6,000 guru berbaris di tepi jalan

CG Sponsors




balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136

SEBAHAGIAN daripada 6,000 guru yang berbaris di tepi sebatang jalan raya yang menghubungkan Copenhagen dan Roskilde di Denmark semalam.

COPENHAGEN - Seramai 6,000 orang guru di sini sanggup berbaris di tepi sebatang jalan sepanjang 35 kilometer di Denmark semalam.

Guru-guru tersebut berbaris di sebatang jalan utama di antara bandar raya Copenhagen dan bandar Roskilde bagi membantah keputusan pihak majlis perbandaran yang tidak membenarkan mereka mengajar di sekolah-sekolah.

Pihak majlis perbandaran tempatan melaksanakan larangan itu selepas kata sepakat gagal dicapai berhubung jumlah jam yang diperuntukkan untuk guru-guru mengajar di sekolah.

Kerajaan Denmark mahu guru-guru diperuntukkan jumlah jam yang lebih banyak untuk mengajar.

Bagaimanapun, kesatuan guru menolak tuntutan tersebut.

Larangan terhadap 52,000 guru untuk mengajar itu menjejaskan kira-kira 875,000 pelajar di kebanyakan sekolah rendah dan menengah. - AP


sumber:http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0410&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_02.htm
 
Sponsored Post

kerunai

CG Top Poster Club
Joined
Sep 2, 2007
Messages
24,973
Reaction score
46
Points
120
bendera PAS tu cayalah !!
 

zeman

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
5,491
Reaction score
32
Points
70

SEBAHAGIAN daripada 6,000 guru yang berbaris di tepi sebatang jalan raya yang menghubungkan Copenhagen dan Roskilde di Denmark semalam.

COPENHAGEN - Seramai 6,000 orang guru di sini sanggup berbaris di tepi sebatang jalan sepanjang 35 kilometer di Denmark semalam.

Guru-guru tersebut berbaris di sebatang jalan utama di antara bandar raya Copenhagen dan bandar Roskilde bagi membantah keputusan pihak majlis perbandaran yang tidak membenarkan mereka mengajar di sekolah-sekolah.

Pihak majlis perbandaran tempatan melaksanakan larangan itu selepas kata sepakat gagal dicapai berhubung jumlah jam yang diperuntukkan untuk guru-guru mengajar di sekolah.

Kerajaan Denmark mahu guru-guru diperuntukkan jumlah jam yang lebih banyak untuk mengajar.

Bagaimanapun, kesatuan guru menolak tuntutan tersebut.

Larangan terhadap 52,000 guru untuk mengajar itu menjejaskan kira-kira 875,000 pelajar di kebanyakan sekolah rendah dan menengah. - AP


sumber:http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0410&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_02.htm

guru malaysia ada berani buat macam tu?? malah ada guru besar/pengetua yang suruh guru2 kerja setiap sabtu walau pekeliling di larang buat mcm tu..

terbaikk
 

boyz371

CG Top Poster Club
ForexMart Fans
Joined
Aug 24, 2010
Messages
28,564
Reaction score
279
Points
131
aku ingat kat Malaysia tadi
 

Tokey.Site

Fun Poster
Joined
Jul 24, 2009
Messages
778
Reaction score
75
Points
20
ini barulah dinamakan persatuan sekerja , bkn cam mesia
jd macai kerajaan je

salah pun ikut ba bi buta je , pertahankan hak dan prinsip menurut perlembagaan
 

Yul-Minho

Legendary Member
Joined
Jul 23, 2012
Messages
15,938
Reaction score
1,170
Points
201
klu ngajar lebih gaji pon lebih xpe kot..
rsanya ni mesti gaji xdpt lebih...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register