BTC USD 39,026.5 Gold USD 1,813.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

4 tahun disuap ulat oleh maid

may4ver

Legendary Member
Joined
Jul 17, 2006
Messages
13,700
Reaction score
225
Points
128
>> Mekah, tanah suci yang diidam-idamkan oleh umat Islam untuk menjejakkan
>> kaki dan menunaikan fardu Haji.. Rakyat Malaysia khususnya, ramai yang
>> sudah berkerja, bermastautin dan menjadi warganegara Arab Saudi.
>>
>>
>> Dikisahkan sepasang suami isteri Melayu Malaysia yang sudah lama
>> bermastatutin di Arab Saudi. Walaupun mereka pemastautin tetap namun
>> anak mereka sudah warga negara Arab Saudi. Ahmed dan isterinya Fatimah
>> (bukan nama sebenar) tinggal di Mekah hampir 10 tahun dan mempunyai
>> seorang anak lelaki, Muhamad(bukan nama sebenar). Fatimah bekerja
>> sebagai guru manakalaAhmed pula bekerja dengan syarikat swasta. Oleh
>> kerana Kedua-dua mereka bekerja sepenuh masa, mereka mengambil seorang
>> amah, Tini (bukan nama sebenar) selepas Muhamad dilahirkan.
>>
>> Kini, telah empat tahun Muhamad diasuh dan dibesarkan oleh Tini, namun
>> Muhamad bukannya semakin aktif malah semakin kurus, kecil dan selalu
>> sahaja sakit-sakit. Paling ketara apabila selepas hari raya aidilfitri,
>> Muhamad langsung tidak berselera makan, lemah, tidak bemain seperti
>> kanak-kanak lain dan selalu demam bila malam hari. Melihat Muhamad
>> selalu sakit,Ahmed membawa Muhamad ke Hospital untuk diperiksa. Apabila
>> diperiksa tiada pula
>> tanda2 menunjukkan Muhamad sakit serius.Apabila disuap sendiri oleh
>> Fatimah dengan makanan, hanya sedikit sahaja yang dimakan oleh Muhamad.
>> Apabila ditanya kepada amahnya, Tini menjawab begitulah Muhamad apabila
>> disuap,hanya sedikit sahaja yang dimakan.
>>
>> Fatimah berasa risau dengan perubahan itu. Masuk minggu kedua, Muhamad
>> semakinteruk. Badan semakin kurus, darah keluar dari hidung dan suhu
>> badan meningkat dengan tiba-tiba. Ahmed dan Fatimah panik, mereka terus
>> ke hospital. Apabila di x-ray seluruh badan, tiada kesan atau tanda2
>> penyakit.
>>
>> Namun, satu sahaja yang tidak dibuat oleh pihak Hospital, iaitu x-ray
>> kepala Muhamad. Muhamad dirawat sehingga sihat dan segar serta
>> dibenarkan pulang.
>>
>> Namun tiga hari kemudian, Muhamad kembali sakit. Sekali lagi mereka
>> terpaksa berulang lagi ke hospital. Apabila agak sihat Muhamad
>> dibenarkanpulang semula. Waktu itu Ahmed berasa agak hairan apabila
>> setiap kalipulang daripada hospital Tini berkelakuan resah. Dia syak ada
>> sesuatuyangdisembunyikan oleh amahnya itu. Lalu Ahmad dan Fatimah cuba
>> berusaha dan berpakat melakukan sesuatu. Oleh kerana mereka rasa tidak
>> sedap hati, kedua-dua berpakat dan membuatrancangan keesokkan harinya.
>>
>> Esoknya seperti biasa, mereka bersiap untuk pergi kerja. Fatimah pun
>> meninggalkan pesan kepada Tini. "hari inisayapergi kerja sebab cuti dah
>> habis. Jadi, saya akan balik dan bawaMuhamad keHospital petang nanti.
>> Tini jagalah Muhamad baik2 sebab dia dah sihatsikithari ini ya!". Tini
>> mengangguk dan menundukkan kepala tanda hormat.
>>
>> Pada masa yang sama Fatimah membawa kunci pendua rumahnya
