Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > TRADING ZONE, CLASSIFIEDS & MARKETPLACE > Trading Zone > Health, Beauty, Wellness Products

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: 28-11-2014
Replies: 0
Views: 1,660
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,730
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 58,283
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 26-11-2010, 04:41 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default Jalan Penyelesaian Penyakit Kronik | Cegah Sebelum Terlambat!

Assalamualaikum, kat sini aku nak kongsikan dgn korang sesuatu yg menarik dan BAIK...
Aku mulakan dengan cerita aku sendiri ok.... Ada beberapa cerita benar yg dialami oleh aku sendiri...


Testimoni aku sendiri (black_chocolatex @ CG) :

1. Selepas minum MonaVie ni seriously aku rasa segar. Biasanya nak bangun pagi, memang rasa liat sgt,
lepas minum monavie pada waktu malam,
keesokan paginya badan rasa ringan dan tidur semalam pun lena.
Skg resdung aku pun berkurangan dari semasa ke semasa selepas seminggu meminum MonaVie.

2. 4 hari lepas, kawan aku demam teruk (sampai masuk wad), tetapi Alhamdulillah selepas aku suruh dia minum MonaVie pada pagi, ptg tu dah sihat dan boleh main bola lagi (setiap ptg main bola, student kan, biasa la tu). Memang ajaib kuasa Allah ni, aku kagum! Kita mesti ingat, semua sumber alam semula jadi dan sekalian alam dicipta oleh-Nya. Syukur.........

3. Orang pertama yang aku bagi minum MonaVie plak ialah mak aku. Mak aku mengalami ekzema (rekahan pada kulit tapak kaki). Alhamdulillah selepas minum 1 botol MonaVie, ekzema mak aku hilang serta merta pada mulanya
berkurangan secara beransur-ansur.

4. Sebelum masuk kolej, aku ada menghantar sebotol MonaVie kepada pak cik aku yg tinggal di Johor. Pak cik aku tu mengalami kencing manis, darah tinggi, lemah jantung dan beberapa penyakit yg aku tak pasti. Setelah seminggu pak cik aku minum monavie, dia kata pada mulanya rasa pening (tindak balas), pastu dah ok... badan rasa segar... paras kencing manis menurun... dan skrg ni pak cik aku teruskan je peminuman MonaVie tu. Harap2 makin hari makin baik lah hendaknya...

5. Aku diminta tlg menghantar 2 botol MonaVie kpd sorg nenek tua oleh member aku... Aku tnya nenek tu sakit apa, dia kata tahun lepas dia diragut dan demam smpai masuk hospital. nenek ni dlm lingkungan lewat 60-an... anak dia bg dia minum monavie, alhamdulillah dia sempat habiskan 2 botol monavie... secara x sengaja dan dia perasan, selepas minum 2 botol pertama, asthma nenek tu hilang...kebetulan pada masa yg sama nenek tu minum just utk pulihkan demam je...

6. Ni aku ambil testimoni ahli CG gak... die post kat page 27... ade 2 testimoni.... korang leh klik link ni tgk... http://carigold.com/portal/forums/sh...&postcount=264
http://carigold.com/portal/forums/sh...&postcount=265


p/s : skrg aku sedang berusaha utk berkongsi kebaikan MonaVie kpd semua org. Kalau korang ambil berat tentang kesihatan diri dan org tersayang, CUBALAH MONAVIE...

p/p/s : MonaVie ni takde lah mahal sgt... Padan lah harga dgn kebaikan yg pengguna dpt...minum pun 30ml je setiap hari, so tahan la 3 minggu utk 1 botol ni... Sgt2 berbaloi...
MONAVIE NI SUPLLEMENT YANG HALAL...

p/p/ps : Terpulang lah korang nak caye ke tak testimoni ni. Apa yg aku boleh ckp, semua ni benda yg aku alami sendiri dan dari pelanggan aku sendiri. Aku just berkongsi benda yg baik je.





Kat sini aku nak perkenalkan skit apa tu MonaVie sebenarnya...
MonaVie sbenarnya Jus Buah Acai Berry + 18 jenis buah2an yg terpilih dan dikisar sekali dgn biji + isi + kulit (khasiat buah byk pada kulit dan biji). Khasiatnya digabungkan menjadi jus dalam 1 botol utk kesihatan umum. Dan setakat aku guna ni, memang bagus la. Efektif. Dah leh nmpak kesan bila minum 1 botol MonaVie. Setakat ni Alhamdulillah dgn MonaVie ni aku blh tlg ramai org (especially org sakit).



Harga:
1 Botol = RM135 (MonaVie Original/Pulse)


Khasiat Buah Acai Berry



Proses MonaVie


Quote:
Originally Posted by tapirbawaklori View Post
salam tuan tanah.....aku nak kongsi skit la....

ada satu hari aku balik umah mak aku..aku ni gemar bukak petiais.skali aku jumpa botol ni....aku pelik la skit..rupa ada skit cam botol ala ala minuman alkohol tu ler.. .....tapi aku belek aku tgk tulisan "MONAVIE"....aku cakap dlm hati...macam pernah aku baca kat cg bende ni...

aku pun gatal la teguk satu cawan kecik yg dpt dari umah org kawin...sedap lak rasanya...mak aku cakap abg aku punya tu....

lepas minum....aku tak prasan sebenarnya...kentut bertalu talu ...tapi aku masih tak ingat yg aku ada minum monavie...pastu kali kedua aku balik aku teguk lagi....simptom ssama....aku buang angin banyak....badan ringan...tapi masa ni aku ingat la...yag aku minum monavie...effect dia memang cepat bro....minum baru sejam...trus kuar angin....badan ringan...

ujung bulan ni aku nak beli sebotol....tapi aku tgk dlm ni ada beberapa jenis botol dan kaler lain lain.....mana satu bagus?



Kawasan COD :
Terengganu - Wazi (013-4867559)

Untuk tempahan sila hubungi aku : 013-4867559 (wazi)

Area selain Terengganu, aku guna SKYNET / KANGAROO.


* kos penghantaran PERCUMA!!!

Last edited by Ahwazi Mustafa; 05-10-2011 at 11:58 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 26-11-2010, 04:42 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

Soalan Lazim


MONAVIE

1. Apa itu MonaVie?
Dengan falsafah Seimbang-Kepelbagaian-
Kesederhanaan dalam minda, MonaVie mencipta
minuman yang menawarkan rasa yang berbeza.
Hasilnya adalah suatu minuman yang mencergaskan
dan menyegarkan yang mempromosikan cara
hidup yang seimbang. MonaVie™ adalah lakuran
mengecurkan beri acai Brazil dan 18 buah-buahan
lain yang enak.
• Menyokong badan anda dengan kebaikan
daripada Amazon.
• Direka bentuk bagi mereka yang ingin cara mudah
untuk menambah pelbagai buah ke diet harian
mereka.
• Mengandungi acai, satu daripada milikan asli
yang berharga.
• Boleh dinikmati oleh kesemua orang yang
berlainan umur samada orang muda atau orang
tua.
• Pilihan yang bijak bagi orang yang mempunyai
cara hidup yang sibuk.

2. Apa kandungan nutrisi dalam 30ml MonaVie?
Saiz hidangan: 30 ml
Tenaga: 85 kJ
Karbohidrat: 4 g
Jumlah Gula: 3 g
Protein: 0.2 g
Lemak: 0.2 g
Monotaktepu: 0.12 g
Politaktepu: 0 g
Tepu: 0 g
Asid Lemak Trans: 0 g


MONAVIE PULSE

1. Apa itu MonaVie Pulse?

MonaVie Pulse mencirikan campuran enak 19 jenis
buah-buahan, termasuk beri acai Brazil, dan sterol
tumbuhan. Nikmati lakuran yang mengecurkan
MonaVie Pulse. Terokai suatu cara mudah dan
senang untuk menambah pelbagai buah ke dalam
diet anda.
• Membantu anda menguasai diet anda dengan
memberikan pelbagai buah untuk badan anda.
• Direkabentuk untuk penyerapan mudah.
• Suatu tambahan yang menyegarkan ke dalam diet
yang bervariasi dan menyeluruh, yang merupakan
sebahagian daripada cara hidup yang seimbang.
• Acai dibeku dan dikeringkan untuk mengekalkan
nilainya.

2. Apakah saiz hidangan MonaVie Pulse?
Minum 60 ml MonaVie Pulse dua kali sehari. Satu
hidangan (60 ml) memberikan 0.4 gram sterol
tumbuhan.

