BTC USD 23,038.5 Gold USD 1,927.96
Time now: Jun 1, 12:00 AM

257,411 sijil lahir tanpa nama bapa dikeluarkan

eboss

CG Hardcore
gemgem
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,896
Points
591
KUALA LUMPUR: Jabatan Pendaftaran Negara sudah mengeluarkan 257,411 sijil kelahiran yang didaftarkan tanpa dicatatkan nama bapa dari tahun 2000 hingga Julai lalu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata pendaftar tidak boleh mencatatkan nama bapa di dalam sijil kelahiran bagi anak-anak tidak sah taraf iaitu anak-anak luar nikah, kecuali atas permintaan bersama ibu dan orang yang mengaku dirinya sebagai bapa, selaras dengan peruntukan Seksyen 13 Akta Pendaftaran Kelahiran dan Kematian 1957 atau Akta 299.

“Walau bagaimanapun, di bawah peruntukan Seksyen 28 Akta 299, pendaftar berhak untuk mendapatkan maklumat sebaik mungkin berkenaan ibu dan bapa yang sah bagi setiap kelahiran yang hendak didaftarkan.

“Ini bermakna pihak pendaftar boleh membuat siasatan bagi mendapat maklumat yang sahih bagi tujuan pendaftaran ke atas setiap kelahiran,” katanya menjawab soalan R Sivarasa (PKR-Subang).

Ramainya anak haram. Apa lah nak jadi 15 tahun lagi.

~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
gemgem
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,896
Points
591
ape la nk jd...kcian kt bdk2 tu nnti....

Teringat aku perbualan kawan aku dengan bapa dia zaman sekolah dulu. Kawan aku nie ada awek dan ramai yang tau termasuk ler bapa dia dah dengar khabar2 angin.

So bapa dia tanya kat dia betui ker dia ada awek (orang utara kata MARKA) dia kata Dak (tidak)

bapa dia kata...hang jaga sikit...dok DAK DAK TAU TAU DALAM PERUT ADA BUDAK

:eek::eek::eek::eek:
 

fine net

CG Top Poster Club
gem
Messages
43,408
Paid Membership
Joined
Apr 5, 2007
Messages
43,408
Reaction score
339
Points
136
Teringat aku perbualan kawan aku dengan bapa dia zaman sekolah dulu. Kawan aku nie ada awek dan ramai yang tau termasuk ler bapa dia dah dengar khabar2 angin.

So bapa dia tanya kat dia betui ker dia ada awek (orang utara kata MARKA) dia kata Dak (tidak)

bapa dia kata...hang jaga sikit...dok DAK DAK TAU TAU DALAM PERUT ADA BUDAK

:eek::eek::eek::eek:

Dak dak???? lain mcm je bnye...hahaha..
 
Sponsored Post

Top
Log in Register