BTC USD 63,056.6 Gold USD 1,745.16
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Adakah aku sedang melihat masa lalu?

Sponsored Post

Deen27

Active+ Member
Joined
Jan 25, 2012
Messages
2,983
Reaction score
86
Points
45
okok...menarik utk dibincangkan....teruskan share pendapat TT...
ak ingt nak smbng penerangan.. tapi lihat fokus tt ni asik ke arah mimpi aje. so kesimpulan bagi ak, tt sambng aje la tido. boleh belajar astral projection dlu sebelum tido.. mmng seronok layan astral projection. cam amek weed gak la rase die.. cam donia ana yg punya. btw, its still not time travel.

so, ak nak sambng layan shingeki no kyojin ni.. okay, ciao
 

Deen27

Active+ Member
Joined
Jan 25, 2012
Messages
2,983
Reaction score
86
Points
45
before we able to manipulate time, we should be able to do teleportation. as is deemed less complicated rules from time travelling.

this one video i think is brief and simple enough to understand principle how the world works in its orderly rules. quite entertaining to watch
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
12,869
Reaction score
2,143
Points
201
takde sambungan lagi ke TT?
Skrang kita sedang tgk live huhuh


bagaimana kalau sy katakan sebenarnya kita semua ni da mati

dan di layarkan semula tayangan mcm kita tgk utube tu

..skrang ini lah tempat menerima hukuman dan balasan

yg dipaparkan tu dpn mata kita ni adlah akibag kehidupan lampau kita
Skrang kita sedang tgk live huhuh
Walhal da lepas pun
di adili sezarah tidak di zalimi

utube live la ni in multidimension hahah
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
12,869
Reaction score
2,143
Points
201
masa tu makhluk.. apa nak dihairankan...

masa yg bagaimana tu tuan?
jika masa itu ialah merujuk pd jam minit hari bulan..itu adalah rekaan manusia
Melalui Mata pemerhatian perubahan pergerakkan matahari
hakikatnya siang dan malam memang begitu lah kitarannya

kalau semua manusia buta, jam tidak akan wujud..yg kita tau hanya gelap saja hehe

cuba imajin Perhati drp luar drp galaxy matahari
Takde perubahan pun
unless u zoom in

masa yg sebenar ialah bila rasa ada perubahan
Pergerakan dr point a to point b

sbb kita ada memori
Dr situ kita retrive experience rasa
Dan dgn itu kita dpt belajar pengalaman baru
Cause n effect
 

abah5851

Active+ Member
Joined
Dec 5, 2014
Messages
2,645
Reaction score
186
Points
43
masa yg bagaimana tu tuan?
jika masa itu ialah merujuk pd jam minit hari bulan..itu adalah rekaan manusia
Melalui Mata pemerhatian perubahan pergerakkan matahari
hakikatnya siang dan malam memang begitu lah kitarannya

kalau semua manusia buta, jam tidak akan wujud..yg kita tau hanya gelap saja hehe

cuba imajin Perhati drp luar drp galaxy matahari
Takde perubahan pun
unless u zoom in

masa yg sebenar ialah bila rasa ada perubahan
Pergerakan dr point a to point b

sbb kita ada memori
Dr situ kita retrive experience rasa
Dan dgn itu kita dpt belajar pengalaman baru
Cause n effect

iya...masa yg kita lalui ni adalah makhluk... ia boleh cepat dah boleh lambat... 2 hari boleh bersamaan setahun ataupun 1000 tahun... masa ni dicipta...
gelap tu takde sebenarnya... yg ada cuma cahaya/terang sahaja...

belum sampai akal untuk mengetahui makhluk masa ini jenis yg bagaimana...
pernah tak terfikir...bagaimana seseorang boleh solat 1000 rakaat sehari?? dalam masa yg sama boleh melakukan aktiviti harian yg lain...
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
12,869
Reaction score
2,143
Points
201
iya...masa yg kita lalui ni adalah makhluk... ia boleh cepat dah boleh lambat... 2 hari boleh bersamaan setahun ataupun 1000 tahun... masa ni dicipta...
gelap tu takde sebenarnya... yg ada cuma cahaya/terang sahaja...

belum sampai akal untuk mengetahui makhluk masa ini jenis yg bagaimana...
pernah tak terfikir...bagaimana seseorang boleh solat 1000 rakaat sehari?? dalam masa yg sama boleh melakukan aktiviti harian yg lain...

apa maksud 2 hari bersamaan setahun/1000 thn?

2 hari kiraan kita hanyalah 48 jam? Bagaimana bole jd beribu thn tu?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register