Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #301  
Old 21-09-2017, 10:46 AM
akudotcom akudotcom is offline
Active Member

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,779
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 272
Active Level
My Mood:
Default

https://www.malaysiakini.com/news/395827
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

* To Multi-Level Marketing (MLM) and Network Marketing people : dont lie about ur income.. sampai bila nak menipu org?
Reply With Quote
Likes cek mek molek, Zahar Julietbravo liked this post
Paid Advertisement
  #302  
Old 21-09-2017, 10:30 PM
a2zextra a2zextra is offline
Legendary Member

a2zextra's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Sep 2013
Posts: 14,532
Thanks (Received): 78
Likes (Received): 92
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
HASIL LAWATAN KE AMERIKA SYARIKAT



Alhamdulillah, lawatan saya ke Amerika Syarikat atas jemputan Presiden Donald Trump kali ini pada amatan saya, berjaya mengukuhkan lagi Comprehensive Partnership yang telah terjalin antara Malaysia dan Amerika Syarikat pada 2014.

Kelentong tak habis-habis, masih banyak rakyat yang percaya cakapnya.
__________________
Doa - Usaha - Istiqamah - Tawakkal
BIMB 080590 2004 8153 MBB 55818 100 2814 :MAAHAD TAHFIZ QIAM
MBB 55829 360 6057 :KOMPLEKS AT-TAALIM
Reply With Quote
  #303  
Old 21-09-2017, 10:38 PM
a2zextra a2zextra is offline
Legendary Member

a2zextra's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Sep 2013
Posts: 14,532
Thanks (Received): 78
Likes (Received): 92
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
Export la kangkung ke usa
Kangkung dah turun harga, kalau eksport ke sana sekarang, rugilah Malaysia.
__________________
Doa - Usaha - Istiqamah - Tawakkal
BIMB 080590 2004 8153 MBB 55818 100 2814 :MAAHAD TAHFIZ QIAM
MBB 55829 360 6057 :KOMPLEKS AT-TAALIM
Reply With Quote
  #304  
Old 21-09-2017, 11:00 PM
cre8tive cre8tive is offline
Legendary Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Oct 2008
Posts: 14,447
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 109
Active Level
My Mood:
Default

Kera di US disusukan, anak di Malaysia dibiar kelaparan.
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
  #305  
Old 22-09-2017, 11:40 AM
oldtbone oldtbone is offline
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: Lubuk Belida
Posts: 7,559
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 437
Active Level
My Mood:
Default Pembelian pesawat MAS dibuat secara pajakan semula


KERATAN akhbar Utusan Malaysia melaporkan KWSP dan Khazanah merancang meningkatkan pelaburan di AS dan membeli lebih banyak pesawat Boeing.



KUALA LUMPUR 21 Sept. - Malaysia Airlines menegaskan, pembiayaan bagi pembelian 16 pesawat Boeing telah dirancang secara pajakan semula jualan dan operasi atau pajakan operasi yang mudah.

Menurut syarikat penerbangan itu, dengan harga senarai bagi lapan pesawat Boeing 787-9 Dreamliner adalah AS$2.5 bilion (RM10.5 bilion), pihaknya akan terus berunding untuk mendapatkan nilai terbaik apabila me*lakukan tempahan pesawat.

Jelasnya, Malaysia Airlines akan membuat pertimbangan dengan teliti terhadap segala pilihan yang ada selaras dengan keperluan operasi dan perniagaan dalam memperkukuhkan kedudukannya dalam arena pe*nerbangan di peringkat global.

Jelas Malaysia Airlines, sekiranya pesanan tersebut dilakukan, beberapa pesawat 787-9 Dreamliner yang diterima awal dirancang untuk beroperasi ke negara-negara ASEAN.

“Kami juga sedang mempertimbangkan pilihan sama ada mahu menggunakan pesawat Airbus A330-200/300 atau pesawat Airbus A330neo yang baharu untuk mengembangkan perniagaan dan penggantian pesawat sedia ada.

