120,000 belia diramal muflis menjelang tahun 2020

Recommended Brokers


Viere

CG Top Poster Club
Joined
Aug 8, 2008
Messages
26,579
Reaction score
179
Points
123
KUANTAN - Jumlah golongan belia yang muflis akibat berhutang mungkin mencecah 120,000 orang menjelang tahun 2020 sekiranya langkah-langkah pencegahan tidak diambil mulai sekarang.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, usaha perlu diambil bagi mencegah kegagalan golongan belia melunaskan pelbagai hutang yang diambil seperti hutang kad kredit, beli kereta dan pinjaman peribadi.

"Saya bimbang jika perkara ini dibiarkan, ia pasti mengancam masa depan negara kerana golongan belia merupakan sumber produktiviti utama negara.

"Justeru, golongan belia terutamanya mahasiswa perlu melengkapkan diri dengan pelbagai ilmu kepenggunaan untuk kepentingan masa depan," katanya pada Majlis Penyerahan Kad Siswa 1Malaysia dan Karnival Gerakan Pengguna Siswa (GPS) Universiti Malaysia Pahang di sini kelmarin.
 
Sponsored Post

Overclock

Legendary Member
Joined
Dec 1, 2006
Messages
14,056
Reaction score
42
Points
120
120K itu masih rendah berbanding negara jiran..
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,106
Reaction score
293
Points
131
120k tu mesti belia melayu hehehehge
 

Faizudin

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
7,005
Reaction score
1,126
Points
141
Nat wat macam mana, habis study dah hutang PTPTN. Bila kerja tambah lagi hutang kereta dengan rumah.
 

Actifast

Super Active Member
Joined
Sep 11, 2008
Messages
5,861
Reaction score
75
Points
70
paling parah kalu dok belajor dah beli kereta ansuran.

seram oi
 

m0rFez

Active Member
Joined
Nov 1, 2011
Messages
1,708
Reaction score
7
Points
25
KUANTAN - Jumlah golongan belia yang muflis akibat berhutang mungkin mencecah 120,000 orang menjelang tahun 2020 sekiranya langkah-langkah pencegahan tidak diambil mulai sekarang.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, usaha perlu diambil bagi mencegah kegagalan golongan belia melunaskan pelbagai hutang yang diambil seperti hutang kad kredit, beli kereta dan pinjaman peribadi.

"Saya bimbang jika perkara ini dibiarkan, ia pasti mengancam masa depan negara kerana golongan belia merupakan sumber produktiviti utama negara.

"Justeru, golongan belia terutamanya mahasiswa perlu melengkapkan diri dengan pelbagai ilmu kepenggunaan untuk kepentingan masa depan," katanya pada Majlis Penyerahan Kad Siswa 1Malaysia dan Karnival Gerakan Pengguna Siswa (GPS) Universiti Malaysia Pahang di sini kelmarin.
yerrr...itu dia..aku sokong statement kat atas tu..
maknanya belia yang dijangka ramai muflis majoriti adalah dari kalangan kakitangan kerjaan la sbb yang senang buat pinjaman peribadi ni staff gomen jer..hmmm..:-?
 

Yul-Minho

Legendary Member
Joined
Jul 23, 2012
Messages
15,920
Reaction score
1,159
Points
201
interest utk personal loan tu tinggi melampau..
maw x mufliss.. 3-4 tahun bayar utk interest je..
 

JaweWetan

Active Member
Joined
Jun 10, 2011
Messages
1,673
Reaction score
4
Points
25
kete & umah mahal mencanak2......:( ak sendri pon dah blacklist sbb kete..:((
 

johan_zafuan

Active Member
Joined
Aug 11, 2011
Messages
1,534
Reaction score
40
Points
30
nak jadi negara berpendapatan tinggi kan........ni la bahayanya bagi orang2 muda...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register