Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > CryptoCurrencies

CryptoCurrencies Discussion of bitcoin and all alternate cryptocoins. Mining, wallets, investments, exchanges and etc.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #401  
Old 07-12-2017, 05:01 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
Legendary Member

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 16,323
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 1322
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by joee View Post
ya diramalkan akan mencecah RM100k...dan dijangka jugak awal tahun 2018 akan crash..
2013 lagi orang kata akan crash..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #402  
Old 07-12-2017, 06:05 PM
sparrow sparrow is offline
Active Plus

sparrow's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2006
Location: ganu
Posts: 3,381
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by joee View Post
lingkup tu pasti tuan..cuma masa je yg taktau bila
Waktu skang tgh peak..iaitu waktu memancing

Mari kita tgk saper yg kena huhuu
Reply With Quote
  #403  
Old 07-12-2017, 08:28 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 117,444
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9760
Active Level
My Mood:
Default

Bitcoin bernilai RM261 juta kena curi



PASARAN cryptocurrency, NiceHash hari ini mengesahkan bitcoin bernilai hampir $64 juta (RM261.3) dicuri susulan godaman keselamatan dompet bitcoin miliknya.

Ketua Pemasaran NiceHash, Andrej Skraba berkata, godaman itu satu serangan “sangat profesional dengan kejuruteraan sosial yang canggih.”

Katanya, kira-kira 4,700 bitcoin bernilai $63.92 juta (RM261 juta) pada harga pasaran semasa hilang.

Syarikatnya kini bekerjasama dengan pihak berkuasa tempatan tetapi enggan memberi maklumat lanjut.

Terdahulu, NiceHash yang berpangkalan di Slovenia berkata, operasinya dihentikan selama 24 jam bagi menyiasat godaman itu.

NiceHash adalah pasaran mata wang digital yang memadankan individu sanggup menjual waktu pemprosesan menerusi komputer mereka sebagai pertukaran untuk mata wang digital bitcoin.

NiceHash turut menasihati penggunanya supaya menukar kata laluan mereka sementara mereka masih mencari punca kejadian itu.

“Kami memahami anda mempunyai banyak soalan dan kami meminta kesabaran dan pemahaman ketika menjalankan siasatan bagi mengetahu punca dan penyelesaian sesuai untuk masa depan perkhidmatan ini,” katanya dalam satu kenyataan.


https://www.hmetro.com.my/utama/2017...oin-rm261-juta
Reply With Quote
  #404  
Old 07-12-2017, 08:31 PM
DDos DDos is online now
Legendary Member

DDos's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Nov 2007
Posts: 12,815
Thanks (Received): 300
Likes (Received): 85
Blog Entries: 4
Active Level
My Mood:
Default

aku lebih percaya 'org dalam' nicehash sendiri yg 'hacked' btc dorang....
__________________
Reply With Quote
  #405  
Old 07-12-2017, 11:52 PM
harley harley is offline
Super Active

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2009
Location: BELAKANG BAPAK KO
Posts: 5,211
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Bitcoin bernilai RM261 juta kena curi



PASARAN cryptocurrency, NiceHash hari ini mengesahkan bitcoin bernilai hampir $64 juta (RM261.3) dicuri susulan godaman keselamatan dompet bitcoin miliknya.

Ketua Pemasaran NiceHash, Andrej Skraba berkata, godaman itu satu serangan “sangat profesional dengan kejuruteraan sosial yang canggih.”

Katanya, kira-kira 4,700 bitcoin bernilai $63.92 juta (RM261 juta) pada harga pasaran semasa hilang.

Syarikatnya kini bekerjasama dengan pihak berkuasa tempatan tetapi enggan memberi maklumat lanjut.

Terdahulu, NiceHash yang berpangkalan di Slovenia berkata, operasinya dihentikan selama 24 jam bagi menyiasat godaman itu.

NiceHash adalah pasaran mata wang digital yang memadankan individu sanggup menjual waktu pemprosesan menerusi komputer mereka sebagai pertukaran untuk mata wang digital bitcoin.

NiceHash turut menasihati penggunanya supaya menukar kata laluan mereka sementara mereka masih mencari punca kejadian itu.

“Kami memahami anda mempunyai banyak soalan dan kami meminta kesabaran dan pemahaman ketika menjalankan siasatan bagi mengetahu punca dan penyelesaian sesuai untuk masa depan perkhidmatan ini,” katanya dalam satu kenyataan.


https://www.hmetro.com.my/utama/2017...oin-rm261-juta

berita cm nih tak buat btc jatuh ke ?
Reply With Quote
  #406  
Old 08-12-2017, 12:10 AM
Jackhalid Jackhalid is offline
Super Active

Jackhalid's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Shah Alam, Setapak, Georgetown, Melaka dll
Posts: 5,032
Thanks (Received): 332
Likes (Received): 122
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Bitcoin bernilai RM261 juta kena curi



PASARAN cryptocurrency, NiceHash hari ini mengesahkan bitcoin bernilai hampir $64 juta (RM261.3) dicuri susulan godaman keselamatan dompet bitcoin miliknya.

