BTC USD 54,368.2 Gold USD 1,792.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

1Malaysia: Sabah - Tulis Fakta Bukan Merapu..!

shane

Legendary Member
Messages
14,051
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,051
Reaction score
245
Points
133

SOAL PTI : Masih ingat seorang rakyat Filifina yang tinggal di Likas kerajaan jadikan budak suruhan untuk mengurus pelarian mendapatkan IC untuk menjadi pengundi? Formula beribu/malah berjuta tak guna/kalau kerajaan main belakang/pembangkang hanya menyatakan kepada rakyat perbuatan khianat. Budak suruhan itu pura-pura ditangkap masuk penjara/tahanan dan keluar dari tahanan/dia dikasih hadiah projek sekitar 500 Juta/apa kita buta? dan masih menyalahkan pembangkang juga yang tidak punya kuasa untuk melaksana?

2. SABAH kaya/Negeri terkaya sejak zaman USNO/BERJAYA/PBS, tetapi zaman BN kita menjadi Negeri termiskin/Kita malu sekali Negeri kaya menjadi negeri termiskin/lagi miskin dibanding Kelantan di bawah pimpinan PAS. Ke mana wang rakyat? kita tak marah melayu kaya membina rumah 17 juta sekelip mata/tetapi biarlah yang halal/Apa pembangkang juga yang salahkah?

3. Sabah memang miskin/Belia/pengangguran kian bertambah/Ramai belia kita lari ke Selangor, Johor, Singapura kerja di Kilang dengan gaji sedikit kena sewa rumah/beli tiket kapal terbang/makan minum dan susah/akhirnya ada jadi pelacur di Singapura/Kena bunuh, Pembangkang bersuara berbicara apa yang benar/apa pembangkang juga di Salahkah? Pembangkang ada kuasakah untuk guna wang membina kilang di Sabah untuk menampung pekerjaan agar belia-belia tak cari kerja di semananjung Malaysia? Salah pembangkangkah atau Anwar juga disalahkan?

4. BACA perjanjian 20 perkara dan 18 perkara di Sarawak. Fahami betul-betul/hayati betul dan masih ada 17 perkara belum selesai. Apakah kita harus berdiam diri dan melupakan perjanjian yang diperkatakan itu? Apakah pembangkang harus berdiam diri dan rakyat tidak perlu tahu?

Nah, cuba fikir orang berbini dua/bini pertama ada 10 anak dan bini kedua 1 anak/lalu apakah berbelanjaan makan harus 50-50 cara pembahagiannya? dan cuba kaitkan dengan perjanjian 1963 dan rujuk Untuk keluasan Sabah/Sarawak banding Semananjung Malaysia dan rujuk keluasan Negeri Perlis yang sama luasnya dengan daerah Semporna. Faham maksud saya? Baca lagi!

5. PROJEK : Di kampung saya sebuah dewan harga 250ribu. Orang UMNO dapat/Lalu disubkon kepada taukeh/Taukeh pula suruh oranbg lain buat/makna tiga orang kontraktor. Yang tadi bernilai 250k menjadi 40k sahaja. lalu bagaimana bentuk nilai dewan dengan 40k itu. Akhirnya menjadi seperti gudang padi dan 4 tahun kemudian diroboh/Salah siapa? Rakyat yang bersalah atau Anwar Ibrahim.

PROJEK BERSIH PARIT : Rata-rata kos RM5,000. lalu yang dapat hanya mengupah seorang dua/siap 5 hari dengan belanja RM500. Untung RM4,500( kasih komisen tuan punya lesen 5%, tiga abdul lagi dan itu ini lagi), maka kasianlah wang rakyat dibagi-bagi/Parit pula selepa 6 bulan/minta baiki lagi/Berulang/begitulah.

* yang di atas berlaku di depan mata/yang di luar mata ada berjuta lagi/kalau begini/KL lontar 20 bilionpun tak bermakna kerana masuk kantung jawabannya/yang susah rakyatlah melihat dengan putih mata. Salah Anwar jugakah?

6. BAKAR MASJID: Orang bakar masjid/dikata arahan Amerika. Tuduhan gila dan liar/kalau di Iraq barangkali sebab Amerika biayai pembangkang/Bakar mesjid di Sembulan misalnya ada kaitan dengan Amerikakah? lalu Anwar juga disalahkan? Ini kata-kata budak nakal yang jengkel pemikiran.