“Sehingga kini, kami mempunyai tempahan pasti sebanyak 25 pesawat Boeing 737 dengan yang selebihnya sebagai pilihan. Pilihan tersebut dan pelbagai pe*nga*turan lain termasuk Memorandum Persefahaman (MoU) bersama Boeing baru-baru ini, akan memberi sedikit kelonggaran dalam menentukan pesawat yang sesuai dengan operasi.

“Untuk itu, Malaysia Airlines akan terus membuat penilaian dengan penuh teliti terhadap segala pilihan yang ada untuk memastikan pembelian pesawat kami adalah selaras dengan keper*luan operasi dan perniagaan. Ini amat penting dan selaras dengan pengurusan pesawat yang berhemat dan usaha pengawalan kos di seluruh kumpulan,” jelasnya dalam kenyataan di sini hari ini.

Pada 12 September lalu, Boeing dan Malaysia Airlines menandatangani MoU untuk membeli 16 pesawat dengan masing-masing lapan 787 Dreamliners dan 737 MAXs di Washington D.C ketika kunjungan Perdana Menteri, Da*tuk Seri Najib Tun Razak ke Amerika Syarikat (AS).

Pengumuman itu termasuk lapan 787-9 Dreamliners dengan mengubah tempahan lapan pesawat Boeing 737 MAX Malaysia Airlines sedia ada dan tambahan lapan hak pembelian 737 MAX 8s, selain perkhidmatan Global Fleet Care Boeing bagi mengurus kumpulan pesawat syarikat pe*nerbangan itu yang sedia ada dan pesawat Boeing akan datang.

Bagaimanapun, pembelian pe*-
sawat itu dipersoalkan oleh segelintir pihak mengenai kewajaran*nya terutama ketika syarikat penerbangan nasional itu sedang melalui proses penstrukturan semula.

Semalam, dalam laporan sebuah akhbar berbahasa Ingge*ris, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines, Peter Bellew dalam memo dalaman bertarikh 15 September berkata, pesawat itu tidak akan dimiliki oleh Malaysia Airlines tetapi dibuat melalui operasi pajakan.

Malaysia Airlines mempunyai 54 pesawat Boeing 737-800 de*ngan 48 pesawat sedang beroperasi manakala enam pesawat lagi sedang menjalani program penyelenggaraan pulangan pajakan sebagai persediaan untuk dipulangkan semula kepada pemajak sekitar Disember 2017.

Pada 2018 katanya, syarikat beroperasi menggunakan 44 pesawat Boeing 737-800 setiap hari dengan tiga pesawat akan menjalani penyenggaraan dan satu sebagai pesawat ganti sedia menjadikan kesemua 48 pesawat Boeing 737-800 yang sedang berope*rasi akan mula mencapai akhir sewa pada awal 2019.

Menurutnya, seperti yang di*la*porkan sebelum ini, syarikat penerbangan berkenaan telah meneroka pelbagai pilihan untuk pesawat bersaiz besar (wide body) dengan kemungkinan penghantaran pesawat pada 2018 dan 2019 bagi menangani pertumbuhan pesat jualan tiket antarabangsa yang memerlukan pesawat tambahan.

“Pesawat 787-9 adalah satu-satunya pesawat komersial yang memiliki keupayaan untuk terbang jauh dan boleh beroperasi tanpa henti dari Kuala Lumpur ke mana-mana destinasi di Eropah dan bandar-bandar utama di pantai barat AS.

“Malah, pesawat yang sama juga boleh mengendalikan perkhid*-
matan yang berkualiti tinggi ke Tokyo atau penerbangan sehingga 17 jam, menawarkan fleksibiliti kepada syarikat penerbangan untuk menguruskan pelbagai peluang pasaran dalam tempoh 20 tahun seterusnya,” katanya.

Malaysia Airlines memberitahu, pada 2016 mereka membuat pesanan sebanyak 25 pesawat tempah pasti untuk 737-MAX8 dengan 25 lagi sebagai pilihan de*ngan pesawat tersebut ditempah sebagai menggantikan pesawat sedia ada kerana penggantian akan bermula pada 2019.

