BTC USD 57,420.8 Gold USD 1,773.25
Time now: Jun 1, 12:00 AM

‘Hubungan seks rela atau paksa gadis bawah umur tetap dikira rogol’

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,394
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,394
Reaction score
2,966
Points
201
‘Hubungan seks rela atau paksa gadis bawah umur tetap dikira rogol’

PETALING JAYA – Seorang doktor berasa sangat terkejut apabila dia berkongsi kisah seorang pesakit berumur 12 tahun yang akan bersalin selepas kejadian itu tular di media sosial baru-baru ini.

Menerusi perkongsian video oleh Najdah Othman di laman aplikasi TikTok, dia yang lengkap memakai pakaian perlindungan diri (PPE) sambil menerangkan kepada orang ramai bahawa di Malaysia terdapat akta kanak-kanak.

“Apa juga hubungan seksual dengan wanita bawah 16 tahun sama ada rela atau paksa, tetap dikira rogol!.

“Tahukah anda? rela atau tidak, suka atau tidak, tetap salah dan pelaku boleh dijatuhkan hukuman penjara 20 tahun dengan sebatan,” katanya dalam video itu.

Video berkenaan mendapat lebih 719,900 tontonan dan dihujani 1,523 komen di media sosial TikTok.

Salah seorang pengguna Meiya berkata, orang dewasa atau tidak sepatutnya sekarang lebih berfikiran terbuka dan jangan hanya tahu menyalahkan cara pemakaian perempuan sahaja.

“Individu dewasa atau tidak mereka harus di didik dan bukan hanya berfikiran sempit, sikit-sikit hanya tahu nak salahkan aurat dan cara pemakaian perempuan sahaja,” jelasnya.

Sementara itu, MayyOnees meningatkan supaya elakkan berkawan terlalu rapat dengan lelaki dan sentiasa berjaga-jaga dengan niat atau cara individu yang membuatkan diri anda rasa tidak selesa.

“Untuk elakkan adalah dengan cara tidak terlalu rapat atau berkawan dengan lelaki dan jika rasa tidak selesa bersama ahli keluarga lelaki ambil langkah berjaga-jaga sahaja supaya dapat mengelakkan perkara yang tak diingini,” ujarnnya. – K! ONLINE.

 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,786
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,786
Reaction score
22,055
Points
1,671
Remaja Umur 12 Tahun Melahirkan Anak
.

Ceritanya macam ni, seorang ibu membawa anak remaja perempuan berumur 12 tahun sakit perut ke hospital. Sampai di hospital, doktor memeriksa perut anak. Doktor mendapati kelainan bentuk dan rupa perut anak.

Doktor membuat imbasan( scan) , mendapati ada janin yang telah matang. Terus diperiksa bukaan serviks. Full OS. Sakit nak melahirkan rupanya.

Terus pesakit dihantar ke Bilik Bersalin dan melahirkan anak secara normal.

Ibu terkejut dan tidak menyangka anak remaja perempuan yang berumur 12 tahun mengandung. Tubuh badan anak ini memang tembam sebab itu, tidak menyangka perut membesar disebabkan mengandung.

Begitu terjadi, laporan polis dilakukan untuk siasatan siapakah pelaku yang menyebabkan remaja berumur 12 tahun mengandung.

Siapa pun boleh buat laporan polis. Sekiranya keluarga menolak, maka pegawai perubatan yang bertanggungjawap mesti membuat laporan polis. Ini melibatkan Akta Kanak Kanak.

.

Begitulah ceritanya…

Mak Liza
 

pelitaminyak

Super Active Member
Messages
5,622
Joined
Aug 13, 2008
Messages
5,622
Reaction score
1,592
Points
151
‘Hubungan seks rela atau paksa gadis bawah umur tetap dikira rogol’

PETALING JAYA – Seorang doktor berasa sangat terkejut apabila dia berkongsi kisah seorang pesakit berumur 12 tahun yang akan bersalin selepas kejadian itu tular di media sosial baru-baru ini.