7. SIAPA MEMERINTAH SAMA SAJA: Hati tiada siapa tahu/itu andaian. Kita tak kata 100% betul macam malaikat/tetapi kalau dapat yang baik sikit sudah cukup bagus. Kalau ada pemimpin kurangkan kemiskinan bawah 23% itu cukup bagus. Kalau ada pemimpin yang rumahnya macam Nik Aziz kita bersyukur kerana tidak menipu. Kalau ada pemimpin macam Nik Aziz serahkan hampir separuh gajinya kita bersyukur. Adakah? Kalau kita rujuk siapa perintah sama saja/Baik suruh tutup SPR jangan adakan pilihanraya/serah saja BN memerintah sampai kiamat agar taklah membazir duit rakyat bikin belanja pilihanraya. Kan mudah namanya macam negara komunislah.

PERHATIAN : MARI KITA DEBAT PERKARA DI ATAS SECARA INTELEK SIKIT TANPA KAIT HAL DUNIA BARAT YANG TAK ADA KAITAN LANGSUNG.

ISMAILY BUNGSU
UMS-SABAH
[email protected]
[email protected]
[email protected]
019-8400005/016-8222262
014-5555175


Projek untuk buat duit masuk poket, bukan ikhlas untuk RAKYAT!!!
 
Sponsored Post

fido1

Banned
Messages
7,268
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
erm..perkara pasal projek mmg benar2 terjadi..dulu masa aku nak start jadi kontraktor,aku kena msuk bn dulu baru dpt pojek...kalo x?mmg aku xkan dpt projek la..bila dpt projek contohnya rm1juta,250ribu aku kena bagi kat org yg luluskan projek..pastu aku kena bagi atau belanja dlm rm100ribu lg utk blanje org2 gomen yg terlibat dgn projek..blom campur dgn topap lg,adiah lg,blanje mkn lagi..last2 aku tutup company...sebab untung bersih aku dpt pun just rm50k je kot...huhuhu
 

shane

Legendary Member
Messages
14,051
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,051
Reaction score
245
Points
133
erm..perkara pasal projek mmg benar2 terjadi..dulu masa aku nak start jadi kontraktor,aku kena msuk bn dulu baru dpt pojek...kalo x?mmg aku xkan dpt projek la..bila dpt projek contohnya rm1juta,250ribu aku kena bagi kat org yg luluskan projek..pastu aku kena bagi atau belanja dlm rm100ribu lg utk blanje org2 gomen yg terlibat dgn projek..blom campur dgn topap lg,adiah lg,blanje mkn lagi..last2 aku tutup company...sebab untung bersih aku dpt pun just rm50k je kot...huhuhu

Ni salah satu dari banyak jasa2 UMNO yg bersih & telus kepada Melayu!!!!
 

EncikEx

Legendary Member
Messages
12,106
Joined
Mar 21, 2007
Messages
12,106
Reaction score
164
Points
123
rakyat didahulukan... pencapaian diutamakan (diri & kroni)
 

WangEmas

Active+ Member
Messages
3,519
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
puak2 penyokong be end tegar di sabah perlu baca..
 

KLVIPER

Legendary Member
Messages
16,741
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,741
Reaction score
563
Points
171
erm..perkara pasal projek mmg benar2 terjadi..dulu masa aku nak start jadi kontraktor,aku kena msuk bn dulu baru dpt pojek...kalo x?mmg aku xkan dpt projek la..bila dpt projek contohnya rm1juta,250ribu aku kena bagi kat org yg luluskan projek..pastu aku kena bagi atau belanja dlm rm100ribu lg utk blanje org2 gomen yg terlibat dgn projek..blom campur dgn topap lg,adiah lg,blanje mkn lagi..last2 aku tutup company...sebab untung bersih aku dpt pun just rm50k je kot...huhuhu


Malang sungguh Malaysia kita ye? Terlalu banyak rasuah?
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Malang sungguh Malaysia kita ye? Terlalu banyak rasuah?

memang pun :)
lebih malang lagi ialah penyokong yang menyokong pemimpin rasuah tersebut...kena kencing hidup-hidup..
 

ayop

Active+ Member
Messages
4,041
Joined
Jun 17, 2008
Messages
4,041
Reaction score
0
Points
20
erm..perkara pasal projek mmg benar2 terjadi..dulu masa aku nak start jadi kontraktor,aku kena msuk bn dulu baru dpt pojek...kalo x?mmg aku xkan dpt projek la..bila dpt projek contohnya rm1juta,250ribu aku kena bagi kat org yg luluskan projek..pastu aku kena bagi atau belanja dlm rm100ribu lg utk blanje org2 gomen yg terlibat dgn projek..blom campur dgn topap lg,adiah lg,blanje mkn lagi..last2 aku tutup company...sebab untung bersih aku dpt pun just rm50k je kot...huhuhu

yg hang tengin pi byr tu buat apa? :eek::eek: lapor je la kat SPRM. ada lagi ke si tengin mcm ni di kalangan pencacai pakatan haram yg teringin nak jadi kontraktor... :)) teserlah ketenginan hang...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register