Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 18,314
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 09-12-2016
Replies: 1
Views: 13,853
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 39,580
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 22-06-2013, 09:56 AM
DUKUN SANTAU DUKUN SANTAU is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 283
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default Cara ke alam BUNIAN

Kali ini aku akan ajarkan ilmu ....bukan ilmu, namun cara atau kita sebut petua mudah... untuk meneroka alam bunian atau alam lain..

ada 5 tempat menjadi pintu masuk ke alam bunian ini

a) Rawang temple park- air terjun tingkat 4, situ ada 1 batu yang boleh dan selesa untuk baring

b) Gunung Ledang - Kolam Dayang, di situ ada 1 batu juga boleh baring

c) Gunung berlumut - di batu gigi boleh juga baring disebelahnya

d) Di Gunung Jerai - Kawasan mendatar hampir dengan Kubah masjid

e) Di Puncak no2 Gunung Santubong - Baring beralas

tapi pintu masuk kesukaan aku adalah gunung jerai dan gunung santubong

Last edited by DUKUN SANTAU; 23-06-2013 at 06:16 AM..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 22-06-2013, 09:57 AM
FAUZEY_FX FAUZEY_FX is offline
Legendary Member

FAUZEY_FX's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Nov 2010
Location: Sekadar Di Pinggiran Ukay..
Posts: 17,425
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 427
Likes (Received): 54
Dislikes (Received): 14
Active Level
My Mood:
Default

betui ka.. cer cite skit pengalaman TT kt alam bunian
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 22-06-2013, 10:00 AM
DUKUN SANTAU DUKUN SANTAU is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 283
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default cara dan tartib masuk

cara dan tartib masuk:

1. Semasa berbaring, pastikan tubuh penuh tenaga, bukan dalam keadaan penat atau letih atau kepala kusut

2. Dengarkan bunyian alam seluruhnya

3. Fokuskan kepada aliran air ( kerana aliran air mempunyai arus tenaga yang membantu kita memasuki alam)

4. Fokuskan kepada bunyi air terjun atau pancutan air sehingga bunyian lain ( cengkerik, burung, angin lenyap ), yang kau dengar cuma bunyi air sahaja...terus fokus dan rileks

5. Fokus hanya kepada bunyi deruan air sahaja, di dalam keilmuan batin, kau sebenarnya sedang menyerap tenaga dari air, tenaga yang dihasilkan oleh deruan air

6. Dalam sekejap bunyi air ini akan hilang tiba tiba, dan serentak dengan itu juga kau akan dapati bahawa kau sudah berada di satu tempat lain....di alam yang berbeza dengan alam kita.....jauh berbeza


Di sana, suasananya damai, sunyi, aman dan tenteram sekali.... kau mampu berjalan jalan ke mana sahaja selagi terdaya, selagi adanya tenaga alam ( tenaga deruan air tadi ) , tenaga ini akan digunakan sepanjang penggembaraan anda, jika tenaga ini sikit, maka perjalanan kau juga singkat dan pendek... jika tenaga ini besar, insyallah kau mampu menerokai lebih jauh.....perlu diingat, habisnya tenaga Alam ini, maka kau akan kembali ke alam nyata dan sedar semula..... ingat..jasad tetap di sini, yang pergi hanya Sukma kau sahaja....

Jika kau ingin menyerap lebih banyak tenaga Alam ini, kau perlu memakai Aked jenis Lutsinar Atau aked tembus cahaya. Kerana batu aked mempunyai keupayaan menyerap tenaga dan menukarkannya semula menjadi tenaga yang besar.

Baik dipakai sebagai loket dan cincin kanan kiri melengkapkan tenaga Pusat dan tenaga sayap kiri dan kanan....

Awas....ada risikonya jika kau terlalu lama di sana ( energi Alam terlalu besar ), jika terlalu lama...maka tidak mustahil..apabila bangun kau mendapati diri angkau totally 100% jasad juga berada di sana..bangun bangun, engkau bukan berada di alam kita...... Haru jugak Kan..?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 22-06-2013, 10:00 AM
azrulazman azrulazman is offline
CG Top Poster Club

azrulazman's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: Feb 2010
Location: puncak gunung kinabalu
Posts: 29,521
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 111
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to azrulazman
Default

Aku penah termasuk alam bunian. Ternyata alam bunian ni mmg best.... Awek2 mmg cun.
__________________
siggy utk disewa
siggy utk disewa
azrulazman.com
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 22-06-2013, 10:02 AM
DUKUN SANTAU DUKUN SANTAU is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 283
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default Pengalaman sendiri

dulu ketika remaja aku pertama kali ikut tok guru aku, cara aku masuk ialah memegang tangan tok guru aku lepas itu aku dipimpin ke alam bunian oleh tok tanpa jasad, pertama kali aku masuk di salah sebuah perkampungan bunian yang terletak di sebuah kebun di parit buntar, semua di situ nampak normal dan biasa tetapi sebaik sahaja aku masuk melalui pintu tak berdinding aku dapat melihat sebuah perkampungan yang pada mulanya aku tidak nampak.

Dari jauh aku melihat seseorang sebaya dengan tok guru aku berlari kecil menghampiri kami, memang depa berdua nampak rapat selepas itu aku diperkenalkan kepada dia, rupa rupanya dialah penghulu kampung bunian itu. Kami terus dipelawa masuk ke rumah tetapi dalam perjalanan ke rumah aku dipandang dengan pelik aneh oleh penduduk kampung tersebut, awalnya aku berasa agak takut tetapi tok guru aku sentiasa berpesan ingat Allah, betulkan niat insyallah kita selamat.

Last edited by DUKUN SANTAU; 22-06-2013 at 04:02 PM..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 22-06-2013, 10:03 AM
powell powell is offline
Active Plus

powell's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Sep 2009
Posts: 4,399
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 70
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Xde gambir ke?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 22-06-2013, 10:03 AM
mukabuku mukabuku is offline
Regular

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2012
Posts: 770
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Kalau tempat tu xde air mcmne..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 22-06-2013, 10:04 AM
wan amin wan amin is offline
Active Member

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Feb 2012
Posts: 1,023
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Risau x balik2 je nnti.... Mnjanda awek aku... Haha.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 22-06-2013, 10:04 AM
Fabs Gunns Fabs Gunns is offline
Super Active

Fabs Gunns's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2011
Posts: 5,392
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mcm best je ni tt...
bak mai lah cite lg pengalaman2 tt ke alam bunian itu...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 22-06-2013, 10:05 AM
apeng8264 apeng8264 is offline
Active Plus

apeng8264's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,891
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to apeng8264 Send a message via Skype™ to apeng8264
Default

fuh macam best jer.. jika boleh deal ngan alam bunian boleh wat biz pelancongan ni... hehhehe
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:05 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you