Katanya, pesawat 737 MAX direka untuk menawarkan prestasi yang lebih, fleksibiliti dan kecekapan kepada pelanggan dengan kos setiap tempat duduk yang lebih rendah dan jarak penerbangan yang lebih jauh, sekali gus membolehkan Malaysia Airlines merancang untuk membuka destinasi baharu.

“Pada Jun tahun ini, kami mem*buat perjanjian baharu de*ngan Boeing untuk memboleh*kan kami memilih pesawat 737-MAX10 yang terbaharu iaitu sebanyak 10 pesawat daripada 25 pesawat 737-MAX8 yang telah kami tempah dahulu,” katanya.





sumber: http://www.utusan.com.my/bisnes/korp...emula-1.529270



.
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #306  
Old 22-09-2017, 03:24 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Member

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,779
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 272
Active Level
My Mood:
Default

Airasia da berjaya pujuk ke belom tu?
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

* To Multi-Level Marketing (MLM) and Network Marketing people : dont lie about ur income.. sampai bila nak menipu org?
Reply With Quote
  #307  
Old 22-09-2017, 08:43 PM
adie80 adie80 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 941
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 37
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by oldtbone View Post

KERATAN akhbar Utusan Malaysia melaporkan KWSP dan Khazanah merancang meningkatkan pelaburan di AS dan membeli lebih banyak pesawat Boeing.



KUALA LUMPUR 21 Sept. - Malaysia Airlines menegaskan, pembiayaan bagi pembelian 16 pesawat Boeing telah dirancang secara pajakan semula jualan dan operasi atau pajakan operasi yang mudah.

Menurut syarikat penerbangan itu, dengan harga senarai bagi lapan pesawat Boeing 787-9 Dreamliner adalah AS$2.5 bilion (RM10.5 bilion), pihaknya akan terus berunding untuk mendapatkan nilai terbaik apabila me*lakukan tempahan pesawat.

Jelasnya, Malaysia Airlines akan membuat pertimbangan dengan teliti terhadap segala pilihan yang ada selaras dengan keperluan operasi dan perniagaan dalam memperkukuhkan kedudukannya dalam arena pe*nerbangan di peringkat global.

Jelas Malaysia Airlines, sekiranya pesanan tersebut dilakukan, beberapa pesawat 787-9 Dreamliner yang diterima awal dirancang untuk beroperasi ke negara-negara ASEAN.

“Kami juga sedang mempertimbangkan pilihan sama ada mahu menggunakan pesawat Airbus A330-200/300 atau pesawat Airbus A330neo yang baharu untuk mengembangkan perniagaan dan penggantian pesawat sedia ada.

“Sehingga kini, kami mempunyai tempahan pasti sebanyak 25 pesawat Boeing 737 dengan yang selebihnya sebagai pilihan. Pilihan tersebut dan pelbagai pe*nga*turan lain termasuk Memorandum Persefahaman (MoU) bersama Boeing baru-baru ini, akan memberi sedikit kelonggaran dalam menentukan pesawat yang sesuai dengan operasi.

“Untuk itu, Malaysia Airlines akan terus membuat penilaian dengan penuh teliti terhadap segala pilihan yang ada untuk memastikan pembelian pesawat kami adalah selaras dengan keper*luan operasi dan perniagaan. Ini amat penting dan selaras dengan pengurusan pesawat yang berhemat dan usaha pengawalan kos di seluruh kumpulan,” jelasnya dalam kenyataan di sini hari ini.

Pada 12 September lalu, Boeing dan Malaysia Airlines menandatangani MoU untuk membeli 16 pesawat dengan masing-masing lapan 787 Dreamliners dan 737 MAXs di Washington D.C ketika kunjungan Perdana Menteri, Da*tuk Seri Najib Tun Razak ke Amerika Syarikat (AS).

Pengumuman itu termasuk lapan 787-9 Dreamliners dengan mengubah tempahan lapan pesawat Boeing 737 MAX Malaysia Airlines sedia ada dan tambahan lapan hak pembelian 737 MAX 8s, selain perkhidmatan Global Fleet Care Boeing bagi mengurus kumpulan pesawat syarikat pe*nerbangan itu yang sedia ada dan pesawat Boeing akan datang.

Bagaimanapun, pembelian pe*-
sawat itu dipersoalkan oleh segelintir pihak mengenai kewajaran*nya terutama ketika syarikat penerbangan nasional itu sedang melalui proses penstrukturan semula.

Semalam, dalam laporan sebuah akhbar berbahasa Ingge*ris, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines, Peter Bellew dalam memo dalaman bertarikh 15 September berkata, pesawat itu tidak akan dimiliki oleh Malaysia Airlines tetapi dibuat melalui operasi pajakan.

Malaysia Airlines mempunyai 54 pesawat Boeing 737-800 de*ngan 48 pesawat sedang beroperasi manakala enam pesawat lagi sedang menjalani program penyelenggaraan pulangan pajakan sebagai persediaan untuk dipulangkan semula kepada pemajak sekitar Disember 2017.

Pada 2018 katanya, syarikat beroperasi menggunakan 44 pesawat Boeing 737-800 setiap hari dengan tiga pesawat akan menjalani penyenggaraan dan satu sebagai pesawat ganti sedia menjadikan kesemua 48 pesawat Boeing 737-800 yang sedang berope*rasi akan mula mencapai akhir sewa pada awal 2019.

Menurutnya, seperti yang di*la*porkan sebelum ini, syarikat penerbangan berkenaan telah meneroka pelbagai pilihan untuk pesawat bersaiz besar (wide body) dengan kemungkinan penghantaran pesawat pada 2018 dan 2019 bagi menangani pertumbuhan pesat jualan tiket antarabangsa yang memerlukan pesawat tambahan.

“Pesawat 787-9 adalah satu-satunya pesawat komersial yang memiliki keupayaan untuk terbang jauh dan boleh beroperasi tanpa henti dari Kuala Lumpur ke mana-mana destinasi di Eropah dan bandar-bandar utama di pantai barat AS.

“Malah, pesawat yang sama juga boleh mengendalikan perkhid*-
matan yang berkualiti tinggi ke Tokyo atau penerbangan sehingga 17 jam, menawarkan fleksibiliti kepada syarikat penerbangan untuk menguruskan pelbagai peluang pasaran dalam tempoh 20 tahun seterusnya,” katanya.

Malaysia Airlines memberitahu, pada 2016 mereka membuat pesanan sebanyak 25 pesawat tempah pasti untuk 737-MAX8 dengan 25 lagi sebagai pilihan de*ngan pesawat tersebut ditempah sebagai menggantikan pesawat sedia ada kerana penggantian akan bermula pada 2019.

Katanya, pesawat 737 MAX direka untuk menawarkan prestasi yang lebih, fleksibiliti dan kecekapan kepada pelanggan dengan kos setiap tempat duduk yang lebih rendah dan jarak penerbangan yang lebih jauh, sekali gus membolehkan Malaysia Airlines merancang untuk membuka destinasi baharu.

“Pada Jun tahun ini, kami mem*buat perjanjian baharu de*ngan Boeing untuk memboleh*kan kami memilih pesawat 737-MAX10 yang terbaharu iaitu sebanyak 10 pesawat daripada 25 pesawat 737-MAX8 yang telah kami tempah dahulu,” katanya.





sumber: http://www.utusan.com.my/bisnes/korp...emula-1.529270



.
Kurang faham la..MAS beli kan pesawat tu tp kenapa kata pajak pulak? Pajak maksudnya mcm kita sewa dan akan dipulangkan semula apabila tamat tempoh pajakan kan?
Reply With Quote
  #308  
Old 22-09-2017, 08:57 PM
jom jom is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2012
Posts: 2,262
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 29
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by adie80 View Post
Kurang faham la..MAS beli kan pesawat tu tp kenapa kata pajak pulak? Pajak maksudnya mcm kita sewa dan akan dipulangkan semula apabila tamat tempoh pajakan kan?
dr semalam pun aku pk benda yg sama..ape2 tolong terangkan...
Reply With Quote
  #309  
Old 25-09-2017, 12:24 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 116,303
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9243
Active Level
My Mood:
Default

