Ada pegawai jabatan agama pengikut ajaran sesat - Mufti

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin (gambar) mendakwa ada di kalangan pegawai di jabatan agama sendiri menjadi pengikut ajaran sesat dan menjadi punca ia sukar dibanteras.

Akibatnya, ia memberi kesan apabila segala aktiviti penguatkuasaan sengaja dilengah-lengahkan dan 'dilemahkan' termasuk Ajaran MLM.

"Saya percaya Ajaran MLM pengubahsuaian kepada ajaran Gerakan Pemuda Al-Khafi..ia nampak tiada kesudahannya walau sudah kerap kali dilaporkan turut dipengaruhi atas faktor tadi (penglibatan pegawai agama)," katanya.

Beliau berkata demikian mengulas perkembangan 'lembap' daripada segi siasatan oleh pihak berkuasa dalam membanteras kegiatan Ajaran MLM yang didakwa mempunyai ciri-ciri bersamaan dengan ajaran Gerakan Pemuda Al-Khafi.

Gerakan Pemuda Al-Khafi sebelum ini didakwa berjaya menarik puluhan ribuan ahli di Malaysia dan di Indonesia yang mengimpikan membina kerajaan Islam tulen yang mana kosnya menelan belanja kira-kira RM452.5 juta.

Dalam pada itu, Mohd. Asri turut mendedahkan, terdapat juga sesetengah pegawai agama yang terlibat dalam amalan tarekat tertentu bertegas tidak menyenaraikan ajaran yang diikuti sebagai haram meskipun menyedari ia bertentangan dengan ajaran Islam

Nie dah parah nie

:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,690
Reaction score
361
Points
131
mampus la camni kalau Pegawai Jabatan Agama ada pengikut :-?:-?:-w:-w:(scam
 

azrine

Legendary Member
Joined
Jul 22, 2008
Messages
14,535
Reaction score
560
Points
166
Pegawai Jabatan Agama pun pengikut ajaran sesat???

memang menyesatkan ler depa nie..

aduhai..
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
656
Points
161
Dah lama aku pun nak cakap tentang tu.......
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Asas agama kena kasi kukuh tak alim siang malam dok masjid pun tak pa janji bila mai ilmu baru boleh fikir denganbetul bukan main ikut saja.
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
tak semua orang yg keja kat jabatan agama ni kuat agamanye...

kiranya manusia ni sentia sa tak sempurna..

byk kelemahan.
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
656
Points
161
Rasulullah S.A.W pernah bersabda yang bermaksud: "Umatku akan berpecah kepada 73 puak, hanya satu puak yang terselamat, manakala yang lain semuanya binasa."
 

b0t0x

Fun Poster
Joined
Sep 14, 2008
Messages
391
Reaction score
0
Points
10
ni la mslah klu da org dlm sdiri ade join gak..
plan cntik mn pn msti ade je yg gagal sbb org2 gni..
 

zolympus

Elite Member
Platinum Member
Joined
Dec 21, 2005
Messages
3,417
Reaction score
242
Points
33
"Saya percaya Ajaran MLM pengubahsuaian kepada ajaran Gerakan Pemuda Al-Khafi..ia nampak tiada kesudahannya walau sudah kerap kali dilaporkan turut dipengaruhi atas faktor tadi (penglibatan pegawai agama)," katanya.
Ajaran MLM dengan Gerakan Pemuda Kahfi aku rasa benda yang sama, sebab dia ada banyak nama atas sebab 'kahfi' :(scam
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,241
Reaction score
2,403
Points
201
tak semua orang yg keja kat jabatan agama ni kuat agamanye...

kiranya manusia ni sentia sa tak sempurna..

byk kelemahan.
Betul tu...sebab dah takde kerja maka sapu la mana yg dapat.Janji ada gaji.Sebab tu kita tgk ramai yg tak iklhas kerja kat jabatan tertentu sebab kerja semata-mata kerana gaji.Aku bimbang je Allah s.w.t turunkan bala sebab dah terlalu byk kerosakkan berkaitan agama Islam yg terjadi di Malaysia ni.~X(
 
Sponsored Post
Top
Log in Register