3. Bagaimanakah jumlah acai di dalam MonaVie Pulse
berbanding dengan di dalam MonaVie? Adakah ia
mengandungi acai yang lebih atau kurang?
Acai masih merupakan lambang kemegahan dan
adalah bahan utama dalam MonaVie Pulse. Jumlah
acai dalam MonaVie Pulse adalah setara dengan
jumlah yang didapati dalam MonaVie.

4. Mengapakah sterol tumbuhan (phytosterol), omega-3
asid lemak, dan resveratol ditambah? Tidakkah ini
didapati dalam acai?

Sterol tumbuhan, kerap dipanggil phytosterol,
adalah lemak yang wujud secara semula jadi dalam
tumbuh-tumbuhan. Acai mengandungi phytosterol.
Ia didapati dalam MonaVie, tetapi kami telah
menambah lebih sterol tumbuhan kepada MonaVie Pulse.

5. Apakah buah-buahan baru yang telah ditambah ke
dalam MonaVie Pulse?

Anggur Concord, rasberi, strawberi, beri hitam,
elderberi, yumberi, ceri tart, pear berduri dan nenas.

6. Mengapakah MonaVie memilih buah-buahan ini
untuk ditambah ke MonaVie Pulse?

Anggur Concord, rasberi, strawberi, beri hitam,
elderberi, yumberi dan ceri tart terkenal kerana
kandungan antioksidan, terutamanya polifenol.
Cupuacu yang berasal daripada Hutan Hujan
Amazon, dipuji sebagai satu daripada buah-buahan
yang hebat. Nenas dan pear berduri telah ditambah
untuk meningkatkan rasa MonaVie Pulse.

7. Apakah sterol tumbuhan?
Banyak tumbuhan mengandungi suatu bahan
yang dikenali sebagai sterol tumbuhan, sebatian
phytokimia yang dijumpai dalam tisu lemak
tumbuhan. Germa gandum, minyak bijan, dedak
gandum dan kobis Brussel yang mengandungi sterol
tumbuhan. Dua hidangan MonaVie Pulse (120ml)
mengandungi 0.8 g sterol tumbuhan.

8. Adakah sterol tumbuhan selamat?
Banyak kajian manusia dan kajian toksikologi yang
dijalankan dengan sterol tumbuhan yang tidak
menunjukkan kesan-kesan buruk dalam kebanyakan
populasi. Walau bagaimanapun, jika anda
mempunyai kerisauan spesifik, keadaan kesihatan
atau soalan tentang penggunaan sterol tumbuhan,
kami sarankan anda berunding dengan doktor anda
sebelum minum MonaVie Pulse.

9. Adakah MonaVie Pulse selamat bagi wanita yang
mungkin mengandung atau masih menyusukan anak?

Jika anda hamil atau menyusukan anak dan
mempunyai kerisauan spesifik atau soalan tentang
penggunaan MonaVie Pulse, kami sarankan anda
berunding dengan doktor anda sebelum meminum
produk tersebut.
MonaVie mengambil langkah untuk memastikan
bahawa produk-produknya adalah selamat.
MonaVie menggunakan ujian yang rapi untuk
memastikan produk-produknya menepati tahap kualiti
dan ketulenan yang tinggi. Walau bagaimanapun,meskipun keyakinan kami akan keselamatan
MonaVie Pulse, MonaVie tidak menggantikan nasihat
doktor.

10. Boleh saya minum MonaVie Pulse dengan ubat
preskripsi?

Walaupun produk-produk MonaVie adalah selamat
untuk diminum sebagai produk-produk makanan,
anda patut berunding dengan doktor anda jika anda
bimbang tentang kandungannya.

11. Bolehkah saya minum MonaVie Pulse dengan
MonaVie?

Ya, anda boleh minum MonaVie Pulse dengan
MonaVie.

12. Bolehkah kanak-kanak minum MonaVie Pulse?
MonaVie Pulse disasarkan bagi lelaki dan wanita
yang ingin satu cara mudah untuk menambah
pelbagai buah dan sterol tumbuhan ke dalam diet
mereka.

