17 cara nak buka kedai runcit barangan halal

Recommended Brokers


underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,332
Reaction score
4,178
Points
196
17 Tip buka kedai Halal Mart

1.Fokus produk muslim,supaya identiti kedai dikenali dgn emej muslim.


2.Pilih nama kedai supaya jelas identiti

3.Pilih color utk emej kedai "Tujuan utk kembangkan rangkaian perniagaan"

4.Produk yg dijual keseluruhannya adalah keluaran Bumiputra Islam, IKS dsbnya.

5.Produk makanan sunnah "Kurma,kismis, dan pelbagai produk Timur Tengah"

6.Lengkapkan produk harian di dlm kedai antara frozen,makanan segera,produk komuniti

7.Jauhkan dari menjual produk yg subahat dan produk Yahudi. Coca-cola dsbnya.

8.Jadikan Jualan runcit dan borong

9.Pilih beberapa produk yg terlajak laris, supaya pelanggan tidak putus ke kedai.

10.Mesti buat promosi jualan diluar. Produk2 yg dijual di kedai kita.

11.War-Warkan kepada pengguna ada servies penghataran ke rumah dgn setiap pesanan RM50 ke atas secara percuma.

12.Buat kad keahlian kedai dgn tawaran, diskaun atau point belian.

13.Memohon dgn mana2 syarikat sebagai pengedar negeri atau kawasan produk mereka.

14.Keluarkan satu jenama sendiri untuk produk pilihan.


15.Berhubung terus dgn pembekal atau pengeluar,elakkan ambilan harga org tengah.

16.Berkerjasama dengan agensi kerajaan negeri atau pusat. Untuk bantuan perniagaan. Dll

17.Buat pakej hamper produk Muslim. Pilihan produk- produk makanan sunnah atau produk IKS.

"Selamat berjihad ekonomi Islam"
 
Sponsored Post

onewafer

Legendary Member
Joined
Feb 5, 2014
Messages
10,549
Reaction score
249
Points
123
Bagus juga tip pagi2 ni.

Semoga selamat maju jaya la kawan2
yang mengusahakannya...
 

faizk

Super Active Member
Joined
May 31, 2010
Messages
7,513
Reaction score
26
Points
70
klo la aku ade modal,mmg kdi muslim cmni la target aku. jual produk2 iks pn ok
 

myroadtax.com

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 12, 2014
Messages
25,824
Reaction score
570
Points
161
Ada contoh halal mart tak?
 

kalam79

Active Member
Joined
May 27, 2008
Messages
1,548
Reaction score
4
Points
25
mcm yg ade kat sri gombak tu ke?
 

AdamFayyadh

Active Member
Joined
Apr 1, 2013
Messages
2,267
Reaction score
3
Points
25
Konsep mcm kedai az-zain ke apa ntah nama dia.

Mslh 1 je , pembekal melayu ssh nak bg consignment

Kalau cina byk yg blh bg consignment
 

onewafer

Legendary Member
Joined
Feb 5, 2014
Messages
10,549
Reaction score
249
Points
123
Konsep mcm kedai az-zain ke apa ntah nama dia.

Mslh 1 je , pembekal melayu ssh nak bg consignment

Kalau cina byk yg blh bg consignment


Ini berbalik kepada modal yg terhad.
Yang ada modal pulak, serik nak bagi
consignment.

Juga ada dikalangan pekedai, orang
kita, dia lambat bayar. Orang mereka,
cepat-cepat dia bayar...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register