BTC USD 37,677.4 Gold USD 1,773.14
Time now: Jun 1, 12:00 AM

AC Mizal dakwa diugut pesaing... Inilah sebab AC buat lapotan polis

BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
AC Mizal dakwa diugut pesaing

frontpage.jpg

AMPANG: Pelakon dan pengacara, Datuk Mizal Zaini, 39, atau nama komersialnya AC Mizal (gambar) membuat laporan polis bagi membersihkan nama dan demi keselamatan selepas mendakwa menerima ugutan melampau serta pelbagai fitnah yang ditulis dalam beberapa blog, kelmarin.

Beliau yang juga seorang ahli perniagaan membuat laporan kira-kira jam 8 malam di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya, di sini.

Menurut sumber polis, artis itu mendakwa menjadi mangsa pesaingnya yang turut menjalankan perniagaan sama dan beberapa blog mengaitkan namanya dengan pelbagai fitnah termasuk tuduhan dia menipu pelanggannya.

“Selain artis terbabit, turut menjadi mangsa ialah pekerja syarikatnya dan kejadian itu berlaku sejak lima bulan lalu. Sebelum ini mereka tidak ambil peduli kerana menganggap tuduhan dan cubaan itu sengaja dilakukan untuk memburuk dirinya dan syarikat.


“Bagaimanapun, ia semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini hingga memaksa artis terbabit membuat laporan polis kerana individu berkenaan turut mengugut untuk mencederakannya dalam blog itu,” katanya.


Antara ugutan itu ialah ‘elok sembelih je kot’ dan ‘AC Mizal ni dah tak sabar nak masuk ‘jail’ ke apa?’ dipercayai ditulis individu yang juga pesaing dalam perniagaan dilakukannya.

Sumber itu berkata, dalam laporannya AC menyatakan antara tuduhan yang menjejaskan reputasinya dalam blog ialah mengenai harga kos serta jualan produk milik syarikatnya selain dakwaan dia cuba menipu pelanggan dengan testimoni palsu.

Katanya, selain itu, penulis blog itu didakwa turut cuba mengaitkan kehidupan peribadi artis berkenaan yang sengaja dibuat dengan tujuan mempengaruhi orang ramai supaya membencinya.

“Berikutan tuduhan dan fitnah itu, artis terbabit mendakwa perniagaannya mula terjejas selain beberapa kakitangannya mengalami nasib sama kerana orang ramai mula terpengaruh dengan semua yang ditulis dalam blog berkenaan,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Superintendan Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan yang dibuat AC.

“Setakat ini, kami masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kes ini yang disiasat mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan,” katanya.


-- H.Metro
 
Sponsored Post

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,921
Reaction score
541
Points
161
hahaha,sape nak beli gelang magnet ac mizal
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
jual mhl giler..
berpada2 la kot nk jual tue..
jgn nk cpt kaya smpi nafkah ank 'ter'lupa nk baya..
 

aliQue

Super Active Member
Joined
Sep 26, 2006
Messages
5,139
Reaction score
31
Points
70
Nak pusing dari kes RM78/RM1000 ke apa? simpati?
 

C_Kenek

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
5,123
Reaction score
58
Points
70
toke gelang piston ring yg jeles kat ac ni
 

husinlempoyang

Super Active Member
Joined
May 18, 2008
Messages
6,232
Reaction score
70
Points
75
Time2 gini pon nak blakon lg. Mmg dasar pelemstar!!!
 

zahiruddin

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2006
Messages
6,135
Reaction score
5
Points
65
macam2 cara nak buat nak elak kes sebenar
 

VertiLo

Active+ Member
Joined
Apr 20, 2009
Messages
3,613
Reaction score
31
Points
30
nak spin kemana lg AC nie.... AC dimana?? AC dilokap uppps...:D :))
 

aliQue

Super Active Member
Joined
Sep 26, 2006
Messages
5,139
Reaction score
31
Points
70
Risau apa. Kena sembelih pun x lut. Kan pakai gelang magnet super powah!
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register