Menerusi perkongsian video oleh Najdah Othman di laman aplikasi TikTok, dia yang lengkap memakai pakaian perlindungan diri (PPE) sambil menerangkan kepada orang ramai bahawa di Malaysia terdapat akta kanak-kanak.

“Apa juga hubungan seksual dengan wanita bawah 16 tahun sama ada rela atau paksa, tetap dikira rogol!.

“Tahukah anda? rela atau tidak, suka atau tidak, tetap salah dan pelaku boleh dijatuhkan hukuman penjara 20 tahun dengan sebatan,” katanya dalam video itu.


Video berkenaan mendapat lebih 719,900 tontonan dan dihujani 1,523 komen di media sosial TikTok.

Salah seorang pengguna Meiya berkata, orang dewasa atau tidak sepatutnya sekarang lebih berfikiran terbuka dan jangan hanya tahu menyalahkan cara pemakaian perempuan sahaja.

“Individu dewasa atau tidak mereka harus di didik dan bukan hanya berfikiran sempit, sikit-sikit hanya tahu nak salahkan aurat dan cara pemakaian perempuan sahaja,” jelasnya.

Sementara itu, MayyOnees meningatkan supaya elakkan berkawan terlalu rapat dengan lelaki dan sentiasa berjaga-jaga dengan niat atau cara individu yang membuatkan diri anda rasa tidak selesa.

“Untuk elakkan adalah dengan cara tidak terlalu rapat atau berkawan dengan lelaki dan jika rasa tidak selesa bersama ahli keluarga lelaki ambil langkah berjaga-jaga sahaja supaya dapat mengelakkan perkara yang tak diingini,” ujarnnya. – K! ONLINE.

Artikel ni patut di banned....... Ain tak suka
 

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,394
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,394
Reaction score
2,966
Points
201
Remaja Umur 12 Tahun Melahirkan Anak
.

Ceritanya macam ni, seorang ibu membawa anak remaja perempuan berumur 12 tahun sakit perut ke hospital. Sampai di hospital, doktor memeriksa perut anak. Doktor mendapati kelainan bentuk dan rupa perut anak.

Doktor membuat imbasan( scan) , mendapati ada janin yang telah matang. Terus diperiksa bukaan serviks. Full OS. Sakit nak melahirkan rupanya.

Terus pesakit dihantar ke Bilik Bersalin dan melahirkan anak secara normal.

Ibu terkejut dan tidak menyangka anak remaja perempuan yang berumur 12 tahun mengandung. Tubuh badan anak ini memang tembam sebab itu, tidak menyangka perut membesar disebabkan mengandung.

Begitu terjadi, laporan polis dilakukan untuk siasatan siapakah pelaku yang menyebabkan remaja berumur 12 tahun mengandung.

Siapa pun boleh buat laporan polis. Sekiranya keluarga menolak, maka pegawai perubatan yang bertanggungjawap mesti membuat laporan polis. Ini melibatkan Akta Kanak Kanak.

.

Begitulah ceritanya…

Mak Liza

Ntah2 bapak dia sendiri 🤣
 

AdiWalter

Fun Poster
Messages
569
Joined
Jul 15, 2021
Messages
569
Reaction score
77
Points
20
bawah umur nie jgn kacau boleh tak.

bersepah tomyam kari kat luar sane, bawah umur juga dikacau nye..
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,786
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,786
Reaction score
22,055
Points
1,671
Tggu sambungan. Nak tau sapa bapak nya je. Tgh panas bontot la tggu nak kena cekup
 

lau_kau

Legendary Member
Messages
16,644
Joined
Aug 2, 2007
Messages
16,644
Reaction score
2,747
Points
201
bawah umur nie jgn kacau boleh tak.

bersepah tomyam kari kat luar sane, bawah umur juga dikacau nye..
Depa nk try pucuk muda tu, xingat dh 20 sebatan tu bang
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,232
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,232
Reaction score
656
Points
81
12thn dah lahirkan anak..mengandung 9bln.. umur 11 dah jimak ke?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register