BTC USD 59,028.4 Gold USD 1,802.11
Time now: Jun 1, 12:00 AM

5 Hot Trend Pemasaran Digital untuk tahun 2012

REMEDY KARUNG GUNI

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 11, 2008
Messages
33,481
Reaction score
412
Points
136
1. Consolidation of Power

Google powers close to 12 billion monthly searches in the US. Facebook will reach over 1 billion users in 2012. Apple battles Exxon Mobile for the title of most valuable company in the world in terms of market capitalization. Wow. Talk about power! Expect continued consolidation of power among the tech elite in 2012, including Google, Facebook, Apple, Twitter, LinkedIn and Amazon.


1.Penyatuan Kuasa

Kuasa Google hampir 12 bilion carian bulanan di Amerika Syarikat. Facebook akan mencapai lebih 1 bilion pengguna pada tahun 2012. Apple pertempuran Exxon Mobile untuk tajuk syarikat yang paling berharga di dunia dari segi permodalan pasaran. Wow. Bercakap tentang kuasa! Mengharapkan penyatuan berterusan kuasa di kalangan elit teknologi pada tahun 2012, termasuk Google, Facebook, Apple, Twitter, LinkedIn dan Amazon.


2. Breakneck Pace of Innovation

Innovation has been strong recently in everything from display media delivery, to tablet computing to voice recognition software. In 2011 IBM’s Watson computer thumped two “Jeopardy!” champions in a competition, and this is just a precursor to all that artificial intelligence will deliver in the future. Expect the innovation steamroller to continue, especially from companies such as IBM, Google, Apple, Facebook and Zynga.


2.Pembangunan pesat inovasi

Inovasi telah menjadi kukuh baru-baru ini dalam segala-galanya dari paparan penyampaian media, komputer tablet untuk menyuarakan perisian pengiktirafan. Pada tahun 2011 komputer IBM Watson mengatasi dua "Jeopardy!" Juara dalam pertandingan, dan ini hanya pelopor kepada semua risikan yang tiruan akan menyampaikan pada masa depan. Mengharapkan memaksakan inovasi untuk terus, terutamanya dari syarikat-syarikat seperti IBM, Google, Apple, Facebook dan Zynga.


3. Mobile Madness

There are now more than 320 million mobile subscriptions in the US. Mobile is here, right now, and in a big way. In 2010 Google had announced that its approach moving forward would be “mobile first,” and there’s a good reason for that. Their timing could not have been any better. Expect the entire mobile space, whether mobile advertising, mobile coupons, mobile search, location-awareness technologies or mobile apps, to explode with growth in 2012.


3.Teknologi Mudah Alih

Kini terdapat lebih daripada 320 juta langganan mudah alih di Amerika Syarikat. Mobile adalah di sini, sekarang, dan dalam cara yang besar. Pada tahun 2010 Google telah mengumumkan bahawa pendekatan bergerak ke hadapan akan menjadi "mudah alih yang pertama," dan ada sebab yang baik untuk itu. Masa mereka tidak dapat apa-apa yang lebih baik. Mengharapkan ruang mudah alih keseluruhan, sama ada pengiklanan mudah alih, kupon bimbit, pencarian mudahalih, teknologi kesedaran lokasi atau aplikasi mudah alih, untuk meletup dengan pertumbuhan pada tahun 2012.

4. Offline-Online Integration

Each customer’s day is a zig-zag experience through the online and offline worlds. Customers no longer have simply offline or simply online experiences; they have integrated brand experiences. In the future, you should assume that customers will be checking their smartphones while in your store and that they’ll be reading print magazines in hard copy and on their laptops or tablets. You should expect that your billboard will lead prospective customers to a destination website, Facebook page, or customized QR code experience. So be sure to use your magical, panoramic glasses when planning your 2012 marketing initiatives!

The coming year is sure to deliver many exciting changes to the digital marketing world. Start with these 12 hot trends to ensure you deliver hot customer experiences throughout the year.


4.Integrasi Pengiklanan Offline dan Online

Setiap hari pelanggan adalah satu pengalaman yang zig-zag melalui dunia online dan offline. Pelanggan tidak lagi mempunyai pengalaman hanya offline atau hanya talian; mereka telah bersepadu pengalaman jenama. Pada masa hadapan, anda harus menganggap bahawa pelanggan akan memeriksa telefon pintar mereka manakala di kedai anda dan bahawa mereka akan membaca majalah cetak dalam bentuk hard copy dan pada komputer riba atau tablet mereka. Anda perlu menjangkakan bahawa papan iklan anda akan membawa bakal pelanggan ke laman web destinasi, laman Facebook, atau disesuaikan pengalaman kod QR. Jadi pastikan untuk menggunakan ajaib anda, gelas panorama apabila merancang 2012 pemasaran inisiatif anda!

Tahun akan datang adalah pasti untuk menyampaikan perubahan yang menarik banyak kepada dunia pemasaran digital. Mula dengan 12 trend panas untuk memastikan anda menyampaikan pengalaman pelanggan yang panas sepanjang tahun.


5. Social Engagement

Marketers have been debating the best ways to measure the value of their social media efforts for several years now. Expect 2012 to bring a shift away from metrics such as followers and likes to more engagement-oriented metrics such as comments, entries and shares.


5.Penglibatan sosial

Pemasar telah membahaskan cara terbaik untuk mengukur nilai usaha media sosial untuk beberapa tahun sekarang. Mengharapkan 2012 untuk membawa anjakan dari metrik seperti pengikut dan suka kepada metrik lebih berorientasikan penglibatan seperti komen, entri dan saham.
 

CG Sponsors




Top
Log in Register