13. Apakah maklumat nutrisi yang sedia ada bagi
MonaVie Pulse?

Hidangan Saiz: 60 ml
Tenaga: 188 kJ
Karbohidrat: 8g
Jumlah Gula: 7g
Jumlah Lemak: 0.6 g
Monotaktepu: 0.33 g
Politaktepu: 0.10 g
Tepu: 0.15 g
Asid Lemak Trans: 0 g

Last edited by Ahwazi Mustafa; 26-11-2010 at 06:17 PM..
Reply With Quote
  #3  
Old 26-11-2010, 05:01 PM
irfan irfan is offline
Super Active Member

irfan's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Location: sirdunk
Posts: 4,004
Poster Rank: #961
Thanked 15 Times
Active Level
My Mood:
Default

aku rindu kat acai bery ni..isnin aku beli la bro..sedap wo..sedap giler...
__________________
Sod Ba Ro
Reply With Quote
  #4  
Old 26-11-2010, 05:46 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by irfan View Post
aku rindu kat acai bery ni..isnin aku beli la bro..sedap wo..sedap giler...
Memang sedap. Tanyalah orang yang pernah guna seperti Irfan.

Nanti nak order, sila isi form di sini http://jusacaiberry.com/buy/

Terima kasih atas sokongan anda.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-11-2010, 06:18 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

PRODUK DAN SAINS (AM)

1. Apa itu penyata misi MonaVie?
Misi MonaVie adalah untuk membina komuniti global
yang mendedikasikan, berkongsi bersama serta
melindungi sumber-sumber bumi yang paling unik
dan menyihatkan badan.

2. Apa yang membuatkan produk-produk MonaVie
berbeza?

Produk-produk MonaVie adalah campuran enak beri
acai Brazil dan 18 buah-buahan enak yang lain. Dibentuk dengan falsafah Keseimbang-Kepelbagaian-
Kesederhanaan, MonaVie telah mencipta minuman
yang menawarkan rasa yang berbeza.

3. Produk MonaVie yang manakah patut saya ambil?
Kesemua produk-produk MonaVie mengandungi acai
dan campuran buah-buahan yang enak. Hasilnya
adalah dua minuman yang mencergaskan dan
menyegarkan yang mempromosikan cara hidup
yang seimbang. Dibina berdasarkan asas minuman
asal MonaVie, MonaVie Pulse adalah tambahan
yang menyegarkan kepada diet yang bervariasi dan
menyeluruh.

4. Adakah produk-produk MonaVie merawat, memulih
atau mengelakkan penyakit?

Tidak. Ia adalah produk semula jadi. MonaVie
bukan untuk merawat, memulih atau mengelakkan
penyakit.

5. Apakah hayat simpanan minuman MonaVie?
Jika tidak dibuka, produk-produk MonaVie
mempunyai hayat simpanan selama satu tahun, dari
tarikh pengeluaran. Setelah dibuka, MonaVie harus
disejukkan dan diminum dalam 15 hingga 30 hari.
Untuk kesegaran yang optimum, kami sarankan
menyejukkan produk-produk sebelum dan selepas
dibuka.

6. Adakah produk-produk MonaVie selamat?
Ya, produk-produk MonaVie selamat dan
mengandungi hanya bahan makanan yang boleh
diterima. MonaVie mengandungi jus-jus dan puri
buah-buahan yang terdapat dalam bekalan makanan
yang telah diminum oleh pelbagai budaya untuk
beratusan tahun. Walau bagaimanapun, jika anda
mempunyai kerisauan kesihatan, anda patut baca
label untuk kandungan bahannya dan berunding
dengan doktor sebelum memulakan sebarang produk
atau program baru.

7. Apakah buah-buahan yang terkandung dalam
produk-produk MonaVie?

MonaVie mengandungi acai, anggur putih, epal,
acerola, pear, aronia, anggur ungu, cranberi,
pisang, bilberi, beri biru, cupuacu, kiwi, buah
markisah, buah prun, camu camu, beri wolf, delima
dan laici.
MonaVie Pulse mengandungi acai, anggur, nenas,epal, acerola, straberi, pear berduri, delima,
cupuacu, elder beri, yum beri, bil beri, beri biru, ceri,
kranberi, raspberi, aronia dan camu camu.

8. Apa itu acai?
Acai adalah beri kecil, bulat dan ungu. Rupanya
adalah serupa dengan anggur, tetapi ia mempunyai
pulpa yang kurang dan satu benih tunggal yang
besar.

9. Mengapakah beri acai nampaknya mendapat lebih
perhatian daripada buah-buahan lain di MonaVie?

Semua buah-buahan yang terkandung dalam
MonaVie membantu mempromosikan cara hidup
yang seimbang manakala beri acai menjadi
buahan “utama”. Orang Brazil yang hidup di
pinggir Amazon boleh terus hidup menggunakannya
sebagai sumber tunggal makanan mereka. Melalui
pemprosesan yang dipatenkan, MonaVie berupaya
untuk memperolehi beri acai dalam bentuk yang
paling sempurna.

