10,000 hadir majlis kahwin pandu lalu anak Ku Nan

CG Sponsors




akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,487
Reaction score
2,008
Points
201
10,000 hadir majlis kahwin pandu lalu anak Ku Nan
Kira-kira 10,000 jemputan hadir memeriahkan majlis perkahwinan anak lelaki Ahli Parlimen Putrajaya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang diadakan dengan konsep pandu lalu di Dataran Putrajaya, Presint 3 hari ini.
1608475616325.png

Majlis perkahwinan yang bertemakan adat Jawa itu diadakan di atas pentas khas yang didirikan di hadapan bangunan Istana Kehakiman bermula jam 11 pagi hingga 2 petang.

Para tetamu yang hadir melalui jalan Dataran Putrajaya berpeluang melihat pasangan pengantin Tengku Muhammed Hafiz Tengku Adnan dan Oceane Cyril Alagia melambaikan tangan dari pentas dan kemudian mengambil juadah makanan yang disediakan di khemah khas secara panda lalu.

Tengku Muhammad Hafiz berkata beliau dan keluarga berterima kasih kepada semua tetamu yang hadir memeriahkan majlis tersebut walaupun diadakan secara norma baru.

"Konsep majlis ini diadakan adalah cetusan idea daripada ayah saya sendiri, Tengku Adnan yang mahu majlis ini turut diraikan bersama seluruh warga Putrajaya yang saya anggap sebagai keluarga saya sendiri kerana telah membesar di sini sejak kecil," katanya.

800657d3975dc76709f105ce16be1d4e.jpg

Beliau yang sedang menyambung pengajian dalam bidang kedoktoran di Indonesia berkata majlis tersebut dilaksana dengan mematuhi prosedur operasi standard dan nasihat daripada Kementerian Kesihatan dalam usaha mengawal pandemik Covid-19.

"Saya amat bersyukur dan gembira kerana majlis ini berjalan lancar dan meriah walaupun diadakan secara berlainan daripada kebiasaan," katanya.

Acara tersebut juga dimeriahkan dengan persembahan kebudayaan masyarakat Jawa dan artis tempatan yang turut disiarkan di skrin besar di tepi pentas berkenaan.

- Bernama
 
Sponsored Post

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
24,202
Reaction score
1,870
Points
206
sonang btl buek kenduri mcm ni, singgah, lambai, kasi hadiah, amik mkn, blah trus

jgn lupo kasi angpau kek bapak pengantin yg pakai baju melayu poket besar ekekekeke:LOL:
 

Maestro

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2009
Messages
3,207
Reaction score
489
Points
51
Depan istana kehakiman pn boleh ke?

boleh lulus buat kt situ?

Geng Helang betul...
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #3
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,167
Reaction score
2,607
Points
206

kok takdo bondo nak buek.
tengok la.
 

Mad_Hatter

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
9,441
Reaction score
1,422
Points
151
Tembolok besau majlis pun kena besau :ROFLMAO:
 

apoeki

Super Active Member
Joined
Aug 7, 2012
Messages
6,357
Reaction score
536
Points
121
rumah adnan mansor ni dekat dgn rumah najib ke..sbb aku ada nmpk poster dia kt tepi highway tu
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
291,032
Reaction score
12,210
Points
2,376
Pandu lalu je untuk bergambar
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,749
Reaction score
1,187
Points
151
Pakaian kebudayaan acheh depa pakai tu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register