5 Calon Hamil, Dalam Pantang Duduki SPM

CG Sponsors




tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,212
Reaction score
830
Points
176
JASIN: MAIM, mengharapkan lima dari 12 penghuni, Rumah Harapan, disini yang menduduki peperiksaan SPM ketika ini, mencapai kejayaan cemerlang. Timbalan Pengerusi JKHEAI, Datuk Ghazalie Muhamad berkata, beliau yakin semua calon terbabit mampu menjawab soalan dengan tenang berikutan suasana pembelajaran disitu berbeza daripada tempat lain. Beliau juga Timbalan Pengerusi MAIN berkata, meskipun menghadapi masalah peribadim pembelajaran disediakan di Sekolah Harapan mampu memberi semangat kepada mereka menduduki peperiksaan dengan baik. " Saya yakin mereka tidak mencampuradukkan masalah peribadi dengan pendidikan pendidikan, sebaliknya ia memberi semangat kepada mereka untuk belajar bersungguh-sungguh". Katanya selepas melawat sekolah harapan semalam. tiga daripada lima calon itu sedang mengandung manakala 2 lagi dalam pantang berikutan baru melahirkan anak. ... seterusnya rujuklah metro hari ini yer... ;)
 
Sponsored Post

S.Y.E.D

Banned
Joined
Jun 6, 2008
Messages
18,685
Reaction score
588
Points
161
yow.. ciam plop.. sedap ddahulu azab kemudian..
 

izjat

Active+ Member
Joined
Dec 29, 2009
Messages
4,354
Reaction score
12
Points
25
kite sebagai masyarakat jangan pandang serong pada mereka.
mereka juga manusia, dan akan buat kesalahan.. kite sepatutnyer support mereka.

pandai juga kan diorang. saya setuju sangat sekolah harapan ni diwujudkan.
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
kite sebagai masyarakat jangan pandang serong pada mereka.
mereka juga manusia, dan akan buat kesalahan.. kite sepatutnyer support mereka.

pandai juga kan diorang. saya setuju sangat sekolah harapan ni diwujudkan.
kita tak pandang serong, kita cuma kesian dosa zina mereka tidak dapat dihapuskan didunia lagi. mereka terpaksa tanggung dosa zina sehinggalah ke akhirat.

jika mereka dihududkan di dunia, dosa mereka sudah tentu dihapuskan dan tiada lagi hukuman menanti di akhirat. itu janji Allah.

selagi mereka tidak dihudud, selagi itulah mereka ialah penjenayah di sisi Allah. sudah banyak ayat al-Quran dan hadith menyebut laknat Allah ke atas penzina.

so, apa tugas kita?

1. memberitahu kerajaan UMNO/BN agar melaksanakan HUDUD ke atas mereka. jika tidak, kerajaan pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. yang mana mengundi UMNO/BN pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. ini sifir dosa subahat.

2. jika kerajaan UMNO/BN masih enggan setelah diberi teguran dan peluang, adalah menjadi WAJIB setiap orang Islam menjatuhkan sebuah kerajaan yang enggan melaksanakan hukum Allah ini dan menukarkannya dengan kerajaan yang baru.

3. sekolah harapan ditubuhkan adalah hanya atas dasar KESIAN sahaja. bukan untuk mencegah daripada zina daripada terus berlaku. buang bayi adalah produk zina. nak cegah buang bayi, cegahlah zina. nak cegah zina, cegahlah dengan penguatkuasaan undang-undang dan penghayatan.
 

S.Y.E.D

Banned
Joined
Jun 6, 2008
Messages
18,685
Reaction score
588
Points
161
kita tak pandang serong, kita cuma kesian dosa zina mereka tidak dapat dihapuskan didunia lagi. mereka terpaksa tanggung dosa zina sehinggalah ke akhirat.

jika mereka dihududkan di dunia, dosa mereka sudah tentu dihapuskan dan tiada lagi hukuman menanti di akhirat. itu janji Allah.

selagi mereka tidak dihudud, selagi itulah mereka ialah penjenayah di sisi Allah. sudah banyak ayat al-Quran dan hadith menyebut laknat Allah ke atas penzina.

so, apa tugas kita?

1. memberitahu kerajaan UMNO/BN agar melaksanakan HUDUD ke atas mereka. jika tidak, kerajaan pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. yang mana mengundi UMNO/BN pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. ini sifir dosa subahat.

2. jika kerajaan UMNO/BN masih enggan setelah diberi teguran dan peluang, adalah menjadi WAJIB setiap orang Islam menjatuhkan sebuah kerajaan yang enggan melaksanakan hukum Allah ini dan menukarkannya dengan kerajaan yang baru.