Ketua Pemasaran NiceHash, Andrej Skraba berkata, godaman itu satu serangan “sangat profesional dengan kejuruteraan sosial yang canggih.”

Katanya, kira-kira 4,700 bitcoin bernilai $63.92 juta (RM261 juta) pada harga pasaran semasa hilang.

Syarikatnya kini bekerjasama dengan pihak berkuasa tempatan tetapi enggan memberi maklumat lanjut.

Terdahulu, NiceHash yang berpangkalan di Slovenia berkata, operasinya dihentikan selama 24 jam bagi menyiasat godaman itu.

NiceHash adalah pasaran mata wang digital yang memadankan individu sanggup menjual waktu pemprosesan menerusi komputer mereka sebagai pertukaran untuk mata wang digital bitcoin.

NiceHash turut menasihati penggunanya supaya menukar kata laluan mereka sementara mereka masih mencari punca kejadian itu.

“Kami memahami anda mempunyai banyak soalan dan kami meminta kesabaran dan pemahaman ketika menjalankan siasatan bagi mengetahu punca dan penyelesaian sesuai untuk masa depan perkhidmatan ini,” katanya dalam satu kenyataan.


https://www.hmetro.com.my/utama/2017...oin-rm261-juta
tok belagak pun dulu acah2 keluar cerita gini gak.

contoh: "tunjuk lah emas 3 tan tu. kata ada emas banyak sangat". jawabnya "takkan lah saya nak bawak emas banyak tu. macam mana nak bawak sebab banyak sangat"




__________________
Nak belajar buat kek kafe cara yang mudah?
KLIK SINI Untuk Tonton VIDEO PERCUMA!


Reply With Quote
  #407  
Old 08-12-2017, 01:52 AM
onewafer onewafer is offline
Super Active

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 9,980
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 140
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tr4falgar View Post
PERDEBATAN SYARAK TENTANG BITCOIN

Bitcoin mula diperkenalkan pada tahun 2008 oleh seorang yang menamakan dirinya sebagai Satoshi Nakamoto. Namun, sehingga kini maklumat secara terperinci mengenai beliau masih menjadi misteri. Bitcoin adalah satu kod perisian secara digital yang digunakan sebagai catatan transaksi kewangan di dalam jaringan yang dikenali sebagai blockchain. Transaksi Bitcoin dilakukan melalui dompet eloktronik yang merekod segala transaksi secara maya.



Semasa mula diperkenalkan, Bitcoin tidak mempunyai nilai yang signifikan. Kod-kod digital yang diwujudkan tidak dapat ditukar dengan aset berharga. Namun begitu, fenomena ini berubah sejak kebelakangan ini. Nilai bagi satu Bitcoin kini melonjak kepada USD11,000. Penerimaan syarikat-syarikat perniagaan terhadap Bitcoin sebagai medium pertukaran semakin bertambah. Hal ini menimbulkan persoalan sama ada Bitcoin diiktiraf oleh syarak ataupun tidak? Adakah Bitcoin satu bentuk harta yang boleh dimiliki (mal al-mutaqawwam) oleh masyarakat Islam dan diharuskan berjual beli dengannya?



Ulama-ulama kotemporari berbeza pandangan dalam menentukan hukum Bitcoin dan juga mata wang krypto yang seumpamanya. Kumpulan pertama berpendapat bahawa Bitcoin adalah patuh syariah. Kumpulan kedua berpendapat bahawa Bitcoin tidak patuh syariah manakala kumpulan ketiga iaitu yang paling ramai masih meneliti dan mengkaji hukum bagi instrumen transaksi yang baharu ini.



Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Bitcoin hanyalah satu kod perisian digital yang pada dasarnya tidak mempunyai nilai. Namun, disebabkan Bitcoin telah digembar-gemburkan sebagai mata wang masa hadapan, maka ia bertukar menjadi aset yang bernilai tinggi. Kumpulan yang mengharuskan, melihat Bitcoin sebagai satu bentuk harta baharu. Kumpulan ini berhujah bahawa syarak tidak ada sekatan dalam perkara ini. Selagi tidak ada nas Qur’an dan Hadith yang melarang, manusia bebas mencipta sumber kekayaan baharu.



Hujah yang sama digunakan untuk mengharuskan Bitcoin sebagai medium pertukaran barangan. Kumpulan ini berhujah bahawa syarak tidak pernah membuat ketetapan tertentu tentang jenis medium pertukaran atau mata wang. Sejarah mata wang menunjukkan bahawa pelbagai komoditi dan aset seperti kulit kerang, garam, binatang ternakan, emas dan perak telah digunakan sebagai medium pertukaran barangan sepanjang peradaban manusia. Syarat utama bagi sesuatu aset agar boleh diiktiraf sebagai medium pertukaran ialah penerimaan komuniti. Selagi mana penjual dan pembeli bersetuju dengan Bitcoin sebagai medium pertukaran, maka jual beli tersebut adalah sah dari segi syarak.