>> untukrancanganyang mereka buat semalam.sebaik sahaja kereta keluar pagar
>> rumah, Tini terus mengunci pintu dan masuk ke dalam. Ahmed berpatah
>> balik danmenurunkan Fatimah di depan rumah. Secara senyap2 Fatimah masuk
>> kedalamdan bersembunyi di dalam alamari pakaian Tini. Fatimah membuka
>> sedikitpintu almari untuk melihat keadaan luar.
>>
>> Setengah jam kemudian Tini masukdengan membawa sebiji mangkuk bersama
>> anaknya.Fatimah tertanya-tanya apayang hendak dilakukan oleh
>> Tini.Beristigfar panjang Fatimah apabila melihat dalam mangkuk itu
>> adalah ulat-ulat bangkai. Bertambah terkejut apabila dia melihat
>> Tinimenyumbatkanulat-ulat bangkai itu ke dalam mulut dan hidung anaknya.
>> Muhamad yangmeronta-ronta sempat berkata. " Sudahlah tu, Kak! Nak bagi
>> pun sikit2cukuplah. Saya tak tahan lagi, hari2 kakak bagi makanan
>> ni".Sayu suara Muhamad memintabelas kasihan.
>>
>> Menyirap darah Fatimah melihat kejadian itu. Segera diamembuka pintu
>> almari dan menerkam Tini. Tini tidak sempat melarikandiri.Fatimah yang
>> sedang marah memukul Tini sepuas hatinya. Apabila sudahlemah,Tini diikat
>> supaya tidak dapat melarikan diri. Fatimah menghubungisuaminya. Setengah
>> jam kemudian apabila Ahmed tiba, sekali lagi Tinidikerjakan kemudian
>> barulah mereka menghubungi pihak polis untuk tindakansusulan.
>>
>>
>> Muhamad pula dibawa kehospital untuk diperiksa sekali lagi. Dan kali
>> inikepala pula di x-ray. Rupa-rupanya selama ini, Setiap hari Muhamad
>> disumbatulat oleh Tini dan ulat-ulat itulah yang memakan otak Muhamad
>> sedikit demi sedikit. Oleh kerana ulat itu tidak boleh bertahan lama,
>> maka Tinimenyumbatnya setiap hari supaya Muhamad terus sakit dan tidak
>> menyusahkandia lagi. Apabila diperiksa oleh Fatimah di dapurnya, ulat2
>> itu didapatidari daging mentah yang sengaja disimpan lama sehingga
>> keluar ulat.
>>
>> Tini dijatuhkan hukuman sewajarnya dan bagi Ahmed dan Fatimah ,
>> peristiwa itu memberi pengajaran kepada mereka sekeluarga. Dan berharap
>> tidak akanberulang lagi kepada mereka atau org lain.
>>
>> bersama : Ustaz Hj. Md.Daud Che Nga
 
Sponsored Post

eLLYaNa

CG Top Poster Club
Joined
Apr 17, 2008
Messages
27,295
Reaction score
41
Points
125
aik xkan la selama ni die x bau daging busuk bile g dapur
ke laki bini ni x penah masuk dapur sendri?
pecaya sgt la kat maid tu
 

may4ver

Legendary Member
Joined
Jul 17, 2006
Messages
13,700
Reaction score
225
Points
128
tak tahulah..,.
kadang2 tkt nak hantar anak kt maid...
 

RINI ROSES

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
17,170
Reaction score
6
Points
115
pergi hantar anak kat pusaat jagaan yang diktiraf lagi bagus arrr

so apa2 hal berlaku senang nak ambil tindakkan....
 

amivortex

Fun Poster
Joined
Feb 27, 2009
Messages
646
Reaction score
1
Points
25
hampeh tul lah maid tue.. ader gak orang camtu.. tembak jer die...
 

azrim

Fun Poster
Joined
May 9, 2008
Messages
923
Reaction score
0
Points
10
mmg ada maid yg teruk mcmtu... aku x penah bg maid aku masak utk family... aku nak bini aku masak or masak sendiri jek
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register