Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 21-04-2017, 04:28 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 116,118
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9171
Active Level
My Mood:
Default Rakaman pengasuh taska campak kanak-kanak di Sepang


Quote:


KUALA LUMPUR - Tersebar sebuah video pengasuh yang bertindak kejam dan ‘ganas’ terhadap kanak-kanak yang berada di sebuah taska dipercayai di Sepang, Selangor.

Menerusi video yang dimuat naik Ziera Shammudiin di Facebook, jelas memaparkan dua situasi membabitkan dua pengasuh berbeza melayan kanak-kanak yang berada di bawah jagaan mereka.

Dalam video berdurasi 1 minit 49 saat itu, kelihatan seorang pengasuh mendukung seorang kanak-kanak yang dipercayai berusia lingkungan dua tahun dan menghempasnya ke tilam hingga kanak-kanak itu menangis.

Pengasuh itu kemudian menolak kepalanya dan mengangkat kedua-dua tangannya dengan cara yang tidak sepatutnya dan meletak mangsa di luar bersama rakan-rakannya yang lain.

Dalam kejadian kedua, seorang kanak-kanak lelaki secara tidak sengaja terbaling mainan sehingga terkena kaki pengasuh menyebabkan wanita itu berang lalu membaling semula mainan itu sebelum mengangkat kanak-kanak dan campaknya ke dalam bilik sehingga terkena mainan di lantai.

Jelas kelihatan, beberapa individu yang berada dalam video berkenaan hanya melihat ‘gelagat’ kedua-dua pengasuh itu tanpa menghalang mereka daripada terus bertindak kejam.

Difahamkan, susulan kejadian yang berlaku pada 31 Mac lalu, pengasuh dan pemilik taska berkenaan bagaimanapun telah ditahan bagi membantu siasatan.

Perkongsian video itu mendapat perhatian netizen yang mahukan semua pengusaha taska memasang kamera litar tertutup bagi memantau keadaan dalam taska berikutan sudah banyak kes seumpama ini berlaku.


http://www.mynewshub.cc/utama-sensas...k-anak-jagaan/

Update #1

Quote:
Originally Posted by TT View Post

Kantoi campak budak lepas ibu bapa tuntut mahu lihat CCTV

Susulan viral video anak-anak taska dicampak dan dihempas minggu lalu, seorang lelaki, bapa saudara kepada salah seorang mangsa di taska berkenaan tampil mendedahkan apa sebenarnya yang berlaku.

Assalamualaikum. Saya bapa saudara kepada salah seorang mangsa dera di taska, di mana ada anak-anak yang dicampak. Taska tersebut di *** Research bersebelahan dengan sebuah universiti swasta, Selangor. Saya berbesar hati jika pihak My Media Hub memaparkan luahan saya. Namun saya mohon tutup nama saya agar kakak saya yang merupakan warga *** tidak mendapat tempias.

Sebelum ini kami sudah membuat laporan polis dan pihak polis telah mereman mereka dan menasihatkan kami agar tidak viralkan kes ini. Kami patuh, namun selepas seminggu mereka dilepaskan atas alasan pendakwa raya tidak akan membawa kes ini ke mahkamah kerana tiada kecederaan yang serius pada semua mangsa.

Saya tidak tahu siapa yang mula viralkan video itu di media sosial. Tetapi saya menyokong tindakan dia sebab saya mahu keadilan kepada anak saudara saya dan mangsa-mangsa yang lain.

Sebelum ini pun, pihak HR *** Research yang menguruskan kontrak taska berkenaan cuba menutup kes ini. Tetapi ibu bapa termasuk kakak saya buat laporan juga. Pernah ada kes budak yang cedera, malahan sampai dah jadi terencat budak itu.

Namun disebabkan tiada CCTV pada masa itu, kes tersebut ditutup. Selepas kes itu, barulah pihak pengurusan *** menyuruh memasang CCTV. Tetapi, itulah tiada siapa yang periksa.

Kes yang terbaru ini pun terkantoi sebab salah seorang mangsa lebam, jadi ibu bapa dia tuntut nak tengok CCTV.

Kejadian yang terbaru ini berlaku pada 31 Mac 2017. Tetapi ibu bapa semua hanya tahu pada 5 April 2017 setelah diberitahu oleh ibu mangsa yang mengambil masa yang lama untuk beritahu sebab pihak pengurusan HR *** Research berkata, jika dia mengambil tindakan, nanti taska itu kena tutup dan depa nak hantar anak ke mana? Seperti mengugut jugalah. Malahan, amat pelik kenapa kepala HR *** Research itu beria-ria mempertahankan pihak pengurusan taska berkenaan.

Demikian mesej yang bapa saudara kepada salah seorang mangsa yang dihantar ke taska tersebut. Mohon pihak berwajib siasat dan ambil tindakan terhadap individu-individu yang terlibat bagi mengelakkan kejadian seumpama itu berulang, sebelum ada kanak-kanak yang kehilangan nyawa.



http://www.suara.tv/2017/04/25/viral...k-tengok-cctv/
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 21-04-2017, 04:31 PM
sapit87 sapit87 is offline
Super Active

sapit87's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 6,244
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 24
Active Level
Default

ni haiwan ni...ko xyah kje jg anak org la mcm ni.baik ko g keje 7e ke,kje kedai2 ke
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2017, 04:36 PM
mantoya454 mantoya454 is offline
Regular

mantoya454's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Posts: 488
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5
Active Level
My Mood:
Default

mmg kuajaq sungguh..
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2017, 04:37 PM
ikhmal_ok ikhmal_ok is offline
Super Active

ikhmal_ok's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2009
Posts: 8,502
Thanks (Received): 93
Likes (Received): 15
Active Level
Default

indon ke melayu?
__________________
ISLAM itu "Advanced"
"I Shoot Arrows"
Berminat dengan aktiviti sukan memanah, ingin membeli panah moden ? sila lihat koleksi panah yang saya jual: http://www.carigold.com/portal/forum...d.php?t=314535
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2017, 04:42 PM
demise_u demise_u is offline
Super Active

demise_u's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 6,049
Thanks (Received): 95
Likes (Received): 6
Active Level
Default

aduh line xde plak nak tgk video. park dulu
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2017, 04:46 PM
asx23 asx23 is offline
Active Member

asx23's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 2,098
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 117
Active Level
Default

ni mesti stress jaga budak
Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2017, 04:47 PM
Kaizen5555 Kaizen5555 is offline
Legendary Member

Kaizen5555's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Location: __________J.O.H.O.R____________
Posts: 11,956
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 25
Active Level
My Mood:
Default

ni y aku seram nk anta kt pengasuh..moga dijauhkan...ni klu anak aku...sblm report aku da setelkan dlu betina2 ni...haram j tol
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2017, 04:54 PM
belam belam is offline
Active Plus

belam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2013
Posts: 4,682
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 20
Active Level
Default

klu tak tahan stress silalah meninggal...jgn pergi jaga budak
__________________
YNWA
يو ويلل نيۏير ولق الون
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2017, 05:14 PM
juhan juhan is offline
Active Plus

juhan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,636
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 32
Active Level
My Mood:
Default

Stress lah tu. Gaji kecik. Budak2 mcm2 ragam. Mak bapak pun nak murah dan mcm2 peel. Mak bapak sendiri pun stress bila ngadap anak kecik sendiri.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2017, 05:17 PM
demimasa demimasa is offline
Active Member

demimasa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,701
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 188
Active Level
My Mood:
Default

Tunggu je lah depan pintu rumah jap lagi polis datang kutip.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump