BTC USD 50,700.5 Gold USD 1,784.25
Time now: Jun 1, 12:00 AM

257,411 sijil lahir tanpa nama bapa dikeluarkan

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA LUMPUR: Jabatan Pendaftaran Negara sudah mengeluarkan 257,411 sijil kelahiran yang didaftarkan tanpa dicatatkan nama bapa dari tahun 2000 hingga Julai lalu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata pendaftar tidak boleh mencatatkan nama bapa di dalam sijil kelahiran bagi anak-anak tidak sah taraf iaitu anak-anak luar nikah, kecuali atas permintaan bersama ibu dan orang yang mengaku dirinya sebagai bapa, selaras dengan peruntukan Seksyen 13 Akta Pendaftaran Kelahiran dan Kematian 1957 atau Akta 299.

“Walau bagaimanapun, di bawah peruntukan Seksyen 28 Akta 299, pendaftar berhak untuk mendapatkan maklumat sebaik mungkin berkenaan ibu dan bapa yang sah bagi setiap kelahiran yang hendak didaftarkan.

“Ini bermakna pihak pendaftar boleh membuat siasatan bagi mendapat maklumat yang sahih bagi tujuan pendaftaran ke atas setiap kelahiran,” katanya menjawab soalan R Sivarasa (PKR-Subang).

Ramainya anak haram. Apa lah nak jadi 15 tahun lagi.

~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

fine net

CG Top Poster Club
Messages
43,404
Paid Membership
Joined
Apr 5, 2007
Messages
43,404
Reaction score
339
Points
136
ape la nk jd...kcian kt bdk2 tu nnti....
 

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
ape la nk jd...kcian kt bdk2 tu nnti....

Teringat aku perbualan kawan aku dengan bapa dia zaman sekolah dulu. Kawan aku nie ada awek dan ramai yang tau termasuk ler bapa dia dah dengar khabar2 angin.

So bapa dia tanya kat dia betui ker dia ada awek (orang utara kata MARKA) dia kata Dak (tidak)

bapa dia kata...hang jaga sikit...dok DAK DAK TAU TAU DALAM PERUT ADA BUDAK

:eek::eek::eek::eek:
 

fine net

CG Top Poster Club
Messages
43,404
Paid Membership
Joined
Apr 5, 2007
Messages
43,404
Reaction score
339
Points
136
Teringat aku perbualan kawan aku dengan bapa dia zaman sekolah dulu. Kawan aku nie ada awek dan ramai yang tau termasuk ler bapa dia dah dengar khabar2 angin.

So bapa dia tanya kat dia betui ker dia ada awek (orang utara kata MARKA) dia kata Dak (tidak)

bapa dia kata...hang jaga sikit...dok DAK DAK TAU TAU DALAM PERUT ADA BUDAK

:eek::eek::eek::eek:

Dak dak???? lain mcm je bnye...hahaha..
 

sis_zety

Active+ Member
Messages
3,831
Joined
May 10, 2008
Messages
3,831
Reaction score
10
Points
40
kalo takde name bapa...
owang bole la ek detect tu anak luar nikah...
siannye diowang...
mak bapak yg salah...
anak2 yg tepakse tanggung...
atas alasan ape wat praturan ni?
 

badrush

Super Active Member
Messages
5,520
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,520
Reaction score
19
Points
65
skang stail camtu...anak luar nikah jer,surat beranak tak dak nama...

aku tau pn sebab aritu g kursus kawin...

bahaya siot..malu anak tu sampai mati..
 

alonso

CG Hardcore Club
Messages
62,520
Paid Membership
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
rosak anak bangsa kita 20 tahun lagi
 

shinkawa

Active Member
Messages
1,332
Joined
Aug 23, 2008
Messages
1,332
Reaction score
23
Points
25
giler arr...xleh byg nt nasib ank2 tuh camner
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register