BTC USD 57,396.2 Gold USD 1,788.66
Time now: Jun 1, 12:00 AM

‘Saya ada masalah kepercayaan terhadap Presiden UMNO’ – KJ

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
tu pun kalau diorg masih jd mp lepas next pru la.. haha.. umno dah buat ketetapan utk tidak bekerjasama dgn bersatu dalam pru15, oleh kerana hubungan baik antara mp2 pro PN ni dgn bersatu adalah lebih manis mereka2 ni di calonkan di kawasan2 tiga penjuru antara BN PH dan bersatu yg tidak dimenangi BN pada pru14, kerusi asal mereka boleh la diberi pada calon2 baru atau yg kalah pru14 tapi masih setia dgn BN..

3 penjuru.. letak dap.. konfirm dap menang haha
 
Sponsored Post

aim02Aug

Super Active Member
Messages
8,389
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,389
Reaction score
1,310
Points
151

Zahid lafaz sumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi” No Anwar, No DAP​


9 August 2021

MGF120320_MESYUARAT-MT-UMNO_14.jpg


Ahmad Maslan

KUALA LUMPUR –Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melafaz sumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi” di depan beberapa Ahli Parlimen UMNO, selepas ditanya adakah beliau menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Presiden UMNO itu juga berkata, sumpah berkenaan turut berkaitan dengan dakwaan daripada beberapa pemimpin parti tersebut bahawa beliau akan bersama dengan Pakatan Harapan (PH) dan DAP.




Perkara ini didedahkan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan yang mengakui turut hadir dalam pertemuan Ahmad Zahid dengan beberapa Ahli Parlimen baru-baru ini.

“Kita sebenarnya dukacita dengan apa yang berlaku dalam parti UMNO ketika ini dan kerana itu perundingan antara Presiden diteruskan dengan Ahli-Ahli Parlimen.

“Presiden membuat ketetapan untuk bertemu dua atau tiga orang Ahli Parlimen dalam satu-satu masa. Nak bertemu ramai tak boleh sebab dikekang oleh SOP Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).



“Jadi, kita cuba berjumpa dengan mereka seorang dua orang sekali dan Ahmad Zahid memaklumkan apakah hala tuju parti,” katanya dalam rancangan Jawab, Saya Tanya! menerusi live streaming NRChannelTV.com.my malam ini.

Temubual bertajuk Politik UMNO Terkini – Eksklusif bersama SUA UMNO itu dikendalikan moderator, Rafi Awang Kechik.
Menurut Ahmad Maslan, dalam pertemuan itu Ahli Parlimen bertanya kepada Presiden, selepas ini apa (hala tuju) parti.


Maka, katanya, Ahmad Zahid bercerita segalanya, termasuk pelbagai tuduhan terhadap beliau, kononnya menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri dan UMNO akan bersama PH-DAP membentuk kerajaan baharu.

Katanya, Presiden ketika itu melafaz sumpah berkenaan dengan mengatakan dakwaan itu tidak berasas sama sekali.
“Jika NRChannel menjemput Ahmad Zahid dalam rancangan ini, saya pasti beliau akan menjawab ya, ada melafazkan sumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi”, bahawa Tiada Anwar, Tiada DAP,” katanya. – MalaysiaGazette


"Walaupun pembangkang di luar gabungan PH menuntut peletakan jawatan Muhyiddin, mereka bagaimanapun menentang percubaan untuk menamakan Anwar sebagai perdana menteri di mana ia merupakan matlamat utama rancangan Zahid dan bekas perdana menteri Najib Razak sejak tahun lalu." credit- www.malaysianow.com

genuine ke sumpah Wallahi ni? harap bukan permainkan lah kan?

"Zahid lafaz sumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi” No Anwar, No DAP"
 

aim02Aug

Super Active Member
Messages
8,389
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,389
Reaction score
1,310
Points
151
"
Kejujuran presiden Umno ketika ini tidak lagi boleh disandarkan oleh kita semua. Malah menteri Khairy Jamaluddin juga cakap benda yang sama. Ucapan perjuangan beliau nyata sekali satu retorik yang akhirnya, keinginan sebenar beliau dapat diketahui iaitu mahu menjatuhkan kerajaan dan menyelamatkan diri dan kumpulannya.
" -
Abdullah Salim

Wallahi tu sumpahan berkenaan apa ek?
 
Last edited:

aim02Aug

Super Active Member
Messages
8,389
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,389
Reaction score
1,310
Points
151
sifir mudah pru:

melayu & pribumi terpecah: bersatu, pas, umno, pejuang, muda, warisan, sabah, sarawak dll

cauvinist & pejuang malaysian malaysia: ---> Dap, pan (biro agama dap), pkr (execute dap policy & the puppets)
 

aim02Aug

Super Active Member
Messages
8,389
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,389
Reaction score
1,310
Points
151
Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution yang pernah bersama dengan Zahid memimpin Pemuda Umno untuk menentang Dr Mahathir Mohamad ketika bekas perdana menteri itu mengetuai Umno pada 1990-an, berkata PH dan Umno mempunyai prinsip yang dipersetujui bersama seperti pentabiran yang baik, melindungi hak istimewa orang Melayu dan membela agama Islam.

................

Beliau menolak gesaan pemimpin Umno yang tidak mahu sebarang kerjasama dengan pemimpin PKR Anwar Ibrahim dan DAP, mengatakan ia bukan prinsip parti Melayu itu dan menyifatkannya hanya sebagai sebuah “sentimen”

“No Anwar, No DAP’ itu saya tak percaya ia dasar parti, saya cuma kata itu sentimen dalam parti.

credit - https://www.malaysianow.com/
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register