3. sekolah harapan ditubuhkan adalah hanya atas dasar KESIAN sahaja. bukan untuk mencegah daripada zina daripada terus berlaku. buang bayi adalah produk zina. nak cegah buang bayi, cegahlah zina. nak cegah zina, cegahlah dengan penguatkuasaan undang-undang dan penghayatan.
bernas jawaban.. yg wajib xnak buat gini la jadinye.. pasni setiap negeri ada sekolah harapan.. lagi bertambah student bakal menduduki peperiksaan di rumah berkenaan.. bakal menyusul lak nanti student PMR.. wahhaaaauuuu
 

girlsilver

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 1, 2009
Messages
10,744
Reaction score
194
Points
123
kita tak pandang serong, kita cuma kesian dosa zina mereka tidak dapat dihapuskan didunia lagi. mereka terpaksa tanggung dosa zina sehinggalah ke akhirat.

jika mereka dihududkan di dunia, dosa mereka sudah tentu dihapuskan dan tiada lagi hukuman menanti di akhirat. itu janji Allah.

selagi mereka tidak dihudud, selagi itulah mereka ialah penjenayah di sisi Allah. sudah banyak ayat al-Quran dan hadith menyebut laknat Allah ke atas penzina.

so, apa tugas kita?

1. memberitahu kerajaan UMNO/BN agar melaksanakan HUDUD ke atas mereka. jika tidak, kerajaan pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. yang mana mengundi UMNO/BN pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. ini sifir dosa subahat.

2. jika kerajaan UMNO/BN masih enggan setelah diberi teguran dan peluang, adalah menjadi WAJIB setiap orang Islam menjatuhkan sebuah kerajaan yang enggan melaksanakan hukum Allah ini dan menukarkannya dengan kerajaan yang baru.

3. sekolah harapan ditubuhkan adalah hanya atas dasar KESIAN sahaja. bukan untuk mencegah daripada zina daripada terus berlaku. buang bayi adalah produk zina. nak cegah buang bayi, cegahlah zina. nak cegah zina, cegahlah dengan penguatkuasaan undang-undang dan penghayatan.
ni mmg betul....byk buruk dr baiknya sekolah harapan ni
mencegah lebih baik dr mengubati...
cegahlah zina,bg hukuman setimpal,bila ade hukuman org takut
nk wat zina, bila takut xde zina xde anak haram...

apsal nk pk smpai nk bg kondom free..xfaham aku...itu langkah selanjutnya
bila hukuman yg dikenakan mungkin xmenjadi....ni buat pon belum
dh pk cara ****
 

astrowan

CG Top Poster Club
Joined
Aug 26, 2009
Messages
22,317
Reaction score
249
Points
128
kesian kesian......harap dijauhkan anak cucu aku....aminnnnn
 

minamie1

Active Member
Joined
Jul 7, 2010
Messages
2,081
Reaction score
16
Points
25
apo nk jdlah..mesia ku:))
oh mesia tanah berair ku:D
 

demise_u

Super Active Member
Joined
May 11, 2008
Messages
6,049
Reaction score
101
Points
73
nak peksa pun teringat benda sedap
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
kita tak pandang serong, kita cuma kesian dosa zina mereka tidak dapat dihapuskan didunia lagi. mereka terpaksa tanggung dosa zina sehinggalah ke akhirat.

jika mereka dihududkan di dunia, dosa mereka sudah tentu dihapuskan dan tiada lagi hukuman menanti di akhirat. itu janji Allah.

selagi mereka tidak dihudud, selagi itulah mereka ialah penjenayah di sisi Allah. sudah banyak ayat al-Quran dan hadith menyebut laknat Allah ke atas penzina.

so, apa tugas kita?

1. memberitahu kerajaan UMNO/BN agar melaksanakan HUDUD ke atas mereka. jika tidak, kerajaan pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. yang mana mengundi UMNO/BN pun turut sama tanggung dosa dan laknat dari Allah. ini sifir dosa subahat.

2. jika kerajaan UMNO/BN masih enggan setelah diberi teguran dan peluang, adalah menjadi WAJIB setiap orang Islam menjatuhkan sebuah kerajaan yang enggan melaksanakan hukum Allah ini dan menukarkannya dengan kerajaan yang baru.

3. sekolah harapan ditubuhkan adalah hanya atas dasar KESIAN sahaja. bukan untuk mencegah daripada zina daripada terus berlaku. buang bayi adalah produk zina. nak cegah buang bayi, cegahlah zina. nak cegah zina, cegahlah dengan penguatkuasaan undang-undang dan penghayatan.
aku setuju ngan pendapat bro
 
Sponsored Post
Top
Log in Register