40 terbabit pindah wang sudah ditahan

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR: Seramai 40 orang terdiri daripada warga negara Malaysia dan Indonesia ditahan di Lahad Datu, Sabah kerana terbabit dalam sindiket pemindahan wang tanpa persetujuan ke Indonesia melalui perbankan elektronik, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator T Murugiah.

Beliau tidak memberi butiran lanjut mengenai kes itu berkata, kes itu sedang dibicarakan di mahkamah.

Beliau mendedahkan sebuah bank mengalami masalah itu sejak 2006 dengan tiga kes diadu kepada bank itu tetapi menurutnya ‘pegawai bank tersebut enggan bertanggungjawab’.

“Apabila duit ini hilang ke Indonesia, orang yang menerima tidak dapat dikenal pasti...dikesan kerana identiti berlainan. Mereka akan menukar nama, gambar dan sebagainya di kad pengenalan mereka,” katanya selepas meninjau usaha membaiki lif Flet Taman Sentul Utama di sini, semalam.

Murugiah berkata, jumlah wang yang sering hilang membabitkan antara RM12,000 dan RM13,000.

Katanya, pihak bank harus lebih peka terhadap masalah itu dan bertanggungjawab kerana perkara itu membabitkan wang dan kepercayaan rakyat terhadap perkhidmatan bank itu.

Beliau menasihatkan orang ramai berwaspada dan sentiasa menyemak akaun bank mereka.

Kalau dah kat bank pun tak selamat kat mana lagi nak simpan...~X(
 
Sponsored Post

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
Dah ler kat sabah plak tuh....

adeh...teruk nyer...~X(~X(~X(

Boss, simpan kat bawah periuk jelah..:))
 

epbx

Super Active Member
Joined
Jun 9, 2008
Messages
7,015
Reaction score
6
Points
65
bank x mau bgtau pulak...
letak dlm tempayan jer ler
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
meh aku tlg simpan kan hehehehehe
 

emasstech

Active+ Member
Joined
Sep 19, 2007
Messages
3,795
Reaction score
71
Points
30
ASB takpon Tabung Haji....hehehehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register