BTC USD 60,496.4 Gold USD 1,792.40
Time now: Jun 1, 12:00 AM

5 sebab kenapa anda perlu merokok...????

kuhebat

Active+ Member
Joined
Dec 21, 2009
Messages
3,103
Reaction score
35
Points
30
kenapa ramai orang benci pada perokok? Pelik betul la. Kan 5/10 daripada lelaki dewasa kat Malaysia ni adalah perokok. Takkan nak benci diorang semua. Tak baik tau. Nanti dapat jodoh perokok jugak baru padan muka..

Sebenarnya perokok ni ada alasan tersendiri untuk merokok. Ingat diorang saje suka-suka je ke?




Untuk menguatkaan lagi statement aku. Ni ha, aku bagi 5 sebab kenapa korang perlu merokok:


1. Kenyang tanpa perlu mengunyah.

Best kan dengan sedut asap je dah boleh kenyang. Tak payah susah2 nak mengunyah, buang masa..


2. Nampak macam orang kaya.

Harga rokok semakin lama semakin mahal. Orang kaya je yang mampu beli rokok. Kalo tak merokok kena cop sebagai miskin. Biar la papa, asalkan bergaya..


3. Dah banyak sangat pahala.

Dah puas hidup. Pahala pun dah banyak sangat. Hidup lama-lama pun nak buat apa kan? Kalau mati sekarang pun lagi bagus..


4. Kaler paru-paru special berbanding orang lain.

Paru-paru berwarna hitam berkerak. Bila-bila masa je boleh reput. Korang ada ke?


5. Tak diganggu nyamuk.

Nyamuk, lalat semua pun lari, tak nak dekat. Lebih best kalau awek sendiri pon lari sebab dah tak tahan bau asap rokok..


Hah, "keistimewaan" jadi perokok pon aku dah bagi. So, lepas ni takde sebab dah korang kata TAK NAK pada rokok lagi kan..

Wakakaka.. Larikkkk..!!!!

kredit tu..jejaka terhangat.blogspot



tol ke thread,,,, ni:(scam:(scam:(scam
 
Sponsored Post

chokey84

Fun Poster
Joined
Nov 27, 2007
Messages
998
Reaction score
0
Points
10
hehe.. xmerokok nmpk miskin.. pkai otak ler bro.. org xmerokok la byk duit.. simpan dlm bank.. huhu~ kat m'sia nie aku tgk org2 miskin jek yg sakan merokok.. dahla payah carik duit.. abis kat rokok je.. dunia2.. huhu~
 

mafatih

Junior Member
Joined
Sep 5, 2010
Messages
68
Reaction score
11
Points
11
Perokok menyumbang kepada jumlah kutipan cukai kepada kerajaan. Tanpa perokok, kerajaan akan kekurangan duit dan akan mengenakan cukai yang lebih tinggi bagi produk lain. Jadi, perokok berperanan membantu mengawal kenaikan harga barang lain. Dengan apa yang telah disumbangkan oleh perokok, wajarkan golongan ini dilayan dengan pandangan yang serong? Walaupun kelihatan sumbang, golongan ini ada memberi sumbangan kepada warga negara yang lain.

P/s: Aku bukan perokok.
 
Last edited:

apeng8264

Active+ Member
Joined
Mar 2, 2009
Messages
2,893
Reaction score
0
Points
20
sebab ada orang jual rokok.. kalau takde orang jual rokok jadi takde lah perokok..
 

Scorpions10

Legendary Member
Joined
Jan 29, 2010
Messages
16,345
Reaction score
56
Points
120
Perokok menyumbang kepada jumlah kutipan cukai kepada kerajaan. Tanpa perokok, kerajaan akan kekurangan duit dan akan mengenakan cukai yang lebih tinggi bagi produk lain. Jadi, perokok berperanan membantu mengawal kenaikan harga barang lain. Dengan apa yang telah disumbangkan oleh perokok, wajarkan golongan ini dilayan dengan pandangan yang serong? Walaupun kelihatan sumbang, golongan ini ada memberi sumbangan kepada warga negara yang lain.

P/s: Aku bukan perokok.

sumbang pd kroni2 ada laa..:D:D
 

Raykie

Super Active Member
Joined
Sep 24, 2010
Messages
6,899
Reaction score
83
Points
70
kalau rokok tu murah 10sen pun harga dia aku memang tak akan merokok.
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
:eek:::eek::eek::eek::eek:


nampaknya aku kena merokoklah....sbb aku papa kedana...

baru org kaya merokok...:)paid:)paid:)paid
 

azzurri200

Active Member
Joined
May 9, 2009
Messages
1,615
Reaction score
0
Points
20
bg aku perokok nie atas kehendak msg2..
sendiri hisap sendiri tanggung..
jnji sakit nnt jgn nyusahkan org len
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register