Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,767
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,976
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 21,008
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 25-03-2012, 03:02 AM
TurboRun TurboRun is offline
Regular

TurboRun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 330
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Exclamation Awas makanan tiruan di negara kita

Maaf kalau ada sesiapa yang dah pernah sebarkan maklumat ini sebelum ini... tujuan saya hanyalah nak berkongsi info mengenai telur sintetik/tiruan/palsu. Beberapa bulan yg lepas ada seorang member saya yg berasal dari negeri sembilan menceritakan mengenai telur buatan manusia ini.


8 april 2011.. penemuan telur tiruan di george town penang..



"HATI-HATI BRO... TELUR SEKARANG NI KEBANYAKANNYA BUATAN MANUSIA, DAN BUKAN LAGI DARI AYAM" Terkedu juga saya mendengarnya.. takkanlah kot.. setelah diberi penjelasan yang agak panjang lebar... barulah saya faham.. ada orang menghasilkan telur ayam didalam sebuah bilik sahaja... tak perlu nak pening2 bela ayam.





Ada sesiapa yang tahu berkenaan telur buatan manusia di pasaran tak? Hati2... khabarnya sekarang ianya dah lama berada di negara kita. Kalau setakat produk tiruan atau jenama tiruan tak apa... ini makanan pun dah ada yang tiruan.. Sah-sah mengandungi banyak bahan toksid yg memudaratkan (jangka masa panjang). Saya sendiri pun tak boleh bayangkan kesan2nya pada kita di masa akan datang. Duit punya pasal apa jenis biz pun tak apa... janji untung...



entah2 roti telur yg dihidangkan di kedai2 mamak tu pun menggunakan telur tiruan tanpa pengetahuan mamak2 tu.



Berikut adalah cara2 untuk menghasilkan telur tiruan...
ps.. "memandangkan ada beberapa perkataan yang agak susah untuk saya terjemahkan... so saya copy paste sahajalah gambar berikut"






bahan-bahan dan cara penghasilan lagi











ini pulak dalam bentuk sausage...



sejak saya tahu tentang perkara ni ... sampai hari ni saya sentiasa membeli telur organik.. biar mahal asal ori...





untuk rakan2 CG, jomlah share mengenai apa jua makanan tiruan ni... contohnya selain telur.. Anggur kegemaran ramai ni

Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 25-03-2012, 03:10 AM
rebellion rebellion is offline
Legendary Member

rebellion's Avatar
 
Trader Rating: (42)
Join Date: May 2010
Location: Steam/DoTa2
Posts: 15,920
Thanks (Received): 32
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 2
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

siap2 ade panduan buat telur palsu lagi, huhu

sekarang ni memang kene pandai memilih

__________________
Quote:

Fesyen Permotoran Kegemaran Anda!
Hubungi facebook.com/SuperFlyCloth @ 012-343 2177

Thread DotA 2 Kiev Major 2017 | Beriklan di siggy ambe?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 25-03-2012, 03:14 AM
TurboRun TurboRun is offline
Regular

TurboRun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 330
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by rebellion View Post
siap2 ade panduan buat telur palsu lagi, huhu

sekarang ni memang kene pandai memilih

Tu pasallah aku bukak tread ni... nak kongsi pengetahuan tambahan berkenaan telur palsu ni... manalah tau ada cara yg lebih baik untuk menilai telur palsu atau mana2 makanan palsu yg dah ada kat negara kita ni
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 25-03-2012, 03:15 AM
astrowan astrowan is offline
CG Top Poster Club

astrowan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2009
Location: saya anak malaysia
Posts: 22,310
Thanks (Received): 248
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to astrowan Send a message via Skype™ to astrowan
Default

biaq btoi gila la waakkakakakak
__________________
:)paid
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 25-03-2012, 03:16 AM
zerovirus zerovirus is offline
CG Super Hardcore

zerovirus's Avatar

 
Trader Rating: (26)
Join Date: Jan 2009
Location: WhatsApp 017 3533105
Posts: 174,606
Thanks (Received): 58
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mcm2 ciptaan skrg ni
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 25-03-2012, 03:18 AM
fzlik fzlik is offline
Super Active

fzlik's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2010
Posts: 8,199
Thanks (Received): 858
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

astrok ni citer lama...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 25-03-2012, 03:33 AM
TurboRun TurboRun is offline
Regular

TurboRun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 330
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by fzlik View Post
astrok ni citer lama...
Astrok pun... ramai yang tak tahu megenai hal ni... lagipun saya nak mintak rakan2 cg share sebarang jenis makanan tiruan yang ada kat negara kita skarang ni tuan... ambo bukannya suka2 nak bukak tread ni... ada lebih 2k tread dlm section general ni... susah nak cari tread yg lama. isunya skarang mengenai senarai/jenis2 makanan tiruan yg ada kat negara kita sekarang ni... dan bagaimana nak membezakannya dgan yang ori, kompom ada dikalangan member2 CG yg ada ilmu lebih.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 25-03-2012, 03:36 AM
forexian forexian is offline
Super Active

forexian's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Posts: 5,948
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

china bukan setakat boleh buat telur,
beras tiruan pon boleh.....
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 25-03-2012, 03:39 AM
kaYaIlmu kaYaIlmu is offline
Super Active

kaYaIlmu's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Mar 2010
Posts: 7,921
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

uish...dah tahu dah sebelum nie tp xtahu plak ada yang dah masuk malaysia ...bahaya ni..

biasa berapa harga telur tiruan nie ??..lebih murah atau sama harga ngan yang asli punya ??..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 25-03-2012, 03:40 AM
TurboRun TurboRun is offline
Regular

TurboRun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 330
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by forexian View Post
china bukan setakat boleh buat telur,
beras tiruan pon boleh.....
harap2 takderlah kat negara kita ni
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:04 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you