ABANG LORI TERLAMPAU!! kepada yang mahu berpindah rumah, sila hati2...

CG Sponsors




nazri proshopbowler

Active Member
Joined
Sep 25, 2008
Messages
1,409
Reaction score
11
Points
25
tuan moderator, cuma hendak berkongsi pengalaman dengan warga cg yang memerlukan khidmat lori sewa kalau nk pindah rumah. minggu lepas saya ada menyewa lori dengan orang melayu untuk angkut barang berpindah rumah. dari bandar baru bangi ke serdang. perjanjian, untuk lori 3 tan, 3 pekerja..rm245.saya bertanya kepada dia..xperluke tgk brg2 dulu. tapi dia kata xpe. so saya setujula...diorang pun angkutla barang, masa diorang susun brg saya terfikir kenapa la diorang xsusun barang tu kemas2...jadi lori yang dibawa tu nampak macam penuh. sedangkan banyak bahagian lori yang masih kosong. terutamanya bahagian atas...disebabkan niat asal tidak mahu berkira, saya tidakla banyak soal tentang susunan tu. saya terpaksa menggunakan kedua-dua kereta saya untuk membawa barang ke tempat baru.

bila tiba je kt tempat baru...sebelum barang dikeluarkan, pemandu lori mengeluarkan resit..jumlah 400 lebih...terkejut beruk saya..alasan dia..lori yang dia bawa ini adalah lori 3tan yang dimodified utk 5tan..barang saya penuh lori..sedangkan saya mintak lori 3tan sahaja!! pemandu tidak langsung memaklumkan yang lori dia tu '5tan' sebelum barang diangkut sedangkan saya telah ckp sy nk lori 3 tan sahaja...saya telefon bos dia..bos dia ngan sombong kata lori tu 5 tan dan brg sy 'pehun'. sy ckp sy ade amik gambar yg lori tu xpenuh. brg susun xkemas. lori 10 tan pun akan 'penuh' kalau susun lbh kurang saje. sy duk apartment kecik je..bukan banglo..br 3thn duduk...tu pun ade perabot sy bg je kt jiran..ada la sy bawak brg besar cm 1set bilik tdo, rak tv je..peti ais, ngan mesin basuh je.. yg lain ringan2 je..leh ke smapi 5tan???? sy ckp sy nak lori 3 tan sahaja..yg gatal2 bawak lori '5tan' watpe, past
u xbgtau lak!! last2 dia mintak rm350...nak xnk kenala bayar...niat asal nk tolong melayu, tp ni la jadinye... tapi mmg serik!!!

HATI2 YE KAWAN2..SAYA DAH KENA.SAYA MMG XPERNAH TAU TAKTIK YANG DIORANG GUNAKAN INI.ANDA BAGAIMANA???

pengajaran dia..hati2 dengan abg lori MELAYU ni di kawasan bangi, kajang, serdang, putrajaya...kena deal elok2. amik la sykt mover YG profesional supaya xtertipu. ..mintak quotation siap2...ade black and white..dahla pekerja dia xnak angkut brg ke tpt yg sy nk letak brg tu..main lambakkan je kt luar..ade la skit2 dia letakkan gak..tp ngan muka yg PAHITT!!!

NAMA MAMAT TU, GAMBAR LORI DAN BARANG, ALAMAT, NO TELEPON..SUME ADA NI...MMG SY AKAN SENARAI HITAMKAN!!!

HATI2 YE KAWAN2 CG..KITA RAMAI DIKAWASAN SELANGOR KAN...
 
Last edited by a moderator:
Sponsored Post

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
hidden agenda nie payah....

suma nak main kotor....

bila main kotor rezeki tak berkat kasi anak isteri..
 

Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
publish jer info tu kat sini...biar dia rasa dan jadikan pengajaran
 

adil2604

Super Active Member
Joined
Jun 13, 2008
Messages
7,146
Reaction score
153
Points
73
mana gambar dia sume..kasi pos sini..
 

girlsilver

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 1, 2009
Messages
10,744
Reaction score
194
Points
123
kalu betul benda ni jd, bg jer detail dia, xde la org lain terkena plak...
geram tol aku ngan org melayu yg membusukkn nama melayu ni, ni melayu tp xislam :(scam
 

Scorpions10

Legendary Member
Joined
Jan 29, 2010
Messages
16,345
Reaction score
56
Points
120
sah2 tt dh kena scam..kesian lak sabor2..yg lain2 ambik iktibar klau blh tanya member2 dl klau ada yg kenal utk sewa lori nih..mcm aku ramai knln aku bwk lori so yg mn tanya aku tu aku blh tlg carikan je..yg penting harga murah dan x sekam org..:)
 

dejavu

Active Member
Joined
Nov 20, 2009
Messages
1,917
Reaction score
93
Points
30
ni le org yg akan masuk neraka nanti...
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,192
Reaction score
823
Points
176
tu memang biasa... dulu tok pun kena... sebab lori harga lain upah angkat harga lain...
 

Megat Sri Rama

CG Top Poster Club
Joined
Aug 28, 2007
Messages
20,277
Reaction score
506
Points
161
Kasi detail... Melayu tu terlalu umum.

Kesian Melayu lain yang tak ada kena mengena.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register