BTC USD 23,448.6 Gold USD 1,865.94
Time now: Jun 1, 12:00 AM

🚘 Kelab Pemilik Proton Persona CG

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2
betul dah tu tuan, ramai cakap macam tu, persona saya ni bahagian depan memang garang, cantik la bagi saya.

tapi bila tengok bahagian belakang terus tepuk dahi. hahahaha

sebenarnya kalau perasan lampu belakang persona sekarang ni lebih kepada nak copy mercedes nye lampu belakang, model c300.

tapi end up nya buruk

Tu sebab bagi saya varians Elegance la paling cantik
Tegap serta garang 😄

Syukur lah saya sempat merasa
Apa pun performance nya tetap terbaik
Steady di lebuhraya
 
Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2
Assalamualaikum
Semalam gerak balik dari KL ke KT
Aircond elok je sejuk sampai lah RnR Gambang
Bila nak gerak balik pasang aircond dah tak sejuk
Maka kena hadap lah baki perjalanan sampai ke KT dalam keadaan panas
Dah lah hujan tak boleh buka tingkap sangat 😭

Tadi hantar bengkel
Ingatkan gas aircond yang habis tapi bila cek rupanya magnet dalam kompresor yang rosak
💸 juga la RM300 😌

maxresdefault.jpg


Inilah yang kena tukar
Alhamdulillah aircond dah sejuk balik macam biasa

 

GamezStar

CG Top Poster Club
gem
Messages
42,250
Joined
Jul 1, 2008
Messages
42,250
Reaction score
4,493
Points
261
Awards
1
Assalamualaikum
Semalam gerak balik dari KL ke KT
Aircond elok je sejuk sampai lah RnR Gambang
Bila nak gerak balik pasang aircond dah tak sejuk
Maka kena hadap lah baki perjalanan sampai ke KT dalam keadaan panas
Dah lah hujan tak boleh buka tingkap sangat 😭

Tadi hantar bengkel
Ingatkan gas aircond yang habis tapi bila cek rupanya magnet dalam kompresor yang rosak
💸 juga la RM300 😌

maxresdefault.jpg


Inilah yang kena tukar
Alhamdulillah aircond dah sejuk balik macam biasa



padu sentiasa
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2
padu sentiasa

Ni ada masalah lain lak bang
Bearing alternator pulak bunyi bising
Tu mungkin 💸 pulak RM100 lebih

Risau jugak ni sebab nak jalan jauh
Nak tak nak kena tukar jugak la esok nampak gaya
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2
long distance.. kene standby major issues

Tu la bang
Kereta pun nak masuk tahun ke 12 dah tahun depan
Kiranya kualiti Proton Persona ni boleh tahan la kan
Tak banyak masalah berkaitan enjin

Bab aksesori je la sikit isu
Bagi saya berbaloi dah saya beli 2011 dulu dengan harga RM53900

Semalam dekat bengkel ada jumpa pakcik peniaga kereta
Dia kata sekarang harga Persona dalam RM9000 je
Kalau manual macam saya dalam RM6000 je
 

GamezStar

CG Top Poster Club
gem
Messages
42,250
Joined
Jul 1, 2008
Messages
42,250
Reaction score
4,493
Points
261
Awards
1
Tu la bang
Kereta pun nak masuk tahun ke 12 dah tahun depan
Kiranya kualiti Proton Persona ni boleh tahan la kan
Tak banyak masalah berkaitan enjin

Bab aksesori je la sikit isu
Bagi saya berbaloi dah saya beli 2011 dulu dengan harga RM53900

Semalam dekat bengkel ada jumpa pakcik peniaga kereta
Dia kata sekarang harga Persona dalam RM9000 je
Kalau manual macam saya dalam RM6000 je

betul.

aik banyak tu je igtkan 10k ke 12k ke
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2
terpaksa la pakai lagi 5tahun lebih lg heheh..

best oo kereta da habis loan haha

Saya memang pakai dulu buat masa sekarang
Kewangan tak kuat
Lagi boleh pakai kita pakai je la
Lagi pun kita sama bang
Dah habis bayar pun
Buat apa tambah lagi hutang kan 😄
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register