Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Girls, Ladies Room

Girls, Ladies Room All general discussions focuses for ladies. Guys please STAY OUT. To join this section, apply HERE

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,449
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,310
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 20,772
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 12-09-2008, 09:29 PM
missdealova missdealova is offline
Regular

missdealova's Avatar

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Dec 2005
Location: Any Place Where I'm Standing
Posts: 389
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to missdealova
Default Please say no to Suami Orang....

Salam..kat sini saya turunkan sepuluh sebab kenapa u all jangan pilih suami orang kalau nak bercinta atau berkahwin nanti..So renung-renungkanlah...

1. SI DIA TIDAK AKAN BERANI MEMBUAT SEBARANG KOMITMEN DENGAN KAMU
Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya akan pasti terasa amat gembira dengan kehadiran kamu apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh dari isterinya sendiri. Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi kamu. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan kamu. Tapi, percayalah itu hanyalah kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta kamu saja!


2. SANGGUP MENIPU ISTERINYA
Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak.


3. HUBUNGAN SECARA SULIT
Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Melibatkan diri di dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan kamu kehilangan keyakinan diri kerana kamu akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah. Kamu tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana kamu akan sentiasa diselubungi oleh perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat kamu berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati kamu kena serang!


4. LELAKI LEBIH BERUNTUNG
Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami “kerugian” kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat!


5. MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA?
Persoalannya, apakah kamu masih sanggup menersukan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain!


6. SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU
Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak “test market” saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.


7. PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN
Ingat! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan mengambil hak kamu suatu hari nanti! Renungkan!


8. KAMU MENIPU DIRI SENDIRI
Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada kamu tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya dan pada masa yang sama masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan kamu. Inilah yang dikatakan sebagai “Action that speak louder than words” (pandai cakap tapi buatnya tidak!)


9. BERWASPADALAH DENGAN “BOOMERANG KESALAHAN”
Kebanyakan orang tak kira sama ada wanita tau lelaki mempunyai sikap sukar untuk bertanggungjawab terhadap keputusan dan tindakan yang mereka lakukan secara terburu-buru. Manusia lebih mudah untuk mencari kesalahan orang lain daripada menanggung malu. Jika perbuatan si dia diketahui oleh isterinya atau saudara-mara, jangan terkejut jika dia menyalahkan kamu lalu membuatkan kamu terpaksa menanggung segala derita. Haiiiii Kasih ke mana, sayang ke mana. Tinggal kamu seorang yang menderita !


10. MASA ITU EMAS! DAN KAMU TIDAK SEPATUTNYA MENSIA-SIAKANNYA
Hubungan dengan lelaki yang telah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun. Sedar tak sedar, usia kamu semakin meningkat. Apabila kamu sudah tua baru kamu sedar yang kamu terjerat dan tak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, kamu sudah tidak tahu apa yang patut kamu lakukan. Terasa begitu lama kamu mempersiakan zaman muda kamu menjalinkan hubungan yang TAK BERMAKNA!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 13-09-2008, 05:46 PM
sTawBeRrY sTawBeRrY is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,459
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

2 la
klu bley jgn ambk suami org
tp klu dah jodoh nak wat cm ner kan
kna la terima
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 14-09-2008, 04:40 AM
happymior happymior is offline
Active Plus

happymior's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,212
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
Send a message via Skype™ to happymior
Default

Quote:
Originally Posted by sTawBeRrY View Post
2 la
klu bley jgn ambk suami org
tp klu dah jodoh nak wat cm ner kan
kna la terima
yup kalau dah joodoh, mmg laa...tp kalo betul2 lelaki tuh ikhlas, sure wife dia mmg lebih tahu..tp kalo kut blkg, yg prmpn cuba goda, yg lelaki main kayu 3, itu mmg saje cr penyakit...

alhamdulillah nasib masih mampu menyelamatkan diri dr hampir terjebak...kisah dulu...
__________________
*******************************
FeLiNNa BeauTY - SToCK CLeaRaNCe
Inchloss - RM63(SM) RM65 (SS)
PMCVC - RM73 (SM) RM75 (SS)
PM @ SMS : 013-9824168
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 14-09-2008, 07:58 AM
puteri23 puteri23 is offline
CG Top Poster Club

puteri23's Avatar
 
Trader Rating: (27)
Join Date: Mar 2008
Location: ♥*>lepak kat pesbuk*<♥
Posts: 21,886
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to puteri23 Send a message via Skype™ to puteri23
Default

laki org????
awal2 dh reject
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 14-09-2008, 11:27 AM
misscordelia misscordelia is offline
CG Top Poster Club

misscordelia's Avatar
 
Trader Rating: (255)
Join Date: May 2008
Location: Ladang Anggur
Posts: 30,407
Thanks (Received): 62
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to misscordelia
Default

mmg kena elakkan suami org ni..banyak buruk dari baik..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 14-09-2008, 12:27 PM
sTawBeRrY sTawBeRrY is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,459
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by happymior View Post
yup kalau dah joodoh, mmg laa...tp kalo betul2 lelaki tuh ikhlas, sure wife dia mmg lebih tahu..tp kalo kut blkg, yg prmpn cuba goda, yg lelaki main kayu 3, itu mmg saje cr penyakit...

alhamdulillah nasib masih mampu menyelamatkan diri dr hampir terjebak...kisah dulu...
oic
ada pengalaman erk
nasib baik x jd erk
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 14-09-2008, 04:59 PM
rissa rissa is offline
Super Active

rissa's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2007
Location: Klang Valley
Posts: 7,128
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by missdealova View Post
Salam..kat sini saya turunkan sepuluh sebab kenapa u all jangan pilih suami orang kalau nak bercinta atau berkahwin nanti..So renung-renungkanlah...

