Santai A Malay Kampong in Katanning, Western Australia

CG Sponsors




Sponsored Post

Xploit Machine

Legendary Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
15,923
Reaction score
3,004
Points
236
best .. nama pengantin pun klasik Abdul Halim / Siti Fatimah, tp Melayu sini nak jadi Pak Arab kononnya .. nama pun sampai tak muat dalam IC, nak panggil pun sampai nama 1 kilometer panjangnya ..

tradisi semakin pudar .. tak kisah bangsa mana pun

:D
 

noblegold

Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
1,854
Reaction score
42
Points
30
Kawan aku kat Perth. Anak 5 orang. Dah tak pandai cakap melayu. Tapi panggilan adik beradik along angah anjang...
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
33,220
Reaction score
1,668
Points
206
Sekali tengok dah macam kat malaysia.
Sama macam melayu pulau cocos la.

Identiti melayu diorang kuat. Mungkin lebih jitu dari melayu kat sini.
 

yongyap

Active+ Member
Joined
Nov 4, 2009
Messages
3,272
Reaction score
178
Points
33
best .. nama pengantin pun klasik Abdul Halim / Siti Fatimah, tp Melayu sini nak jadi Pak Arab kononnya .. nama pun sampai tak muat dalam IC, nak panggil pun sampai nama 1 kilometer panjangnya ..

tradisi semakin pudar .. tak kisah bangsa mana pun

:D
bukan nama mcm arab bro, nama macam ala2 mat salleh gite bunyiknyer... nama arab pendek2 jer...
 

Penbiru

Legendary Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
19,225
Reaction score
1,463
Points
201
Sekali tengok dah macam kat malaysia.
Sama macam melayu pulau cocos la.

Identiti melayu diorang kuat. Mungkin lebih jitu dari melayu kat sini.
melayu kat sini tinggal nama shj..tu pun dah bercampur aduk namanya....cantum cantum keluar nama mcm mcm...pantang ada nama artis...di ambilnya...walhal artis pun guna nama samaran je...hahaha..

melayu dah malas amalkan tradisi ...sebab moden katanya...lecehlah..semua nak short cut...sampai agama pun nak short cut...tak kusyuk tak yah solat...hehehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register