Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Entertainments, Interests, Lifestyle > Automotive

Automotive The place for petrolheads and ride pimpers to discuss what's chav, what's hot and what's ICE.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 16-04-2018, 12:32 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 129,029
Active Level
My Mood:
Default Kapcai SYM VF3i 185cc

Quote:




Harga bermula RM8,467

MForce Bike Holdings Sdn Bhd, iaitu pengedar rasmi motosikal jenama SYM di Malaysia hari ini melancarkan sebuah model yang mereka panggil sebagai “kapcai berkapasiti paling tinggi di dunia”, bernama SYM VF3i.


Malaysia juga menjadi pasaran pertama di dunia yang menerima model ini.

Sementara pasaran Malaysia ‘panas’ dengan kapcai berkapasiti 150 cc seperti Yamaha Y15ZR, Honda RS150R dan Benelli RFS150i, SYM pula cuba memberi cabaran yang lebih dengan menawarkan SYM VF3i yang menggunakan enjin empat strok satu silinder penyejukan cecair SOHC berkapasiti 183 cc.

Bersama padanan transmisi enam kelajuan, enjin suntikan bahan api ini mampu menghasilkan kuasa 17.7 hp pada 8,500 rpm, 15.3 Nm tork pada 7,500 rpm dan turut menerima penarafan emisi Euro 3. Palam pencucuh yang digunakan pula masih lagi hanya satu.

Laju maksimum yang boleh dicapai adalah 155 km/j (mengikut meter).

Melihat kepada bentuk luar motosikal ini, ia menggunakan unit LED bagi lampu siang (DRL), lampu penunjuk arah serta lampu belakang.

Warna yang ditawarkan pula ada tiga, iaitu biru dan merah untuk model standard yang dijual pada harga RM8,467.28 dan warna hitam matte, iaitu model SE pada harga RM8,785.28 (termasuk GST, tanpa insurans). - paultan
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 16-04-2018, 01:24 AM
Niyang Niyang is offline
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 37,641
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 491
Active Level
My Mood:
Default

hanya honda n yamaha jerk sinonim dgn motor kapcai yg padu... jenama lain mmg dok tepi jerk la..
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2018, 03:07 AM
Jackhalid Jackhalid is offline
Super Active

Jackhalid's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Shah Alam, Setapak, Georgetown, Melaka dll
Posts: 5,601
Thanks (Received): 332
Likes (Received): 289
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Harga bermula RM8,467

MForce Bike Holdings Sdn Bhd, iaitu pengedar rasmi motosikal jenama SYM di Malaysia hari ini melancarkan sebuah model yang mereka panggil sebagai “kapcai berkapasiti paling tinggi di dunia”, bernama SYM VF3i.


Malaysia juga menjadi pasaran pertama di dunia yang menerima model ini.

Sementara pasaran Malaysia ‘panas’ dengan kapcai berkapasiti 150 cc seperti Yamaha Y15ZR, Honda RS150R dan Benelli RFS150i, SYM pula cuba memberi cabaran yang lebih dengan menawarkan SYM VF3i yang menggunakan enjin empat strok satu silinder penyejukan cecair SOHC berkapasiti 183 cc.

Bersama padanan transmisi enam kelajuan, enjin suntikan bahan api ini mampu menghasilkan kuasa 17.7 hp pada 8,500 rpm, 15.3 Nm tork pada 7,500 rpm dan turut menerima penarafan emisi Euro 3. Palam pencucuh yang digunakan pula masih lagi hanya satu.

Laju maksimum yang boleh dicapai adalah 155 km/j (mengikut meter).

Melihat kepada bentuk luar motosikal ini, ia menggunakan unit LED bagi lampu siang (DRL), lampu penunjuk arah serta lampu belakang.

Warna yang ditawarkan pula ada tiga, iaitu biru dan merah untuk model standard yang dijual pada harga RM8,467.28 dan warna hitam matte, iaitu model SE pada harga RM8,785.28 (termasuk GST, tanpa insurans). - paultan
saya pakai sym so far mmg puas hati. cuma kena alert lah, kadang model 150 tapi sebenarnya cc dia 130+ je. mcm ni awal2 dia bagitau 183cc ok lah tu. tapi modelnya mungkin dia letak 200. so check betul2 ye
__________________
Nak belajar buat kek kafe cara yang mudah?
KLIK SINI Untuk Tonton VIDEO PERCUMA!


Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2018, 03:39 AM
peja510 peja510 is offline
Super Active

peja510's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Jun 2009
Location: igak ike, make ude, cicoh budu, puluk gaul nyor
Posts: 7,808
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 30
Active Level
My Mood:
Default

Bentuk dia, bolehlaaaa dgn harga
__________________
SMARTPHONE IP CCTV HD MURAH DI PASARAN
peja510 : 017-921 1219
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2018, 03:57 PM
sapit87 sapit87 is offline
Super Active

sapit87's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 6,540
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 38
Active Level
Default

harga dah ok...cc pun beso,tank pun beso 7l..kalu y15 4l je...so kalu nk konvoi2 ke jln jauh ke mmg sesuai la..cume design pada aku Y & H masih menang lg..harap sym leh jgk bg saingan.

smlm balik dr jln tol gombak peh ramai plak bdak2 beneli 150 konvoi...slalu tgk y15 dgn rs150 je
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2018, 04:02 PM
stillFX stillFX is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 3,141
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 204
Active Level
Default

183 cc? biar betul? emmm.. harga 8k lebih je... huhuhu... leh try amik ni wat ganti sport bonus skrg ni.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2018, 04:04 PM
silasroon silasroon is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,577
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 290
Active Level
My Mood:
Default

Cheq minat kapcai-kapcai ni....tapi, bila ada clutch tangan terus cancel.

P/S: Cheq minat auto.
__________________
"Terletak di antara dua perbezaan adalah KENIKMATAN"

"Bukan salah orang yang mengajak, tetapi salah diri yang berkehendak"
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2018, 04:05 PM
jaih jaih is offline
Super Active

jaih's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2006
Location: KB-Kuantan
Posts: 8,925
Thanks (Received): 25
Likes (Received): 74
Active Level
My Mood:
Default

dok baca 7Liter dpt 171 km jaa... agak kedarah minyak nampaknya..
__________________
~~~~~Tanah Serendah Sekebun Bunga~~~~~
N7100
ROM Standard Pekak

Trading History
Reply With Quote
  #9  
Old 16-04-2018, 04:08 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 129,029
Active Level
My Mood:
Default

klo yamaha honda puji melangit. dpt sym kutuk manjang haha

tu pasal die bkk terus 185cc. klo 150c je org xbcakap
Reply With Quote
  #10  
Old 16-04-2018, 04:13 PM
penhitam penhitam is offline
Active Member

penhitam's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,819
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by jaih View Post
dok baca 7Liter dpt 171 km jaa... agak kedarah minyak nampaknya..
ralat tu bang...tu jarak alma dgn kuala perlis..borak dgn org mforce, sampai kuala perlis pun minyak banyak lebih lagi..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump