BTC USD 63,586.9 Gold USD 2,324.77
Time now: Jun 1, 12:00 AM

‘Tidak pernah jadi 17 orang Melayu bunuh diri’

akudotcom

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
51,221
Top Poster #9
Joined
Jun 17, 2007
Messages
51,221
Reaction score
6,251
Points
881
Awards
1
‘Tidak pernah jadi 17 orang Melayu bunuh diri’

Yusman AwangJanuary 23, 2024

Tun M hadir dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, Kuala Lumpur pada hari ini, 23 Jan 2024, atas dasar simpati dan solidariti terhadap nasib rakyat negara ini. (FOTO: HARAKAHDAILY/J Kemala)

KUALA LUMPUR: “Apa yang disebutkan tadi oleh Ustaz Ismail (aktivis) benar-benar (terjadi).. sampai (sehingga) orang Melayu bunuh diri, tidak pernah jadi 17 orang Melayu bunuh diri, ada yang bunuh emak, bunuh ibu bapa kerana mereka hilang punca (pendapatan).

“(Rakyat kini) tertekan amat sangat sebab itu saya datang sini, sebagai tunjuk solidariti saya dengan rakyat.”



Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian ketika turut menyertai orang ramai berhimpun bagi menyatakan solidariti terhadap nasib yang menimpa rakyat dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, Kuala Lumpur pada hari ini, Selasa (23 Jan).

Menurutnya, beliau hadir pada perhimpunan tersebut atas dasar kerana beliau juga rakyat Malaysia, dan program itu katanya, adalah gerakan rakyat yang meraih simpatinya dirinya terhadap mereka.

“(Rakyat kini) tertekan amat sangat sebab itu saya datang sini, sebagai tunjuk solidariti saya dengan rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian setelah selesai tiga wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menerima perkenan untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong (YDPA), Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bagi menyampaikan memorandum yang mengandungi pelbagai tuntutan melibatkan isu negara.

Kira-kira 4,000 yang hadir teruja dengan kehadiran Tun M atas kesudian beliau turun padang bersama rakyat memberikan sokongan terhadap nasib mereka. – HARAKAHDAILY 23/1/2024

 
Sponsored Post

‘Tidak pernah jadi 17 orang Melayu bunuh diri’

Yusman AwangJanuary 23, 2024

Tun M hadir dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, Kuala Lumpur pada hari ini, 23 Jan 2024, atas dasar simpati dan solidariti terhadap nasib rakyat negara ini. (FOTO: HARAKAHDAILY/J Kemala)

KUALA LUMPUR: “Apa yang disebutkan tadi oleh Ustaz Ismail (aktivis) benar-benar (terjadi).. sampai (sehingga) orang Melayu bunuh diri, tidak pernah jadi 17 orang Melayu bunuh diri, ada yang bunuh emak, bunuh ibu bapa kerana mereka hilang punca (pendapatan).

“(Rakyat kini) tertekan amat sangat sebab itu saya datang sini, sebagai tunjuk solidariti saya dengan rakyat.”



Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian ketika turut menyertai orang ramai berhimpun bagi menyatakan solidariti terhadap nasib yang menimpa rakyat dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, Kuala Lumpur pada hari ini, Selasa (23 Jan).

Menurutnya, beliau hadir pada perhimpunan tersebut atas dasar kerana beliau juga rakyat Malaysia, dan program itu katanya, adalah gerakan rakyat yang meraih simpatinya dirinya terhadap mereka.

“(Rakyat kini) tertekan amat sangat sebab itu saya datang sini, sebagai tunjuk solidariti saya dengan rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian setelah selesai tiga wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menerima perkenan untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong (YDPA), Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bagi menyampaikan memorandum yang mengandungi pelbagai tuntutan melibatkan isu negara.

Kira-kira 4,000 yang hadir teruja dengan kehadiran Tun M atas kesudian beliau turun padang bersama rakyat memberikan sokongan terhadap nasib mereka. – HARAKAHDAILY 23/1/2024

un.jpg


ingat ada angkat sumpah semalam :p atok tertekan tu anak2 dan coklatnya kene siassat.

ramai un datang bekap atok. sama la dulu masa baring depan istana Sultan Perak, un jugak yg baring sbb mempertahankan DAP selaku majoriti parti kerajaan ketika itu.
 

Attachments

kesiannnnn Atok Tun

sedih

Atok patut berehat sja..lupakan semua yg menggangu jiwa

enjoy sjalah

Allah swt bagi bonus umur, duit semua....enjoy!

bakpa nak susahh
sbb tu la kick out je atok dgn coklatnya...dah bertahun2 buat huru hara politik Malaysia.

TAR, TA Razak, THO, Pak Lah. dah pencen PM tak kacau pun politik Malaysia. Sian atok demi kroni dan anak2nya le tu.
 
sbb tu la kick out je atok dgn coklatnya...dah bertahun2 buat huru hara politik Malaysia.

TAR, TA Razak, THO, Pak Lah. dah pencen PM tak kacau pun politik Malaysia. Sian atok demi kroni dan anak2nya le tu.

kacau org bole.... diri kene kacau.. koyak siap buat media press.. walaun minta lain.. barang sampai Lain hahaha 🤣
 
kacau org bole.... diri kene kacau.. koyak siap buat media press.. walaun minta lain.. barang sampai Lain hahaha 🤣
kan masa dulu guna ISA. sapa lawan atok dia bagi check in 2 tahun kat kamunting.

samo la mcm wak zahid dia dah di offer utk bubar UMNO dan masuk Bersatu tapi Wak zahid tolak dia kasi 80 pertuduhan..Tok Pa ada je terima fund 1MDB 1 juta tak pulak atok dakwa sbb tok Pa dioffer oleh atok utk join bersatu dia terus setuju tanpa byk bicara.

kalau atok berani charge org dengan tindakan salah guna politiknya masa tu. Bila kene turn dia hadap je la lawan kat Mahkamah.

ni tidak tebuk atap dulu..langkah hotel sandakan eh silap langkah sheraton dulu. :p
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register