BTC USD 37,731.4 Gold USD 1,792.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

‘Bapa lockdown Malaysia’ punca kehancuran kewangan, hidup rakyat

stealthmovic

Active+ Member
Messages
3,214
Joined
Oct 16, 2011
Messages
3,214
Reaction score
97
Points
40
1635821970286.png



PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri, Najib Razak mendakwa pelaksanaan ‘lockdown’ separuh masak oleh ‘bapa lockdown Malaysia’ menghancurkan kedudukan kewangan dan kehidupan rakyat.

Sinar Harian melaporkan, Najib bagaimanapun tidak menyebut secara jelas siapakah ‘bapa lockdown Malaysia’ yang dimaksudkannya itu.

Beliau turut mendakwa, “lockdown” itu adalah antara yang paling panjang tempohnya di dunia.

“‘Lockdown’ separuh masak yang merupakan antara yang paling panjang tempohnya dalam dunia telah dilaksanakan ‘bapa lockdown Malaysia’ daripada kerajaan terdahulu.

“Ia telah menghancurkan (kedudukan) kewangan dan kehidupan ramai tetapi kadar jangkitan serta kematian Covid-19 (tetap tinggi) berbanding saiz penduduk,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan (Bajet) 2022 di Dewan Rakyat semalam.

Tegasnya, selain tempoh “lockdown” yang terlalu lama, kadar kematian di negara ini juga adalah tertinggi di Asean dan antara yang tertinggi di dunia bagi tahun ini.

 
Sponsored Post

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,699
Joined
Jan 12, 2008
Messages
24,699
Reaction score
4,122
Points
261
Awards
1
Bapa Derma?
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,395
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,395
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1
Terpaksa tolong kilang essential dragon
 

BandarSriSendayan

Fun Poster
Messages
856
Joined
Mar 14, 2021
Messages
856
Reaction score
267
Points
31
Aku setuju dengan najib sebab lockdown mmg rosakkan ekonomi. Tapi, sekarang kerajaan dah offer jalan keluar dari lockdown, ambik vaksin, ramai pula tolak vaksin. Dos ketiga pun nanti ramai tolak. Jalan keluar dah ada, kita yang taknak.
Nak membina tu susah. Nak merungut tu senang.
 

maxpda

Super Active Member
gem
Messages
8,922
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,922
Reaction score
566
Points
121
Kalau fikir balik betul kata najib ni...
Berapa kali kita lockdown dah... Menghabiskan duit saja...lepas lockdown pertama tu dah nampak berjaya... Lepas tu pilihan raya pula... Terus mencanak...xmau lockdown masa tu... Bila kes dah ribu2 baru nak lockdown...

Harap Malaysia ambil pengajaran la lepas ni... Habis biliun biliun dah ni... Skrg ni duit kwsp kasi keluar semua la rakyat xde duit dah... Hehehe
 

achok

Legendary Member
gem
Messages
14,778
Joined
Jul 8, 2008
Messages
14,778
Reaction score
309
Points
141
-delete- baru perasan dah masuk politik.

:p
 
Last edited:

pete's sake

Freshie
Messages
9
Joined
Feb 23, 2021
Messages
9
Reaction score
0
Points
3
1635821970286.png



PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri, Najib Razak mendakwa pelaksanaan ‘lockdown’ separuh masak oleh ‘bapa lockdown Malaysia’ menghancurkan kedudukan kewangan dan kehidupan rakyat.

Sinar Harian melaporkan, Najib bagaimanapun tidak menyebut secara jelas siapakah ‘bapa lockdown Malaysia’ yang dimaksudkannya itu.

Beliau turut mendakwa, “lockdown” itu adalah antara yang paling panjang tempohnya di dunia.

“‘Lockdown’ separuh masak yang merupakan antara yang paling panjang tempohnya dalam dunia telah dilaksanakan ‘bapa lockdown Malaysia’ daripada kerajaan terdahulu.

“Ia telah menghancurkan (kedudukan) kewangan dan kehidupan ramai tetapi kadar jangkitan serta kematian Covid-19 (tetap tinggi) berbanding saiz penduduk,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan (Bajet) 2022 di Dewan Rakyat semalam.

Tegasnya, selain tempoh “lockdown” yang terlalu lama, kadar kematian di negara ini juga adalah tertinggi di Asean dan antara yang tertinggi di dunia bagi tahun ini.

Siapa tu bapa Derma billion billion tu
 

BandarSriSendayan

Fun Poster
Messages
856
Joined
Mar 14, 2021
Messages
856
Reaction score
267
Points
31
Kalau fikir balik betul kata najib ni...
Berapa kali kita lockdown dah... Menghabiskan duit saja...lepas lockdown pertama tu dah nampak berjaya... Lepas tu pilihan raya pula... Terus mencanak...xmau lockdown masa tu... Bila kes dah ribu2 baru nak lockdown...

Harap Malaysia ambil pengajaran la lepas ni... Habis biliun biliun dah ni... Skrg ni duit kwsp kasi keluar semua la rakyat xde duit dah... Hehehe
Lockdown patut sekejap je. Pastu kena ada jalan keluar dari lockdown.
Sekarang jalan keluar tu ada. Ambik vaksin. Tapi ramai pula tak setuju.
 

azham

Super Active Member
gem
Messages
7,649
Joined
Dec 20, 2012
Messages
7,649
Reaction score
2,223
Points
216
Awards
1
Sudah le DSN.
Bila Malaysia dah nak berjaya lawan Covid-19, time tu le baru nak melenting.
Lagi baik jadi KM Penang yang berkerjasama dengan KKM melawan Covid-19.
New Zealand sampai sekarang ada lockdown tak pulak dia nampak.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register