masuk Islam?

Masuk bermaksud ada tempat yg perlu dimasuk, sudahkah anda MASUK???

Janganlah bersangka2 sahaja, sedangkan selama ini hidup dalam kekufuran..

Wassalam.
 
Sponsored Post

Deen27

Active+ Member
Joined
Jan 25, 2012
Messages
2,922
Reaction score
68
Points
35
Adakah anda perasan anda sahaja islam. Atau anda sangka yang lain kufur sahaja?
 

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,970
Reaction score
1,431
Points
141
TT x btol bukak thread mcm nih..

walaupun orang lain rendah ilmu agamanya..

"kita yg dikatakan islam sepenuhnya" xleh buat2 tanya ..

Ada pun niat kita baik nak ajak orang ke arah kebaikkan.. Kaedah dan penerangan mestilah sesuai dgn segment dan platform kita..

etc warga cg umumnya melayu islam.. tp x semua mendalami agama dgn lebih detail..

namun itu bkn peluang kita utk senang2 up soalan..

1) islam ke tu ?
2) islam ke solat 5 waktu tp x kenal tuhan ?

dll soalan yg dikatakan power..

___

kaedah yg terbaek adalah dgn menerang secara ringkas ttg konsep islam itu sendiri.. agar mudah diterima..

____

tp aku open kpd perbincangan yg kontroversi jika disusuli dgn penerangan kpd soalan yg diutarakan..

supaya orang minat membaca dan fahami dgn baik..
 

bell&ross

Active+ Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
3,608
Reaction score
125
Points
33
Salam,

Seperti tajuk diatas, sudahkah anda masuk Islam? Atau sekadar agama nenek moyang?

Jika ya, siapa yg membimbing anda masuk Islam?

Masuk bermaksud ada tempat yg perlu dimasuk, sudahkah anda MASUK???

Janganlah bersangka2 sahaja, sedangkan selama ini hidup dalam kekufuran..

Wassalam.
Tuan dah MASUK..?...Siapa yg pastikan tuan confirm dah MASUK..?
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,554
Reaction score
147
Points
33
Salam,

Seperti tajuk diatas, sudahkah anda masuk Islam? Atau sekadar agama nenek moyang?

Jika ya, siapa yg membimbing anda masuk Islam?

Masuk bermaksud ada tempat yg perlu dimasuk, sudahkah anda MASUK???

Janganlah bersangka2 sahaja, sedangkan selama ini hidup dalam kekufuran..

Wassalam.

zaman nabi ada buat ke?

masuk2 yg hang maksudkan ni.
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,277
Reaction score
278
Points
131
beriman kepada rukun iman

Kerjakan rukun2 islam atas sbb berimanya kita pada rukun2 iman tu

Maka islam lah kita... Pegang gitu dah
 

akudotcom

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
3,176
Reaction score
723
Points
71
Cuba TT terangkan ISLAM tu apa
Mungkin definasi kefahaman berbeza
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,554
Reaction score
147
Points
33
Cuba TT terangkan ISLAM tu apa
Mungkin definasi kefahaman berbeza
ini geng makrifat,hakikat bukan geng youtube/google , definasi mungkin berbeza..

dia org berguru laga lutut...

ada yg betul pegangan tapi ramai yg menyeleweng.
 

SKK

Fun Poster
Joined
Oct 6, 2013
Messages
511
Reaction score
158
Points
23
Benda yang senang saja-saja nak jadikan dia susah.
 

Deen27

Active+ Member
Joined
Jan 25, 2012
Messages
2,922
Reaction score
68
Points
35
ini geng makrifat,hakikat bukan geng youtube/google , definasi mungkin berbeza..

dia org berguru laga lutut...

ada yg betul pegangan tapi ramai yg menyeleweng.
Geng makrifat. Ak susah sket nak hadam diorng ni betul pegangan. Golongan yg mencari tuhan melalui diri sendiri. Jadilah hallaj
 
Sponsored Post
Top
Log in Register