10. Di manakah acai tumbuh?
Beri acai tumbuh berumpun pada palma acai, genus
bagi 25-30 spesies palma yang berasal dari tropikal
Tengah dan Selatan Amerika. Palma tinggi dan kurus
yang boleh tumbuh 15-30 meter tinggi, dengan
dedaun sampai 3 meter panjangnya. Sumber
komersil utama acai datangnya daripada kawasan
di mana beberapa sungai yang bertemu dalam
muara Amazon, mengosongkan sepanjang sudut
timur laut Brazil ke dalam Lautan Atlantik di antara
negeri-negeri Para dan Amapa. Rakyat Brazil merujuk
kepada acai sebagai “Susu Amazon”.

11. Adakah menuai beri acai menghapuskan Hutan
Hujan Amazon?

Tidak. Makanan harian bagi populasi tempatan,
acai adalah bahagian penting ekonomi. Melalui
perkongsian dengan MonaVie, orang tempatan
mengamalkan cara menuai ekologi yang
memberikan faedah-faedah ekonomi jangka masa
panjang. Oleh kerana pokok acai mengeluarkan
buah sepanjang tahun, para penuai memperolehi
faedah dari pendapatan yang berterusan yang
membantu mengekalkan kehidupan di Amazon dan
mengekalkan hutan hujan.

12. Berapa banyak acai terkandung dalam produkproduk
MonaVie?

Jumlah tepat acai atau buah-buahan lain yang
terkandung dalam campuran kami tidak didedahkan.
Ini dianggap sebagai salah satu daripada aset
intelektual syarikat yang paling besar. Walau
bagaimanapun, bahan-bahan wujud pada label
dalam susunan, mengikut jumlah, paling banyak
ke paling sedikit. Ini bermaksud, oleh kerana acai
merupakan buah pertama yang disenaraikan pada
label, ia adalah buah yang paling banyak dalam
campuran.

13. Adakah MonaVie menggunakan Pempasteuran
Flash?

Ya. Dengan pempasteuran flash, produk tersebut
dipanaskan untuk lebih kurang 15-30 saat dan
kemudian disejukkan dengan serta merta. Dengan
hanya mendedahkan produk tersebut kepada suhu
yang tinggi untuk masa singkat, kebanyakan—
jika bukan semua—perubahan rasa dan warna
dielakkan. Pempasteuran flash lebih diminati
berbanding dengan cara-cara lain kerana ia
membunuh mikrob tanpa menghapuskan phytonutrisi.

14. Di manakah produk-produk MonaVie dibuat?
Produk-produk MonaVie dibuat di Amerika Syarikat.

15. Apakah rumpun hijau dalam minuman MonaVie?
Lapisan dan rumpun hijau yang dilihati dalam
minuman MonaVie adalah bahan-bahan yang
dikenali sebagai asid lemak mono-dan politaktepu,
yang datangnya dari beri acai. Bergantung pada
kawasan Amazon dan masa acai beri dituai,
kandungan lemak mungkin boleh berubah sedikit dari
botol ke botol. Sama seperti sebarang buah mentah
lain, ia tidak mempunyai kandungan yang tepat-tepat
sama setiap kali ia tumbuh. Setiap usaha dibuat
sewaktu proses pembuatan untuk memastikan produkproduk
MonaVie adalah selamat secara konsisten.

16. Mengapa produk saya kadang-kadang rasanya
atau kelihatannya berbeza?

Seperti sebarang produk yang menggunakan ramuan
semulajadi, ada perbezaannya di antara kelompok
ini dengan kelompok yang lain. Contohnya, ia
bergantung pada keluasan Amazon dan masa
penuaian bagi beri Acai pada tahun tersebut.
Kandungan lemak juga adanya sedikit perbezaan
di antara botol ini dengan botol yang lain. Seperti
buah mentah yang lain, ia tidak memiliki komposisi yang sebenarnya bagi setiap pertumbuhan. Setiap
usaha dilakukan semasa proses perkilangan untuk
memastikan bahawa produk MonaVie adalah
selamat.