Kumpulan kedua tidak begitu terpesona dengan kecanggihan Bitcoin. Malah mereka melihat Bitcoin adalah satu mudarat kepada ekonomi negara. Kumpulan ini curiga dengan masa depan Bitcoin. Kebimbangan ini berasaskan kepada ketiadaan satu sistem kawal selia dalam penghasilan Bitcoin dan wang krypto seumpamanya. Hal ini kerana hak untuk ‘melombong’ Bitcoin diberikan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai komputer canggih dan dapat menyelesaikan puzzle di dalam blockchain. Ini tentunya terdedah kepada manipulasi oleh pihak tertentu yang mempunyai keupayaan luar biasa untuk menjana Bitcoin sendiri dan boleh menjadi kaya raya dalam sekelip mata.



Oleh sebab itu, penerima anugerah Nobel di dalam bidang ekonomi Joseph Stiglitz menegaskan bahawa ‘Bitcoin sepatutnya tidak diiktiraf dari segi undang-undang kerana ia tidak memberi kebaikan kepada masyarakat’. Kumpulan ini turut berhujah bahawa ketiadaan sistem kawal selia yang jelas menyebabkan nilai Bitcoin tidak stabil. Di dalam sistem kewangan semasa, peranan ini dimainkan oleh bank negara. Sebagai pihak berautoriti (uli amri), bank negara menentukan nilai mata wang dan mengawal jumlah duit di dalam sesebuah negara. Menurut kumpulan kedua, kesemua ini dikaitkan dengan unsur gharar (ketidakpastian) yang menjadi hujah bahawa Bitcoin tidak patuh syarak.



Setelah meneliti kedua-dua hujah dan pandangan, saya cenderung untuk bersetuju dengan Datuk Dr. Mohd Daud Bakar, pengasas kumpulan Amanie yang menyatakan ‘Bitcoin adalah patuh syariah
tetapi tidak mempunyai masa depan’ (Bitcoin is shariah compliant but has no future). Pandangan ini meraikan hujah kumpulan pertama dan kedua. Penguna dan pelabur diharuskan melakukan transaksi Bitcoin, namun perlu sedar risiko yang mereka bakal hadapi. Negara-negara seperti China, India, Sweden, Russia, Peranchis, Thailand dan Vietnam telah menghalang urusniaga Bitcoin. Risiko kedua ialah fenomena buih-buihan (bubles) yang diingatkan oleh ramai pakar ekonomi. Nilai Bitcoin mencanak naik hanya berasaskan sentimen pelabur semata-mata. Kenaikan mendadak ini mungkin bersifat sementara sahaja. Selain itu, pelabur juga perlu berwaspada dengan skim ponzi yang sering mengambil kesempatan ke atas keghairahan kita terhadap keuntungan singkat.



Wallahu ‘alam bi sawwab.....

Prof. Madya Dr. Amir Shaharuddin
Universiti Sains Islam Malaysia



Bagus pandangan beliau. Meraikan kedua2
pendapat. Takde la sikit2 haram, sikit2 haram...

Kalo tanya ostad lariba, lain pulak
jawapannya...


.
__________________
Biar kecil asalkan berhasil,
Biar sedikit, lama-lama berbukit...
Reply With Quote
  #408  
Old 08-12-2017, 01:59 AM
ediman4u ediman4u is offline
Active Member

ediman4u's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2009
Location: Chih Tu
Posts: 1,904
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

beli vellfire hanya dengan menggunakan 2.5BTC sahaja..
Reply With Quote
  #409  
Old 08-12-2017, 08:06 AM
joee joee is offline
CG Top Poster Club

joee's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Oct 2010
Location: Kulim - JB -SB
Posts: 38,833
Thanks (Received): 675
Likes (Received): 60
Active Level
My Mood:
Default

cari posting sy berwarna font merah di page sblm2 nie

Quote:
Originally Posted by kiddd2 View Post
2013 lagi orang kata akan crash..
__________________
Reply With Quote
  #410  
Old 08-12-2017, 08:07 AM
joee joee is offline
CG Top Poster Club

joee's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Oct 2010
Location: Kulim - JB -SB
Posts: 38,833
Thanks (Received): 675
Likes (Received): 60
Active Level
My Mood:
Default

bila yg naik akan ada turun...
bila tgh menaik kena ingt akan ada 'profit taking'...
kalau blaku skala kecil takpa..takut jd berbundle..masa tu panic selling..

Quote:
Originally Posted by sparrow View Post
Waktu skang tgh peak..iaitu waktu memancing

Mari kita tgk saper yg kena huhuu
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump