1MDB : 642 Juta Najib Sah Dari Arab Saudi.

Recommended Brokers


Sponsored Post

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,972
Reaction score
1,431
Points
141
Ingatkan najibur rompak 1mdb
secara andaian jika aku PM/ahli politik dan aku nk merompak duit rakyat.. aku kena pandai berlakon..

1) aku berlakon mcm robin hood curi guna kaedah samar, lepas tu bagi kt orang susah.. so semua nmpk aku baik.. walaupun aku curi duit..

2) aku lantik diri sendiri jdi penasihat.. bagi arahan buat itu ini kpd orang lain..

3) aku lepas tangan bila berlaku kes yg dibuat oleh orang bawah selian aku.. dan aku x mahu bertanggungjawab.. aku create mcm2 alasan.. etc : x tahu, kerja jdi pm mmg bz..

*siap kerja merompak dgn skill robin hood..

sekian..
 

apoeki

Active+ Member
Joined
Aug 7, 2012
Messages
4,677
Reaction score
124
Points
33
secara andaian jika aku PM/ahli politik dan aku nk merompak duit rakyat.. aku kena pandai berlakon..

1) aku berlakon mcm robin hood curi guna kaedah samar, lepas tu bagi kt orang susah.. so semua nmpk aku baik.. walaupun aku curi duit..

2) aku lantik diri sendiri jdi penasihat.. bagi arahan buat itu ini kpd orang lain..

3) aku lepas tangan bila berlaku kes yg dibuat oleh orang bawah selian aku.. dan aku x mahu bertanggungjawab.. aku create mcm2 alasan.. etc : x tahu, kerja jdi pm mmg bz..

*siap kerja merompak dgn skill robin hood..

sekian..
masalah skrg duit 600 juta tu dia curi ker tidak?
 

susah2je

Legendary Member
Joined
Aug 19, 2006
Messages
17,588
Reaction score
496
Points
131
masalah skrg duit 600 juta tu dia curi ker tidak?
Tak curi lah.. orang kasi. Curi dan motif kenapa orang kasi duit banyak kat Najib tu perkara lain pulak. Apa yg jelas, base pada informasi terbaru ni, Tun cakap Najib pencuri perompak pada rakyat sejak kempen PH di PRU14 ia suatu statement cakap bohong menipu.
 

SKK

Fun Poster
Joined
Oct 6, 2013
Messages
515
Reaction score
158
Points
23
secara andaian jika aku PM/ahli politik dan aku nk merompak duit rakyat.. aku kena pandai berlakon..

1) aku berlakon mcm robin hood curi guna kaedah samar, lepas tu bagi kt orang susah.. so semua nmpk aku baik.. walaupun aku curi duit..

2) aku lantik diri sendiri jdi penasihat.. bagi arahan buat itu ini kpd orang lain..

3) aku lepas tangan bila berlaku kes yg dibuat oleh orang bawah selian aku.. dan aku x mahu bertanggungjawab.. aku create mcm2 alasan.. etc : x tahu, kerja jdi pm mmg bz..

*siap kerja merompak dgn skill robin hood..

sekian..
Ko ni macam semua tahu je pasal Najib dan cara merompak duit rakyat oleh PM/ahli politik. Aku dulu pun percaya Najib rompak duit rakyat dan aku merupakan penentang kerajaan BN tegar. Tapi sekarang ni aku tak berapa percaya lagi sebab berpuluh tahun PR/PH kata ada bukti kukuh Najib rompak duit rakyat tapi masa tu tak boleh nak buat apa sebab kerajaan dikawal oleh Najib. Sekarang ni PH dah jadi kerajaan dah setahun lebih. Kasi keluar le semua bukti yang dilaung2kan sebelum ni.
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,762
Reaction score
62
Points
35




hahahha
 

Don Malaya

CG Top Poster Club
Gold Member
Joined
May 3, 2011
Messages
27,239
Reaction score
822
Points
171
serius natang penipu ni senyap sekarang....dah buncit perut buat fitnah..diam je

Rafizi nie antara pengerak fitnah.. Mmg manusia munafik.. Dia gunakan btul2 kuasa fitnah.. Mereka reka isu utk menghasut kebencian...

Rafizi mmg berbakat dlm menggerakkan fitnah.. Sehingga ramai cai ph anggap rafizi nie pakar ekonomi.. Sbb dia punye sembang serupa khinzir terbang
 

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,972
Reaction score
1,431
Points
141
masalah skrg duit 600 juta tu dia curi ker tidak?
itu terpulang kpd siapa yg menilai..

cth lain yg mudah hadam..

seorang suami berjaya membawa pulang hadiah yg diberi oleh kontraktor..

ikuti perbualan ringkas dibawah..

suami : sayang nih hadiah kontraktor bagi kt kita.. sebuah ipad..

isteri : eh kenapa kontraktor tu bg ?

suami : abang nih penasihat projek..😜

isteri : wah abang.. untung la kita kan..

suami : yup.. itu la kelebihan jdi penasihat projek.. gaji dpt.. hadiah pun dpt.. untungkan ?

isteri : *senyum tersipu²..

*kes dirujuk.. suami beliau merupakan kakitangan kerajaan yg mengurus perihal projek tersebut.. beliau tahu selok belok urusan dan menjadi pemudahcara projek.. Kontraktor sangat suka bekerja dgn beliau..

___

Sebab tu kena tanya diri sendiri.. aku kerja siang malam dpt gaji.. sbgi pemudahcara projek ? wajar x aku terima sbrng hadiah dari kontraktor projek ?

if jwpn kita..

1) kontraktor nk bg.. aku ambil ja..

so kes najib dirujuk sbgi "derma"

___

2) aku x nak terlibat dgn sbrng hadiah dari kontraktor projek.. sbgi kakitangan kerajaan aku kerja dgn amanah.. aku ambil gaji yg diberi shj..

so kes najib dirujuk sbgi "menerima wang dgn pengaruh jwtn atau manipulasi wang dgn pengaruh jwtn.."

___

kena tgk secara overall kes.. hubungkait 1MDB dgn syarikat putra arab.. dimana najib merupakan penasihat 1mdb..




😏
 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register