1. SI DIA TIDAK AKAN BERANI MEMBUAT SEBARANG KOMITMEN DENGAN KAMU
Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya akan pasti terasa amat gembira dengan kehadiran kamu apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh dari isterinya sendiri. Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi kamu. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan kamu. Tapi, percayalah itu hanyalah kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta kamu saja!

p.s ataupun saja nak occupy time, atleast leh berhibur, eceh!


2. SANGGUP MENIPU ISTERINYA
Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak.

p.s cian si isteri tu kan? simpati 13 ratus kali n mintak2 la dijauhkan


4. LELAKI LEBIH BERUNTUNG
Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami “kerugian” kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat!

p.s SELFISH & EGO - biasak aaa, dah nama pun lelaki...


5. MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA?
Persoalannya, apakah kamu masih sanggup menersukan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain!

p.s or maybe he just wanna have fun... samaada serious ataupun tidak sesebuah perhubungan itu dgn kite kaum hawa ye dok?



6. SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU
Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak “test market” saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.

p.s eeei, tang ni yg tak bes kan? Sweet talker beb. E-Book baek nye die pakai kot haiya!



7. PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN
Ingat! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan mengambil hak kamu suatu hari nanti! Renungkan!

p.s ye benar, and maha benar dan benar2 belaka



8. KAMU MENIPU DIRI SENDIRI
Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada kamu tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya dan pada masa yang sama masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan kamu. Inilah yang dikatakan sebagai “Action that speak louder than words” (pandai cakap tapi buatnya tidak!)

p.s 100% setuju banget!


9. BERWASPADALAH DENGAN “BOOMERANG KESALAHAN”
Kebanyakan orang tak kira sama ada wanita tau lelaki mempunyai sikap sukar untuk bertanggungjawab terhadap keputusan dan tindakan yang mereka lakukan secara terburu-buru. Manusia lebih mudah untuk mencari kesalahan orang lain daripada menanggung malu. Jika perbuatan si dia diketahui oleh isterinya atau saudara-mara, jangan terkejut jika dia menyalahkan kamu lalu membuatkan kamu terpaksa menanggung segala derita. Haiiiii Kasih ke mana, sayang ke mana. Tinggal kamu seorang yang menderita !

p.s saya misti pileh! bank rakyat pun suruh wat pilihan dengan bijak taw!



10. MASA ITU EMAS! DAN KAMU TIDAK SEPATUTNYA MENSIA-SIAKANNYA
Hubungan dengan lelaki yang telah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun. Sedar tak sedar, usia kamu semakin meningkat. Apabila kamu sudah tua baru kamu sedar yang kamu terjerat dan tak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, kamu sudah tidak tahu apa yang patut kamu lakukan. Terasa begitu lama kamu mempersiakan zaman muda kamu menjalinkan hubungan yang TAK BERMAKNA!

p.s korek korek korek

bagaimana pula apabila kononnya si "SUAMI ORANG" tu mengaku dirinya bujang...
__________________
Prophet Muhammad peace be upon him, mention that:
"The best of you is the one who benefits others..."
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 14-09-2008, 05:08 PM
rissa rissa is offline
Super Active

rissa's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2007
Location: Klang Valley
Posts: 7,128
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default Ruffedge - Tipah Tertipu

so bgi sesape yg bakal nak tokono atau dah tokono tu kareoki lgu nie taw!

http://www.youtube.com/watch?v=im4dxHaMYWU

__________________
Prophet Muhammad peace be upon him, mention that:
"The best of you is the one who benefits others..."
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 14-09-2008, 05:25 PM
rissa rissa is offline
Super Active

rissa's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2007
Location: Klang Valley
Posts: 7,128
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sTawBeRrY View Post
2 la
klu bley jgn ambk suami org
tp klu dah jodoh nak wat cm ner kan
kna la terima
cik berry sanggup bermadu-maduan, senggol-senggolan yer? ahax
__________________
Prophet Muhammad peace be upon him, mention that:
"The best of you is the one who benefits others..."
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 14-09-2008, 05:50 PM
sTawBeRrY sTawBeRrY is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,459
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by rissa View Post
cik berry sanggup bermadu-maduan, senggol-senggolan yer? ahax
oic
x sanggup bermadu
jauh2 kan la
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 08:08 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you