700 Lori Angkut Pasir Silika Ke Singapura Setiap Hari - Dr. M

CG Sponsors




anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
PETALING JAYA: Tun Dr. Mahathir Mohamad beranggapan bahawa ada pihak yang tidak bercakap benar apabila sebanyak 700 lori dengan muatan pasir silika didapati keluar dari Johor ke Singapura setiap hari.

Bekas Perdana Menteri berkata, walaupun Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor memberitahu terdapat 500 lori membawa pasir itu ke seberang Tambak Johor setiap hari tetapi jumlah sebenar adalah lebih daripada itu.

"Saya ingat kita dah hentikan penjualan tanah kita kepada Singapura.

"Seorang teman memberitahu saya bukan 500 lori tetapi 700 buah. Itu jumlah yang banyak," tegas beliau dalam blog popularnya, Che Det di sini.

Beliau mengulas kenyataan Shaziman pada November lalu yang menyebut sebanyak 700 buah lori bertolak dari Singapura ke Malaysia melalui Tambak Johor setiap hari, manakala sejumlah 1,000 buah lori menggunakan laluan sama dari Malaysia ke Singapura.

Shaziman menambah, lebih kurang 500 buah lori ke Singapura membawa pasir.

Dalam pada itu, Dr. Mahathir berkata, republik itu memerlukan pasir silika untuk menghasilkan mikrocip.

Secara sinis beliau menambah: "Saya tidak tahu berapa banyak pasir yang digunakan untuk membuat mikrocip yang sekecil itu. Mesti banyak sekiranya mereka perlukan 700 lori pasir sehari."

Beliau berkata, pulangan dengan menjual bahan mentah tidak menguntungkan dan kerana itu adalah lebih baik bagi negara ini memproses bahan mentah terbabit supaya ada nilai tambahan.

"Tidaklah begitu sukar untuk menghasilkan silika dari pasir silika. Saya rasa kilang kaca ada melakukannya sepanjang masa. Dan kita ada kilang kaca di Malaysia.

"Kenapa kita tidak hasilkan wafer silikon dan menjualnya kepada Singapura," ujarnya.-Mstar


Apa la PR ni duk gadai tanah johor kat Singapore..mari kita tentang PR yg bersekongkol dengan Singapore..Mari kita pangkah UMNO dan BeEnd :eek::eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,244
Reaction score
26
Points
70
Kenapa la agaknya otak2 Menteri dan pemimpin2 BN di Malaysia ni tidak bijak dalam ekonomi? Kenapa mereka2 ini hanya bijak dalam merompak dan merampas hasil bumi dan wang rakyat?
 

pedagang cyber

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
spore nak tambun laut sampai ke batu putih...dekat sikit dgn msia..
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
xpa pasir je....hehehehe
Pasir ni la guna menambak membesarkan S'pore sampai makin dekat dengan Johor..... nanti dia tambak sampai Pulau Batu Putih!!!!

Ntah2 enjin jet pun dah di leraikan & sorok dalam pasir seludup ke S'pore!!!!:)):)):))
 

LoneRanger

Active Member
Joined
Jan 30, 2009
Messages
2,028
Reaction score
13
Points
25
Ghani terlupa nak jengok kot sebab terleka main zapin jek.:(scam
 

iwak

Super Active Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
7,594
Reaction score
37
Points
80
jual pasir snang skit kaya
 

taikunx

Active Member
Joined
Dec 21, 2007
Messages
1,395
Reaction score
9
Points
25
Tak pe biar kan ajer, Yg kaya jual pasir org tempatan jugak dan jugak sponsor besar utk kerajaan negeri @ negara, itu yg tutup mata ajer
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
tau pasir tu dari mana?
tau sapa luluskan pasir utk di jual?
hehehe....jangan terkejut....
kaum dia gak yg ada kat sini...
negeri mana?
cari la...nanti dapat tau post kat sini...
kang aku post korang kata aku anti PR....
yang pasti lori tu mai dari utara...
tak percaya..kalau korang selalu ulang alik highway PLUS
utara selatan..sure jumpa lori ni gerak malam2...
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
makin membesar tanah di singapore yek..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register