Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 18-07-2013, 09:56 PM
strom strom is offline
Legendary Member

strom's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2011
Location: ~ wherever i may roam ~
Posts: 17,841
Thanks (Received): 4709
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Lightbulb Lukisan yg didakwa 99 peratus wajah sebenar Hang Tuah hasil bertemu di alam ghaib..

Orang ramai kini boleh melihat wajah sebenar Laksamana Hang Tuah selepas gambar pahlawan itu dicetak di atas setem eksklusif keluaran Persatuan Sejarah dan Warisan Melayu Duyong (Pesawad).

Pengerusi Pesawad, Khalid Hussin berkata, wajah pada setem itu menyamai 99 peratus wajah pahlawan Hang Tuah yang terkenal ketika pemerintahan Kesultanan Melaka pada abad ke-15.

Gambar ini milik peribadi Ahli Bersekutu Pesawad, Datuk Dr Ibrahim Ghaffar yang bersetuju untuk mendedahkan dan berkongsi wajah Hang Tuah kepada orang ramai selepas Pesawad mengemukakan permohonan pada Jun lalu.

Khalid berkata, setem memaparkan wajah Hang Tuah yang telah mula digunakan untuk penghantaran Kad Raya oleh Pesawad itu diwujudkan bertujuan menaikkan jati diri orang Melayu.

Sementara itu, Dr Ibrahim berkata, potret lukisan Hang Tuah itu terhasil pada 1989 selepas beberapa kali bertemu dengan pahlawan itu di alam ghaib bermula pada 1988.

“Selepas beberapa kali bertemu dan wajah sama tampil, saya tidak ragu-ragu lagi bahawa memang dialah Hang Tuah lalu saya minta bantuan seorang rakan melukis potret Hang Tuah berdasarkan cerita saya,” katanya.


Sumber http://www.froyoplus.com/gambar-waja...-yang-sebenar/

# Mcm penah tengok je gaya ni..dulu kat muzium negara masuk pintu depan terus ke pintu sebelah kanan jalan sampai hujung skali lorong tu,di situ ada satu ukiran tembaga di dinding laksamana hang tuah rasanya kalau tak silap aku laa tgh pegang keris mcm ni..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 18-07-2013, 09:58 PM
hil.my hil.my is offline
Active Plus

hil.my's Avatar
 
Trader Rating: (35)
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,936
Thanks (Received): 154
Likes (Received): 1
Blog Entries: 1
Active Level
Default

waaah . menarik
Reply With Quote
  #3  
Old 18-07-2013, 09:59 PM
Actifast Actifast is offline
Super Active

Actifast's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2008
Location: Penthouse
Posts: 5,421
Thanks (Received): 54
Likes (Received): 0
Active Level
Default

seram ak tengok, ye ke cam tu
__________________
Anda ada rumah untuk dijual?
Ready Buyer waiting. Contect sy. Anda malu anda rugi.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-07-2013, 10:01 PM
potsmoker potsmoker is online now
CG Top Poster Club

potsmoker's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 27,750
Thanks (Received): 21
Likes (Received): 19
Active Level
My Mood:
Default

Macam muka gangster hehehe
__________________
be good to have a good life

" Tidak HEBAT seseorang itu sekiranya dia hanya mahukan KESENANGAN "
Reply With Quote
  #5  
Old 18-07-2013, 10:01 PM
arzaraza arzaraza is offline
Super Active

arzaraza's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Sep 2010
Location: Jln Pak Abu Bworth
Posts: 5,761
Thanks (Received): 26
Likes (Received): 0
Active Level
Default

lukisan ni memang cantik,
tetapi aku x percaya bahawa gambar tu adalah hang tuah.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-07-2013, 10:01 PM
exofx exofx is offline
Legendary Member

exofx's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Aug 2011
Location: Sky Network
Posts: 18,721
Thanks (Received): 536
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

tak hensem,
Reply With Quote
  #7  
Old 18-07-2013, 10:01 PM
nasigorengkicap nasigorengkicap is offline
Active Plus

nasigorengkicap's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2010
Posts: 2,753
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

aku rase same mcm muka brader hil.my tu.
__________________
~I was born genius but education screwed me~
Reply With Quote
  #8  
Old 18-07-2013, 10:03 PM
tok abah tok abah is offline
Regular

tok abah's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2013
Posts: 322
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Tak hansem pun, mcm mane tun teja boleh terpikat ye.
__________________
Relak brother....
Reply With Quote
  #9  
Old 18-07-2013, 10:03 PM
tomie tomie is online now
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 71,616
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 189
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

bkn mcm muka pramlee ke?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-07-2013, 10:05 PM
lelabah lelabah is offline
Active Plus

lelabah's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,777
Thanks (Received): 157
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by strom View Post
# Mcm penah tengok je gaya ni..dulu kat muzium negara masuk pintu depan terus ke pintu sebelah kanan jalan sampai hujung skali lorong tu,di situ ada satu ukiran tembaga di dinding laksamana hang tuah rasanya kalau tak silap aku laa tgh pegang keris mcm ni..
betullah tu memang sama macam kat muzium....sekarang dah takde.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump