BTC USD 43,109.1 Gold USD 1,750.36
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 37 jemaah dikompaun ingkar SOP PKP

Sponsored Post

cek mek molek

CG Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
90,276
Reaction score
14,812
Points
1,906
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Orang Melayu sini,
bab akhlak ngan Allah, byk da ok da....
tapi bab akhlak ngan manusia, menyedihkan...

x follow sop ni, in the end,
dikhuatiri menyusahkan manusia lain.
Kalo menyebabkan kematian,
apa alasan na jawab dpn Allah nanti.

Wallahu a'lam.

betul tu tn boca, hablumminannas pun kena jaga
 

akukuli

Active+ Member
Joined
Oct 17, 2013
Messages
2,838
Reaction score
285
Points
56
eh
masih boleh solat berjemaah kn, terhad utk ajk
ke dah ubah lg?
 

apoeki

Super Active Member
Joined
Aug 7, 2012
Messages
7,496
Reaction score
773
Points
121
Husnuzon. Mungkin mereka semua positif kobis. Tu solat rapat2
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,285
Reaction score
1,686
Points
111
Jangan salahkan makmum.

Makmum ikut imam.

Kalau imam benarkan makmum ikut dia untuk berjemaah pastu saf berjarak then pakai mask, takde isu sangat.

Imam kena cakna.

Kalau tok imam tu dah tua dan berumur, susah la sikit nak tegur. Silap-silap makan selipar masjid.

Hehehehe.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,905
Reaction score
15,103
Points
2,376
INGKAR SOP | 37 Jemaah Di Pasir Mas Dikompaun

Seramai 37 jemaah dari Kampung Serendah, Chetok di Pasir Mas, Kelantan dikompaun kerana melanggar SOP Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kerana menunaikan solat secara berjemaah di dua buah surau.

 

logammaut

Legendary Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
10,886
Reaction score
1,137
Points
201
Puak2 ni dah byk pahala kot. Pikir dah bole masuk syurga. Setakat kena kompaun RM1-2k tak luak pun.
 

faeyzul

Active Member
Joined
Feb 2, 2010
Messages
2,410
Reaction score
139
Points
43
selagi x kena cmtu la, susah nk tegur da tu..
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
90,276
Reaction score
14,812
Points
1,906

Muhamad Na'im Ab Razak

10j ·

Biasanya orang yang rajin ke surau ni sangat tinggi keimanan mereka. Bagi saya, mereka adalah orang-orang yang soleh.

Tapi, bila 37 orang ahli jemaah dari dua masjid di sebuah daerah di Kelantan ditangkap kerana melanggar SOP iaitu solat berjemaah dalam keadaan rapat-rapat di masjid dalam kawasan PKP serta dibuat masjis makan-makan, lain pula cerita yang keluar.

Heboh diperkatakan bahawa mereka disaman akibat bersolat.

Seolah-olah kerajaan kita ni sangat zalim kerana tak bagi orang solat!

Ya Tuhan, saya pula rasa sebak bila perkataan fitnah sebegitu dikeluarkan oleh golongan orang beriman ni.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
90,276
Reaction score
14,812
Points
1,906

Sabrii Ibn Yunus

6j ·

ambo tepek dari wall Kawe Anak Kelate..
ertinya anak Kelate sediri pun tak selesa dgn kes ni..
baru saja di Pauh Lima kena.. kes serupa ..tak menasabah di Pasir Mas tak sampai berita ni.. kalau ini kejadian tahun lepas , ok lagi lah.. tak banyak lagi informasi, tak banyak mangsa.. ini baru 4 hari.. Kes tengah banyak.. tak reti weiii..
satu dunia buat SOP yg serupa.. tak kan kita tak boleh nak percaya dgn SOP ni..
rajin juga dengar kata kata , kita percaya ko Tuhan bukan SOP. aduui .. bijok benar dah dia rasa buat kenyataan lagu tu..
nak tanya, habis tu orang hok percaya pada SOP ni tak percaya ke Tuhan ko?
heret habis dgn orang tua, budak budak.. kerajaan larang, orang agama larang, orang kesihatan larang, orang keselamatan larang.

semua pehak larang.. ini semua orang hok ada autoriti dalam bidang masing masing.. sepakat belaka..
puok puok kita ni dengar nasihat sapo dia ni?
kalau terik soro sikit kata kita ni bekeng..bukan bekeng , bukan marah... nasihatttttt... setakat tu bulih kata, selebihnya, ikut mung lah..



1622565135415.png
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register