Abah meninggalkan kami selamanya

Recommended Brokers


Sponsored Post

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
8,762
Reaction score
1,820
Points
141
takziah....
innalillahi wainnailaihiraajiuun..
moga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman....

..
..

by the way,,
mungkin aku still tak faham apa yg TT rasa, sbb aku belum pernah merasa lagi...
sbb aku masih ada ibu dan ayah,,,

tapi ramai org ckp, bila ibu dan ayah tiada, baru la kita merasa menyesal...menyesal mcm2...menyesal sebelum ni tak buat itu dan ini untuk ibu bapa...dan mcm2 lagi...

aku pun pernah ada masalah dgn ibu ayah....
pernah bergaduh dgn depa...almaklum, budak2 lagi masa tu..
bergaduh teruk..lari dari rumah bertahun...

sekarang alhamdulillah, disebabkan nasihat geng2 CG, aku dan mak ayah makin ok hubungan...alhamdulillah....

kalau takda CG, tak tahu lah aku mcm mana...haha...tak tahu jadi orang ke jadi raksasa... :D
 
Last edited:

anbusan

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
7,721
Reaction score
125
Points
83
Takziah TT, Almadulillah dpt tatap muka arwah kali terakhir.

10 tahun lepas aku sampai kampung arwah bapak aku da kat dlm. kat kubur tu masa talkin tu la aku menangis.
 

tomi

Active Member
Joined
Mar 10, 2015
Messages
1,796
Reaction score
411
Points
41
takziah diucapkan. bila baca kisah TS ni teringat balik masa arwah ayah pegi 7 tahun lepas. dapat call dari kakak di kampung lepas subuh bagitau ayah dah takde, tergamam aku bila dengar ayat tu. jadi blur sekejap sebab masih takleh nak terima hakikat. masa tu aku tak nangis pun sebab dalam kepala nak balik cepat2, nak tengok arwah untuk kali terakhir. mandi lebih kurang, packing 2-3 lai baju terus amik kunci motor. masa atas motor baru segala kenangan tu datang dari masa aku kecik2, masa sekolah, masa belajar u... dalam 5 jam lebih perjalanan tu mata aku tak berhenti menangis rasanya. teringat je mesti keluar air mata, ni pun menaip sambil menahan sebak... alhamdulillah aku sempat sampai, sempat mandikan, kafankan, solatkan dan kebumikan arwah. cuma sepanjang semua tu aku rasa air mata aku dah abis, memang terasa sebak sangat tapi tak dapat nak nangis dah

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda: "Apabila seorang anak Adam mati putuslah amalnya kecuali tiga perkara : sedekah jariah, atau ilmu yang memberi manfaat kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya." (Hadith Sahih - Riwayat Muslim dan lain-lainnya)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register