17. Bolehkah anda bandingkan MonaVie dan produk
“X”?

Kami faham keinginan untuk membuat perbandingan
terus terhadap produk lain dengan MonaVie;
walau bagaimanapun, oleh kerana polisi syarikat
terkini, kami tidak boleh memberikan perbandingan
produk. Perbandingan terus produk datangnya
bersama liabiliti undang-undang yang besar. Ia
lebih mudah untuk tidak membuat bandingan. Kami,
walau bagaimanapun, gembira untuk memberikan
anda beberapa maklumat yang menggambarkan
campuran minuman MonaVie dan sebab-sebab
yang membuatkan produk MonaVie apa yang ia kini
berada.
Beri acai mengandungi lemak-lemak monotaktepu
dan politaktepu secara semula jadi. Banyak syarikat
memilih untuk menjernihkan atau mengeluarkan
lemak-lemak ini dari produk-produk acai mereka;
walau bagaimanapun MonaVie terikat untuk
memberikan acai yang tidak dijernihkan. Bahan
buahan nombor satu dalam campuran minuman
MonaVie adalah acai. Dengan melihat pada
senarai bahan, anda boleh melihat apa bahan yang
paling banyak. MonaVie menggunakan acai yang
dikering-bekukan dan puri yang dibekukan. Dengan
mengering-bekukan acai, sebanyak 100% daripada
kandungan dikekalkan.

18. Adakah terdapat sebarang vitamin K dalam
MonaVie dan MonaVie Pulse?

Untuk pelanggan-pelanggan yang risau tentang
tahap Vitamin K kerana perubatan mencairkan
darah, sila berunding dengan doktor sebelum
mengambil sebarang produk-produk MonaVie.
MonaVie mengandungi 8mcg vitamin K setiap 30
ml. MonaVie Pulse mengandungi 15 mcg vitamin K
setiap 60 ml.

19. Adakah MonaVie berinteraksi dengan sebarang
perubatan preskripsi?

MonaVie tidak memberikan nasihat perubatan.
Jika anda mengambil perubatan preskripsi dan
berada di bawah pemerhatian doktor, sila
runding dengan doktor anda atau ahli farmasi
anda sebelum mengambil MonaVie. MonaVie
dan MonaVie Pulse adalah sangat selamat
untuk diminum. Walau bagaimanapun, terdapat
beberapa perubatan preskripsi diketahui dapat
berinteraksi dengan makanan. Sesetengah interaksi
makanan/nutrisi yang patut anda berjaga-jaga
apabila mengambil MonaVie, contohnya apabila
mengambil vitamin K dengan pencair darah atau
anti-pembeku (contohnya, Coumadin®), dan kalium
dengan tekanan darah (contohnya, metoprolol
dan propranolol) dan perubatan perencat ACE
(Contohnya captopril).
Reply With Quote
  #6  
Old 26-11-2010, 06:21 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

20. Bolehkah penghidap penyakit kencing manis
minum produk-produk MonaVie?

Kami menasihati sesiapa dengan sebarang keadaan
perubatan untuk berunding dengan doktor mereka
sebelum minum produk-produk MonaVie. Sila fahami
bahawa kerana setiap pesakit kencing manis adalah
berbeza, ada yang bergantung pada insulin dan
yang lainnya tida, MonaVie akan mempengaruhi
setiap individual secara berbeza. MonaVie
mengandungi 3 gram gula asli (karbohidrat) setiap
30 ml. MonaVie Pulse mengandungi 7 gram gula
setiap 60 ml. MonaVie tidak menambah gula
tambahan kepada produk-produk tersebut.

21. Mengapakah produk-produk MonaVie
mengandungi pengawet?

Pengawet membantu mengekalkan kesegaran suatu
produk. Sodium benzoate, garam sodium dari asid
benzoik, boleh mengelakkan hampir pertumbuhan
untuk semua mikroorganisma (contohnya, yis,
bakteria dan kulat). Asid benzoic didapati secara
semula jadi dalam teh, jintan manis, kebanyakan
beri, produk susu yang dikulturkan dan keju, kulit ceri
dan kulit gelenggang.
Kalium sorbat adalah versi garam kalium dari asid
sorbik, satu lemak politaktepu yang digunakan untuk
mengelakkan pertumbuhan kulapuk. Asid sorbik
telah diuji secara berulang kali bagi keselamatan
dan keberkesanan, dan hari ini ia merupakan satu
daripada bahan tambahan makanan yang diuji
secara teliti dalam sejarah.

22. Adakah sebarang produk-produk MonaVie
mengandungi MSG?

Tidak.

23. Adakah produk-produk MonaVie bebas dari
gluten?

Ya.

24. Mengapakah terdapat perasa semula jadi dalam
produk-produk MonaVie?

Perasa semula jadi meningkatkan profil rasaan
keseluruhan produk-produk MonaVie. Campuran rasa
semula jadi MonaVie diperolehi terutamanya dari
raspberi.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2010, 08:00 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

Adakah Monavie membantu menurunkan kolesterol yang tinggi?
Ya, ia membantu!
Raja kepada 'super'buah, Acai mengandungi beberapa komposisi Omega-6 dan Omega-9 Essential Fatty Acids (EFAs) seperti yang ada di dalam minyak zaitun . EFA ini membantu mengurangkan LDL (Kolesterol yang tidak sihat) dan pada masa yang sama, memastikan yang HDL (Kolesterol yang bagus) diletakkan dalam keadaan yang baik.
Juga, Monavie dan kolesterol adalah di dalam peperangan yang berterusan disebabkan fitosterol dan fiber diet yang terdapat dalam acai. Kedua-dua elemen ini bertanggungjawab untuk kesihatan dan kelancaran sistem pencernaan dan kardiovaskular. Ia juga dapat membantu mengurangkan tahap kolesterol yang tidak sihat dalam darah.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-11-2010, 11:13 AM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

Kajian

”Radikal bebas adalah molekul yang tinggi kadar reaksinya dan berkait rapat dengan proses degeneratif penuaan. Radikal bebas juga mencuri elektron dari sel yang sihat yang akan merosakkan sel-sel. Ia adalah kesan dari proses metabolisma yang terjadi di dalam tubuh badan dan juga kesan dari pendedahan kepada pencemaran alam sekitar seperti asap rokok, asap tercemar, bahan kimia yang berbahaya, toksin dan cahaya matahari. Antioksida yang terdapat di dalam buah-buahan dan sayur-sayuran membantu kita melawan dari terkena kesan pendedahan kepada radikal bebas”.

Satu kajian yang dijalankan oleh Makmal Bebas di Amerika Syarikat dari Natural and Medicinal Products Research Division of AIBMR Life Science mengkaji samada meminum Monavie Active akan memberi kesan kepada aktiviti antioksida pada tahap serum manusia. Kajian ini bermula dengan ”pilot study” dan diikuti dengan artikel dan semakan berkala.
Kajian utama mengukur 2 aktiviti antioksida:
1- Kajian terhadap Thiobarbituric Acid Reactive Substance (TBARS), kajian yang terbukti untuk mengimbas dan mengesan lipid peroxidation dan;
2- Kajian Reaktif Oxygen Stress in Red Blood Cells (ROSRBC) untuk mengukur keupayaan antioksida untuk menembusi sel hidup dan memeliharanya dari kerosakan.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-11-2010, 01:41 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

Tanda-tanda ini menunjukkan keberkesanan jus Monavie melakukan proses detoksifikasi. Ia bukan kesan sampingan tetapi merupakan proses kesembuhan sedang bermula dan jus Monavie sedang melakukan proses penyingkiran toksid. Tanda-tanda ini tidak lama jika kita terus menggunakan jus Monavie dan ingatlah bahawa pengubatan yang tidak dimulai dengan proses detoksifikasi sukar untuk disembuhkan.

· Sakit kepala terutama di bahagian belakang.
· Keluar penyakit kulit.
· Sakit pinggang.
· Batuk dan berkahak.
· Demam sedikit.
· Selsema.
· Sakit sendi dan kaki.
· Muntah dan loya.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-12-2010, 11:26 PM
Ahwazi Mustafa Ahwazi Mustafa is offline
Legendary Member

Ahwazi Mustafa's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2008
Location: KL - Selangor
Posts: 10,145
Poster Rank: #288
Blog Entries: 1
Thanked 4,294,967,263 Times
Active Level
My Mood:
Default

Jus Monavie

SENARAI HARGA
1 botol Monavie Original (purple) = RM135.00

1 botol Monavie Pulse (merah) = RM145.00

Original: 1 kotak = RM408
2 kotak = RM751
3 kotak = RM1110

Pulse : 1 kotak = RM445
2 kotak = RM790
3 kotak = RM1169

6 kotak (3ori + 3pulse) = RM1990

* 1 kotak = 4 botol
* penghantaran percuma (seluruh Malaysia)

Untuk membuat pesanan,
Sila tempah di SINI.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 08:18 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE