Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 18,314
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 09-12-2016
Replies: 1
Views: 13,853
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 39,580
More...
Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 21-04-2017, 06:43 PM
d_conan d_conan is offline
Legendary Member

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 19,909
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 63
Dislikes (Received): 79
Active Level
My Mood:
Default

klu x suka jgn la buat budak tu mcm tu
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #22  
Old 21-04-2017, 06:46 PM
oldtbone oldtbone is offline
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 5,004
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 106
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

x tahan dengan karenah bebudak jangan jadi pengasuh...tindakan mcm ni boleh jd trauma kat budak2 umur tu..
sbb waktu tu drg tgh absorb secara alami semua apa yg dia nampak dan rasa sbg proses pembelajaran dlm kehidupan.
patutlah byk yg begik2 budak zaman sekarang
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #23  
Old 21-04-2017, 06:52 PM
niagafx niagafx is online now
Regular

niagafx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Location: thailand
Posts: 580
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 40
Dislikes (Received): 4
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by juhan View Post
Stress lah tu. Gaji kecik. Budak2 mcm2 ragam. Mak bapak pun nak murah dan mcm2 peel. Mak bapak sendiri pun stress bila ngadap anak kecik sendiri.
haha..tahu xpe. sabar je la. kerenah anak dah satu hal, kerenah mak anak pon nk kena layan. .
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #24  
Old 21-04-2017, 07:14 PM
PokGuard PokGuard is offline
Active Plus

PokGuard's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2011
Posts: 3,645
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 42
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Keje mmg kne deal dgn budak kene la hadap.
Bkn keje dgn mesin atau barang.
Mohon pk byk kali sblm apply bkn stakat blh2 angguk2 tanpa tahu
realiti yg akn di hadap.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #25  
Old 21-04-2017, 07:31 PM
the_one the_one is offline
Active Plus

the_one's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Apr 2009
Posts: 3,697
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 145
Likes (Received): 6
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

nak jadi pengasuh ni pikir dulu berkali-kali..

gaji kecik, sabar kena tinggi. Mak bapak sendiri kadang2 naik hantu nak handle sorang anak, ni kan orang luar nak jaga ramai budak , Gaji pulak sikit. Kena pulak kalo budak jenis hyper aktif..
__________________
Ada orang suka update news benda bagus, tapi bila berasakan sudah bagus sampai tak boleh tegur,provoke sana sini kumpulan lain, itu tak bagus!! Mohon terasa
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #26  
Old 21-04-2017, 07:42 PM
myalizee83 myalizee83 is offline
Active Member

myalizee83's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,935
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by juhan View Post
Stress lah tu. Gaji kecik. Budak2 mcm2 ragam. Mak bapak pun nak murah dan mcm2 peel. Mak bapak sendiri pun stress bila ngadap anak kecik sendiri.
betul tu boss... mmg stress jaga budak2... iman kene betul2 kuat... kadang2 mak bapak pun x blh tahan... tu yg anto umah org...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #27  
Old 21-04-2017, 07:50 PM
juhan juhan is online now
Active Member

juhan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,331
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 11
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by myalizee83 View Post
betul tu boss... mmg stress jaga budak2... iman kene betul2 kuat... kadang2 mak bapak pun x blh tahan... tu yg anto umah org...
Mak bapak x blh tahan tp dah usaha takpe tp malas nak mam.pos pun ada. Anak berak pukul 5am biarkan aje. Sanggup bg susu atau bg handset asal jgn budak tu menangis. Antor kat pengasuh taik dah keras sampai melecet bon.tot. malam2 bwk budak pi uptown bwk pi futsal. Pagi2 dah kejut. Mmg lah budak tu buat peel kat umah pengasuh. Mak bapak yg skrg ni jenis pemalas nak mam.pus. tau nak kawen aje. Tanggungjwb kelaut.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #28  
Old 21-04-2017, 07:56 PM
cre8tive cre8tive is offline
Legendary Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Oct 2008
Posts: 13,596
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 58
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Laki keje tak cukup nak sara keluarga.
Bini keje nak tambah p'dptan.
Anak2 jd mangsa. Salah sape? Kerajaan ler. Sbb kos sara hidup tinggi. Kerajaan tak kesah. Dgn peniaga2 lembik terus ilang telor. Dgn p'usaha taska pun lembik ada kementerian tp mcm takde staff nak pantau. Ker staff sibuk surf internet pomot produk pomot servis b'porem.
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #29  
Old 21-04-2017, 08:10 PM
sexy-angel sexy-angel is offline
Active Plus

sexy-angel's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Posts: 4,579
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 9
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dloanman View Post
wahai ibu2, berenti lah kojo & jagolah anak2 sendiri. Lebih berkat & selamat & bahagio

nitik air mato den (seorang ayah yg sado) bilo tengok anak kecik kno campak dgn bab1sitter tu
aku setuju ngan ko la abg sado...
mula2 memang kita takut duit tak cukup, nak bg anak mkn apa...
tapi In Sya' Allah rezeki anak2 tuhan dah tulis...
aku dah cuba, memang berbaloi jaga sendiri anak...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #30  
Old 21-04-2017, 11:54 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 103,625
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 2497
Dislikes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

kes hari ni. pengasuh direman lepas bayi maut semalam
Quote:
Sudah jadi kes bunuh


PENGASUH direman tujuh hari oleh Mahkamah Majistret Ipoh. FOTO Abdullah Yusof

Ipoh: Polis klasifikasi kes kematian bayi lelaki yang meninggal dunia selepas tidak sedarkan diri ketika dalam jagaan pengasuh di Taman Meru, semalam sebagai kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, setakat ini kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan pengasuh bayi berkenaan kini direman tujuh hari bagi membantu siasatan.

Menurutnya, hasil bedah siasat yang dijalankan di Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) petang semalam mendapati punca kematian adalah akibat kecederaan di kepala mangsa.

"Suspek wanita berusia 36 tahun yang juga pengasuh bayi berkenaan ditahan semalam sebelum polis dapat perintah reman tujuh hari bermula hari ini.

"Hasil bedah siasat mendapati ada unsur jenayah terhadap mangsa iaitu pendarahan dalam kepala dipercayai akibat dipukul atau hentak dengan objek keras," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Harian Metro hari ini melaporkan hasrat suami isteri menyambut ulang tahun kelahiran mereka yang ke-30 bersama anak sulung tidak kesampaian apabila bayi lelaki pasangan itu meninggal dunia selepas hampir 24 jam bertarung nyawa akibat tidak sedarkan diri ketika berada dalam jagaan pengasuh di sebuah rumah di Taman Meru, di sini, kelmarin.

Muhammad Syahmi Naufal Muhammad Adam Tham, lapan bulan disahkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) pada 6.21 pagi semalam.

Ibunya, Robaah Kamaruddin, 30, berkata, dia menerima panggilan telefon daripada pengasuh pada 11 pagi Rabu yang memaklumkan anaknya dalam keadaan lemah.

Dia dan suami Muhammad Adam Tham Abdullah, 30, bergegas ke rumah pengasuh itu yang terleak berhampiran tempat kerja mereka.

Menurutnya, dia dan suami bekerja di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di Meru Raya dan menghantar Naufal ke rumah pengasuh berkenaan pada 7 pagi setiap hari sejak Januari lalu.


http://www.hmetro.com.my/node/223383
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:03 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you