Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Historical, Myth, Legend

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 9,505
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 9,581
0 Removal of User Title Status & Subforum
Last Post: Dann
Posted On: 02-02-2015
Replies: 0
Views: 42,785
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 10-01-2013, 01:29 PM
-RIZUAN- -RIZUAN- is offline
CG Top Poster Club

-RIZUAN-'s Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Mar 2008
Location: Galaxy............................................
Posts: 20,080
Poster Rank: #102
Thanked 633 Times
Active Level
My Mood:
Default Lambang Israel : Asal Usul Lambang Israel



Ketika Salahuddin al-Ayubi dapat mengalahkan tentera salib di Jerusalem , beliau membawa dua mimbar dari Halab ( Aleppo ) Syria , tempat dimakamkan Saidina Khalid al-Walid . Saidina Khalid al-Walid antara sahabat yang berjuang untuk membuka kota Jerusalem ini. Setelah enam ratus tahun kemudian, Jerusalem berada di dalam tangan tentera salib. Pada tahun 1187, ia berada ditangan Islam kembali. Mimbar ini sebagai simbol bahawa masjid ini telah di dalam amanah Islam semula

Satu mimbar diletakkan di masjid al-Aqsa, satu lagi di masjid al-Khalil (Masjid dimakamkan Nabi Ibrahim a.s). Apa yang menarik adalah di mimbar ini ada bintang enam, lambang Israel





Sebenarnya bintang enam ini adalah lambang bangsa Arab Kan’an. Ia ada sejak ribuan tahun dahulu. Bangsa Arab Kan’an menggunakan bintang ini sebagai lambang kaum mereka. Sebab itu, ketika Salahuddin datang, dia membina tingkap ini dengan mengekalkan lambang bintang enam ini sebagai menghormati kaum Arab Kan’an yang telah Islam.



Orang Kan’an merupakan penduduk asal tanah Palestin ini. Sebelum Israel dibawa oleh Nabi Musa ke Palestin, mereka telah ada. Umur mimbar ini hampir seribu tahun. Tingkap dan mar-mar di dinding ini berumur ratusan tahun. Orang Israel menggunakan lambang ini baru dalam 100 tahun. Mereka menggunakan lambang ini dengan alasan seolah-olah mereka penduduk asal seperti Arab Kan’an di sini.

Di dalam Islam kita dilarang memakai lambang orang kafir. Bukan sahaja lambang, menyerupai sesuatu kaum pun kita dilarang.

Hadith yang diriwayatkan oleh Abu Daud,

“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia akan tergolong di dalam kaum itu”.


Israel menggunakan lambang bintang enam untuk menyatakan dia adalah penduduk asal Palestin ini. Mereka mengarang buku-buku yang menyatakan mereka adalah penduduk asal dengan menafikan bahawa Arab Kan’an adalah penduduk asal di sini. Lambang Israel

Sebab itulah, Syeikh Yusuf Abu Sunainah menekankan kepada pemuda-pemuda Palestin agar kembali mendalami sejarah.

Apabila sejarah tidak diajar, maka akhirnya, sesorang akan hilang jati dirinya. Inilah yang sedang berlaku bagi penduduk Palestin yang bersekolah di sekolah rasmi. Enam puluh tahun berada di dalam jajahan Israel bermakna sudah masuk generasi ketiga tanah ini dijajah.

Penduduk Palestin merasa selesa berada di bawah Israel kerana semua kelengkapan telah cukup dan keadaan di sini lebih selesa dari negara Arab lain. Tidak sedikit yang lebih bangga memakai passport Israel dari memakai passport Palestin atau Jordan .
Reply With Quote
The Following 7 Users Say Thank You to -RIZUAN- For This Useful Post:
eh? (22-04-2016), jackadrian (22-04-2016), Norazwan (22-04-2016), redline_eg6 (10-01-2013), yongyap (22-04-2016), zerovirus (22-04-2016), zuhair (10-01-2013)
Paid Advertisement
  #2  
Old 10-01-2013, 01:43 PM
abe_mad abe_mad is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 106
Poster Rank: #14456
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Hmm... menarik TT. Tq.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2013, 08:19 PM
-RIZUAN- -RIZUAN- is offline
CG Top Poster Club