Malaysia tak melutut pada Amerika, kata Najib


Najib dan isteri, Rosmah bergambar bersama pengamal media wanita pada Majlis Minum Petang bersama Pengamal Media Wanita Malaysia anjuran Persatuan Wartawan Wanita Malaysia (PERTAMA), Ahad. - Bernama

KUALA LUMPUR: "Ingat senang ke nak dapat jemputan daripada presiden Amerika Syarikat," demikian kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Malahan, beliau adalah perdana menteri Malaysia pertama dijemput ke AS pada tahun pertama Donald Trump dilantik mengisi jawatan itu.

Sehubungan itu, katanya, tidak seharusnya ada pihak yang bertindak memutar belitkan kenyataan beliau.

"Kenyataan saya disalahertikan, dikilas. Contohnya apabila saya cakap dengan Trump saya ke sana untuk kukuhkan ekonomi AS, bukan bermakna Malaysia jadi penyumbang ekonomi negara itu tanpa kita peroleh apa-apa, malahan kita bukannya melutut tetapi hadir sebagai negara berjaya.

"Jangan salah inteprestasi kenyataan saya jadi sempit, negatif," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Minum Petang Perdana Menteri Bersama Pengamal Media Wanita Malaysia anjuran Persatuan Wartawan Wanita Malaysia (Pertama).


http://www.mstar.com.my/berita/berit...tidak-melutut/
Reply With Quote
  #310  
Old 29-09-2017, 10:41 AM
kasturi kasturi is offline
Legendary Member

kasturi's Avatar
 
Trader Rating: (46)
Join Date: Jul 2006
Location: Menuju puncak
Posts: 11,965
Thanks (Received): 2283
Likes (Received): 238
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Pelaburan di AS: Risiko penyusutan nilai ringgit
September 27, 2017


Kerajaan Persekutuan perlu mengkaji semua risiko sedalam-dalamnya sebelum melabur berbilion ringgit ke Amerika Syarikat (AS) seperti diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak baru-baru ini.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, Dr Fahmi Ngah, berkata hal ini berikutan langkah melabur di AS mampu memberi tekanan kepada nilai ringgit dan sekaligus berhadapan risiko kejatuhan nilai.

“Sudah pasti bila kita labur di luar kita perlu jual ringgit dan beli matawang asing. Dalam kes ini kita beli dolar AS dalam jumlah yang besar dan ini sudah tentu akan menyusutkan nilai ringgit.

“Pulangannya pula kita masih tidak pasti kerana Perdana Menteri tidak umumkan perincian pelaburan yang akan dibuat di AS tetapi yang diumumkan hanyalah pembelian kapal terbang yang sudah tentunya akan menguntungkan AS sahaja,” katanya ketika dihubungi SelangorKini di sini.

Jelasnya, keputusan membeli 25 pesawat 737-MAX 10, lapan 787 Dreamliners yang dianggarkan bernilai RM10 bilion dalam masa terdekat tambah membimbangkan apabila sebelum ini wujud kebarangkalian berlakunya pembelian aset dengan pada harga jauh lebih tinggi berbanding harga sebenar.

Antara isu pembelian aset negara paling hangat diperdebatkan sebelum ini melibatkan aset pertahanan negara iaitu kapal selam Scorpene beberapa tahun lalu.

Katanya, pembelian aset pada harga yang tinggi berbanding harga sebenar merupakan salah satu tanda wujudnya aktiviti korupsi dalam sesuatu urusniaga.

Sebelum ini Najib selepas mengadakan pertemuan dengan Presiden AS, Donald Trump mengumumkan Malaysia akan membeli 25 pesawat 737-MAX 10, lapan 787 Dreamliners bernilai AS$10 bilion, pelaburan bernilai AS$4 bilion Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dalam infratsruktur AS dan meningkatkan pelaburan Khazanah Nasional di Silicon Valley, California di mana lebih banyak membantu AS berbanding memberi manfaat kepada Malaysia.
Reply With Quote
Likes TT liked this post
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump