6 Akibat Buruk Untuk Korang Yang Suka Berlapar Sebab Nak Kurus

Recommended Brokers


chulax12

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Jun 17, 2012
Messages
5,397
Reaction score
634
Points
151
6 akibat buruk untuk korang yang suka berlapar sebab nak kurus

Nak kurus macam mana sekalipun, jangan lah sampai berlapar. Tabiat tersebut sangat bahaya dan boleh memudaratkan kesihatan korang. Berikut merupakan 6 akibat buruk untuk korang yang suka berlapar untuk diet!

1) Fikiran Lesu & Keliru

Ya, fikiran akan jadi lemah disebabkan badan kita tak cukup tenaga. Jika glukosa dalam badan rendah, fikiran akan jadi tak betul dan akan jejaskan tumpuan serta mood kita.

2) Cepat Marah

kalau lapar, mood manusia akan jadi tak menentu. Salah satunya, akan cepat melenting

3) Kuat Makan

Kalau tak makan ikut waktu sepatutnya, kajian mendapati seseorang akan lebih terdorong untuk makan lebih banyak. Selain itu, anda akan lebih cenderung untuk makan makanan yang lebih kalori.

4) Tinggalkan senaman

Bila berlapar, tubuh akan jadi tak bermaya. Bila dah lemah, nak bersenam pun rasa malas. Jadi apa guna diet tanpa bersenam kan.

5)Seluar lebih ketat

Tahukah anda berlapar sangat tak bagus sebab badan anda ada sejenis homon yang mendorong pembentukan lemak. Jadi, ia membuatkan badan jadi lebih gemuk.

6) Mulut Berbau

Katone dalam hati akan terhasil sebagai sumber tenaga ketika gula dalam badan kurang. Jadi, apabila badan korang kurang tenaga, proses ini akan menghasilkan nafas berbau .

Sumber : Hanasuva
 
Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
31,618
Reaction score
1,274
Points
206
badan akan makan bakar lapisan perut kalau kita tak makan.
lemak adalah bahagian terakhir yang akan dibakar untuk dijadikan tenaga.
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,071
Reaction score
1,513
Points
596
aizat yang menyanyi tue

dia bagitau camne dia diet

lebih 6 bulan tak makan nasi
 
Sponsored Post
Top
Log in Register