-RIZUAN-'s Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Mar 2008
Location: Galaxy............................................
Posts: 20,080
Poster Rank: #102
Thanked 633 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by abe_mad View Post
Hmm... menarik TT. Tq.
sama2 abe mad
Reply With Quote
  #4  
Old 22-04-2016, 01:40 PM
percumaforex percumaforex is offline
Well-Known
Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2012
Posts: 5,189
Poster Rank: #788
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

oh..tapi ade pulak puak puak ckp lmbang bintang 6 ni lambang illuminati ..adess
Reply With Quote
  #5  
Old 22-04-2016, 02:06 PM
lpsoldier007 lpsoldier007 is online now
Legendary Member

lpsoldier007's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Dec 2010
Posts: 17,726
Poster Rank: #126
Thanked 17 Times
Active Level
My Mood:
Default

Kalau tak silap aku bintang bucu enam ni nama dia Bintang Nabi Daud. Takde kena mengena pn dgn Kanaan semua.

Salahudin Al Ayubi pn takde mengena dgn logo ni.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-04-2016, 02:12 PM
RastaSay RastaSay is offline
Normal Member

RastaSay's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2013
Posts: 256
Poster Rank: #9041
Thanked 31 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by lpsoldier007 View Post
Kalau tak silap aku bintang bucu enam ni nama dia Bintang Nabi Daud. Takde kena mengena pn dgn Kanaan semua.

Salahudin Al Ayubi pn takde mengena dgn logo ni.
betul..star of david. Si jahanam Theodor Herzl yg bg idea letak symbol ni kt negara yahudi.

Last edited by RastaSay; 22-04-2016 at 02:16 PM..
Reply With Quote
  #7  
Old 22-04-2016, 02:49 PM
Jalapeno Jalapeno is offline
Active Member

Jalapeno's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2015
Posts: 957
Poster Rank: #3916
Blog Entries: 1
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

kenapa [email protected] daud?
__________________
WowApp - Whatsapp yg berkongsi keuntungan dgn pengguna - www.wowapp.com
Gantikan Telegram dengan GetGems, dan shopping online di eBay dan Amazon dengan voucher - http://r.getgems.org
Reply With Quote
  #8  
Old 22-04-2016, 02:58 PM
azarul azarul is offline
Super Active Member

azarul's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Jul 2011
Posts: 2,675
Poster Rank: #1608
Thanked 12 Times
Active Level
My Mood:
Default

tu la nk tau gak knp daud ?
Reply With Quote
  #9  
Old 22-04-2016, 03:04 PM
yongyap yongyap is offline
Active Member

yongyap's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2009
Posts: 2,476
Poster Rank: #1742
Thanked 143 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by RastaSay View Post
betul..star of david. Si jahanam Theodor Herzl yg bg idea letak symbol ni kt negara yahudi.

Quote:
Originally Posted by lpsoldier007 View Post
Kalau tak silap aku bintang bucu enam ni nama dia Bintang Nabi Daud. Takde kena mengena pn dgn Kanaan semua.

Salahudin Al Ayubi pn takde mengena dgn logo ni.
bangsa yg asal duduk kat tanah sebelum wujudnya palestine puak kana'an, dari pembacaan sy..

tn cite sikit mne tn dapat maklumat tu?
Reply With Quote
  #10  
Old 22-04-2016, 03:08 PM
TengkuHaadi TengkuHaadi is offline
Super Active Member

TengkuHaadi's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,256
Poster Rank: #1295
Thanked 260 Times
Active Level
Default

Arab Canaan? Bukan ke Canaan tu Africanoid feature n bukannya Arab.

Canaan bin Ham bin Noah.

Sama ada Arab atau Israel, dua2 pendatang n bukannya penduduk asal Canaan.

Ham menurunkan bangsa Canaan, Phoenician n Africa.
__________________
Quote:
“Do not believe in something simply because you have heard it, Nima. Like this cup you are full of OPINIONS and SPECULATIONS. To see the light of wisdom, you must first, empty your cup.” - Our mind is contaminated with falsehoods and mistaken views. No new knowledge and wisdom will go in if we do not remove these wrong views and thoughts.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:25 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE