Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 16-05-2013, 08:49 AM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,940
Thanks (Received): 244
Likes (Received): 44
Blog Entries: 6
Active Level
Post Pelajar rentung kereta terbakar





KUANTAN - Seorang pelajar tahun akhir Politeknik Sultan Ahmad Shah (Polisas) tidak sempat menamatkan pengajiannya apabila terbunuh dalam kemalangan ngeri di Jalan Pintasan Kuantan berhampiran Kompleks Mahkamah Kuantan, Indera Mahkota di sini, awal pagi semalam.

Lebih menyayat hati, Nurul Fadhillah Arifin, 21 dari Felda Panching Timur dekat sini yang tersepit dalam kereta jenis Proton Gen-2 dipandunya itu ditemui rentung selepas kenderaan itu terbakar.

Dalam kejadian jam 5.15 pagi itu, mangsa yang memandu bersendirian dipercayai gagal mengawal kenderaan dipandunya lalu terbabas melanggar pembahagi jalan sebelum merempuh dua batang pokok hingga tumbang.

Akibat kejadian, kereta mangsa yang remuk 'melekat' pada pokok lalu terbakar.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuantan menghala ke pelabuhan.

Menurutnya, ketika tiba di lokasi kejadian, kenderaan terbabit dipercayai hilang kawalan lalu terbabas ke kanan jalan dan langgar dua batang pokok di tengah pembahagi jalan.

“Akibat rempuhan itu, kereta mangsa terbakar manakala mangsa yang tersepit rentung dalam kenderaan tersebut.

“Hasil siasatan awal mendapati, mangsa mungkin gagal mengawal keretanya akibat permukaan jalan yang licin memandangkan ketika kejadian cuaca hujan renyai-renyai,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Mohd Jasmani berkata, mayat mangsa yang rentung dikeluarkan dari keretanya dengan bantuan anggota bomba sebelum dihantar ke Unit Forensik Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat.

“Punca sebenar kejadian masih dalam siasatan dan disiasat mengikut seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, seorang ahli keluarga mangsa, Nor Haini Ahmad yang ditemui di lokasi kejadian berkata, mangsa dijangka akan menamatkan pengajiannya tahun ini.

Menurutnya, akibat tragedi itu, harapan keluarga untuk meraikan kejayaan mangsa tidak kesampaian setelah dia terbunuh dalam kemalangan itu.

“Saya terkejut selepas dimaklumkan berhubung kejadian,” katanya.

Nor Haini berkata, dia sukar untuk membayangkan detik-detik yang terpaksa dilalui gadis itu.

“Saya tidak pasti dia hendak ke mana awal pagi tadi kerana setahu saya dia tinggal bersama keluarga di Felda Panching Timur.

“Tapi menurut adiknya, mangsa dikatakan dalam perjalanan dari rumah menuju ke rumah kakaknya di Kubang Buaya di sini,” katanya.



SUMBER:http://www.sinarharian.com.my/pelaja...bakar-1.160628
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 16-05-2013, 08:52 AM
TokCu TokCu is offline
Legendary Member

TokCu's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2011
Posts: 11,155
Thanks (Received): 534
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

langgar dua batang pokok hingga tumbang...

Inna Lillahi Wa Inna Ilaihiroji 'un..
Reply With Quote
  #3  
Old 16-05-2013, 08:56 AM
nazrirazra nazrirazra is offline
Legendary Member

nazrirazra's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jul 2009
Posts: 11,375
Thanks (Received): 113
Likes (Received): 21
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Tengok ke kereta tu macam impak laju sangat kereta tu terbabas sampai langgar sebelah pun remuk sangat. Aishhh. seriau
Reply With Quote
  #4  
Old 16-05-2013, 08:56 AM
fredo fredo is offline
Active Plus

fredo's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Nov 2007
Location: EURO/JAPAN
Posts: 4,587
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

takziah kpd ahli keluarganya...
__________________
FREDO
12CS4H HUNTER.

***ﺳﺒﺤﺎﻥﷲ *** ﺍﻠﺤﻤﺪﷲ*** ﷲﺃﻜﺑﺭ***
Reply With Quote
  #5  
Old 16-05-2013, 09:37 AM
demise_u demise_u is offline
Super Active

demise_u's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 6,049
Thanks (Received): 95
Likes (Received): 6
Active Level
Default

Berhati2 di jalanraya
Reply With Quote
  #6  
Old 16-05-2013, 09:43 AM
nham nham is offline
Active Plus

nham's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,717
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

takziah kepada ahli keluarga mangsa
tak sempat nak habiskan study
Reply With Quote
  #7  
Old 16-05-2013, 09:45 AM
GASTER123 GASTER123 is offline
Legendary Member

 
Trader Rating: (59)
Join Date: May 2008
Posts: 15,829
Thanks (Received): 445
Likes (Received): 1
Active Level
Default

tengok kereta pun mmg dah ngeri..
Reply With Quote
  #8  
Old 16-05-2013, 10:57 AM
drab drab is offline
Active Member

drab's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2011
Posts: 2,005
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

perempuan sekarang bwk kereta laju laju.aku pun takut.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-05-2013, 11:38 AM
AureLia AureLia is offline
Super Active

AureLia's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Nov 2008
Location: Kuala Lumpur
Posts: 7,709
Thanks (Received): 313
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post



“Hasil siasatan awal mendapati, mangsa mungkin gagal mengawal keretanya akibat permukaan jalan yang licin memandangkan ketika kejadian cuaca hujan renyai-renyai,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Kalau hujan, pandulah dengan cermat dan jangan sesekali bawa laju-laju... bawa slow-slow tak apa, biar lambat asalkan selamat... Al Fatihah...
__________________
~ If you are depressed, you are living in the past. If you are anxious, you are living in the future.
If you are at peace, you are living in the present. ~
Reply With Quote
  #10  
Old 16-05-2013, 11:39 AM
Kiniki Kiniki is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 9,233
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 10
Active Level
Default

Inna Lillahi Wa Inna Ilaihiroji 'un
al-fatihah..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold