2 aktivis Melayu ditahan dalam kes sembur cat pada tulisan Cina papan tanda

CG Sponsors




Sponsored Post

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,437
Reaction score
990
Points
81
tak bole samakan kita rakyat marhaen dgn ahli politik..cuba matsabu spray papantanda..dia hina nabi pelarian tak pun pulis tak tangkap

Kita aje yg tak bole

antara dua darjat bos hehe
Pasal Mat Sabu sebut Nabi Muhammad tu 'pelarian', saya tak nampak Mat Sabu tu hina Nabi, tapi lebih kepada Mat Sabu tu jahil perbendaharaan kata dalam konteks sirah nabawiyyah.

Kalau betul dia niat menghina, mesti akan ada protes di luar Parlimen tempohari.
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,957
Reaction score
1,698
Points
151
Ada plak acai pegi padam hehehe

1603808567435.jpeg
 

AlYamani

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
12,129
Reaction score
583
Points
161
Acahkqn jer pakai whiteboard marker.

Memangla kita akan nampak diorang melenting sampai loteng.Seronok gak sesekali tengok,abis asyik diorang jer kenakan kita...haha...kita cuma pinjam tektik preemptive diorang jer kan...:ROFLMAO::ROFLMAO:
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,957
Reaction score
1,698
Points
151
Tuhan nak tunjukkan wayang sebenar
Iklan Carlsberg tak mau padam
Tulisan cina yg depa padam :D
 

apoeki

Super Active Member
Joined
Aug 7, 2012
Messages
5,952
Reaction score
430
Points
91
Negara kita ada undang2
Walaupun nampak menyebelahi org kapir

tp kita jgn ikut perangai kapir
Kapir tu kapir harbi
Lantak kat depa

jadilah islam zimmi
Yg ikut perintah ulil amri
mana boleh guna perkataan kafir harbi..
index.jpg
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,957
Reaction score
1,698
Points
151
Sir azri


Salam Guys, beberapa hari ini dalam kekecohan hal politik negara kita turut dikejutkan dengan tindakan racist beberapa individu bukan Melayu. Mereka mengeluarkan kenyataan yang mengundang perasaan marah orang Melayu dan dalam masa yang sama mereka mencabar agar tindakan diambil ke atas mereka ini.





Ini termasuk juga apa yang berlaku di Pulau Pinang apabila tulisan Cina ditampal pada papan tanda jalan. Mungkin ramai tidak tahu yang kerajaan Pulau Pinang telah menwartakan tulisan Cina dipapan tanda jalan sejak 2015 lagi. Namun mereka tidak menampal tulisan cina kerana mereka hanya perlu menunggu masa yang sesuai untuk menjayakan propaganda yang dirancang.





DAP tahu yang mereka hanya boleh hidup dengan politik perkauman. Dan hari ini mereka memainkan lagi sentimen perkauman untuk menarik orang Melayu menghentam kenyataan beberapa individu bukan Melayu dan tulisan Cina di Pulau Pinang.





Begitu juga dengan apa yang berlaku di Sarawak tempoh hari yang mana pekara tersebut sengaja dicetuskan agar masyarakat Melayu melenting dan seterusnya mengeluarkan kenyataan yang mereka DAP akan labelkan sebagai Racist.





Nasihat Saya kepada semua Melayu, jangan masuk perangkap yang DAP gerakkan hari ini. Apa yang kita perlu buat adalah kekal tenang dan fokus kepada matlamat untuk menang 2/3 majoriti parlimen pada PRU15 akan datang.





DAP sekarang ini hanya fokus kepada kerusi yang mereka ada baik kerusi Parlimen mahupun Dun. Mereka tahu gelombang sokongan orang Melayu kepada Muafakat Nasional dan gelombang Bumiputera Sabah Sarawak kepada Perikatan Nasional. Maka apa yang DAP perlu buat hari ini adalah menfokuskan kekal kerusi yang mereka telah menangi pada PRU14 lalu.





Ingat Guys, PRU15 adalah bapak kepada segala pilihanraya. Berpecah kita Melayu Bumiputera maka DAP akan sekali lagi menguasai kerajaan dan kita akan hilang segala gala nya.





Jangan masuk perangkap DAP.





Psssttt... mungkin agak berat nak fikir apa yang saya sampaikan, tapi fikir dengan baik apa yang Saya sampaikan ini.





 

pelitaminyak

Active Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,385
Reaction score
618
Points
81
Nak buat macam mana, buat tindakan yang mungkin menyalahi undang-undang, pastu bila PDRM buat siasatan dan tuduh mereka di Mahkamah, mereka anggap perkara tu sebagai satu perjuangan.

Sama jugak hal Mat Sabu, Guan Eng dan Anwar dok jaja cerita mereka ditahan dulu, lawan Polis, buat rusuhan, pastu claim PEJUANG.

Hehehe.
Anwar kes liwat, bukan lawan polis ......... Mana sama
 
Sponsored Post
Top
Log in Register