Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 5,501
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 16,264
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 21,948
More...
  #481  
Old 20-05-2017, 12:05 AM
dukati dukati is offline
Active Member

dukati's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,047
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Dislikes (Received): 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
oh gitu. ni inside info ke tok?
Betoi ka ni?menatang tu ke yg triggered?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #482  
Old 20-05-2017, 12:13 AM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 20,837
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 463
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dukati View Post
Betoi ka ni?menatang tu ke yg triggered?
gini tuan, kalau tengok the latest update, doktor belum lagi dapat menyimpulkan sebarang keputusan...

ni langkah langkah yg dibuat selepas pengebumian arwah

Quote:
JABATAN Forensik Hospital Sultan Ismail (HSI) Johor Bahru tubuhkan jawatankuasa perundingan
-bagi memperincikan laporan awal bedah siasat kematian mangsa

-jawatankuasa itu yang disertai beberapa ahli dan pakar patologi forensik dari seluruh negara

-berbincang dan memperhalusi keputusan awal yang dikeluarkan sebelum membuat kesimpulan akhir punca sebenar kematian mangsa

-mencari kesepakatan tentang punca kes itu sebelum keluar dengan satu keputusan muktamad
Quote:
kubur arwah digali semula
-utk melengkapkan bedah siasat

-susulan punca sebenar kematian Allahyarham Mohamad Thaqif belum dikenal pasti

-berdasarkan laporan bedah siasat yang dibuat sebelum jenazah dikebumikan, pihak hospital tidak menemui punca kematian dan laporan bedah siasat sudah dirujuk dengan pihak atasan Kementerian Kesihatan

-Doktor forensik yang mengendalikan kes sempat menunjukkan kaki arwah yang ingin dibawa ke pihak hospital bagi tujuan siasatan.

-Pakar patologi forensik mahu pemeriksaan menyeluruh
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #483  
Old 20-05-2017, 03:19 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,449
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5230
Active Level
My Mood:
Default

Ibu mimpi Thaqif, tak mahu terus bersedih



KOTA TINGGI: "Arwah tidak mahu saya terus bersedih...," kata ibu Allahyarham Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi, Felda Wani Ahmad, 40 ketika menceritakan mimpi bertemu Allahyarham anaknya itu minggu lalu.


Menurutnya, dalam mimpi itu dia dapat melihat kelibat anaknya duduk di kerusi sambil memegang Yasin yang dihadiahkan Permaisuri Johor.

Felda Wani berkata, jika sebelum ini saban hari dia akan menangisi pemergian anaknya terutamanya di hari-hari awal Allahyarham yang merupakan anak sulung lelaki dalam keluarga itu meninggal dunia.

Bagaimanapun selepas mengalami mimpi itu dia lebih tenang dan lega kerana menganggap ia sebagai petanda bahawa Allahyarham memintanya agar jangan terus bersedih.

"Saya dapat lihat dalam mimpi itu arwah duduk di kerusi dalam keadaan sempurna kedua belah kakinya juga ada. Sebaik mendapat mimpi tersebut perasaan saya agak lega sedikit berbanding sebelumnya.

"Mungkin melalui mimpi itu arwah tidak mahu saya terus bersedih," katanya ketika ditemui di rumah bapanya dekat Felda Bukit Aping Timur di sini.

Tambahnya, sejak pemergian Allahyarham dia tidak boleh menjamah nasi lemak ayam berikutan makanan tersebut merupakan kegemaran Mohamad Thaqif Amin.

Katanya, selain meminati nasi arab buatan air tangannya, Allahyarham juga sangat menggemari nasi lemak ayam malah ketika hayatnya Allahyarham akan menikmatinya tidak kira masa.

"Saya memang tidak boleh makan nasi lemak ayam sejak pemergian arwah. Malah seminggu sebelum arwah meninggal saya juga ralat kerana arwah ada minta saya untuk masak nasi arab. Masa tu saya ingat mahu masakkan selepas dia keluar hospital namun tak sempat,"katanya lagi.

Ketika ditanya tentang perasaan selepas dimaklumkan penggalian semula kubur anaknya itu, guru Sekolah Kebangsaan (SK) Taman Bukit Tiram berkata, sebagai seorang ibu sudah pasti perasaannya bercampur baur.

Katanya, apatah lagi jenazah arwah sudah hampir sebulan dikebumikan dan pelbagai andaian bermain di fikiran apabila memikirkan kubur anaknya itu akan digali semula.

"Fikir la sendiri macam mana perasaan saya sebagai seorang ibu. Dalam fikiran saya sudah pastilah fikir kaki arwah mesti sudah berbau dan sebagainya.

"Namun apabila doktor menunjukkan kaki arwah kepada saya sebelum dibawa ke hospital, alhamdulillah tiada bau apa-apa dan masih keadaan baik," katanya. - Sinar Harian


Read more at http://www.mstar.com.my/berita/berit...e1slrud6zY0.99
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #484  
Old 20-05-2017, 03:36 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,449
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5230
Active Level
My Mood:
Default

Felda Wani Ahmad menunjukkan catatan Mohamad Thaqif Amin dalam senaskhah al-Quran sambil diperhatikan Ahmad Motai dan dua anaknya di Felda Bukit Aping Timur, Kota Tinggi, Johor, semalam. utusan/NUR AISYAH MAZALAN

Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #485  
Old 20-05-2017, 09:55 PM
tokputih tokputih is offline
CG Top Poster Club

tokputih's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Apr 2008
Posts: 25,588
Thanks (Received): 520
Likes (Received): 32
Dislikes (Received): 1
Blog Entries: 4
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to tokputih
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
oh gitu. ni inside info ke tok?
Bkn inside info tp telahan dr netizen based on satu cerita kes amahnya kena kusta..
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #486  
Old 20-05-2017, 10:05 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 20,837
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 463
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tokputih View Post
Bkn inside info tp telahan dr netizen based on satu cerita kes amahnya kena kusta..
oh ok, a'ah saya ada baca mengenai artikel yg tok sebut tu...

semoga semua yg terbaik utk semua pihak...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #487  
Old 20-05-2017, 10:19 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,449
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5230
Active Level
My Mood:
Default

xkan doctor pun tpengaruh dgn cite kt fb
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #488  
Old 20-05-2017, 10:53 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,449
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5230
Active Level
My Mood:
Default

Daftar segera institusi tahfiz



KUALA LUMPUR 20 Mei - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi meminta institusi tahfiz yang masih belum berdaftar dengan pihak berkuasa atau agensi berkaitan agar segera berbuat demikian.


Ahmad Zahid berkata, ini kerana pendaftaran tersebut bertujuan untuk menjaga kebajikan pelajar-pelajar yang menuntut di institusi berkenaan.

“Saya menyeru mana-mana institusi tahfiz yang belum daftar, sila daftar dengan Majlis Agama Islam atau pihak berkuasa negeri masing-masing.

“Bukan kerajaan nak kawal cuma kita ingin kebajikan anak-anak di sana terpelihara,” katanya ketika merasmikan majlis Himpunan 30,000 Huffaz di Masjid Wilayah di sini hari ini.

Yang turut hadir bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi; Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki dan Pengerusi Gabungan Persatuan Institusi Tahfiz al-Quran Kebangsaan (Pinta), Mohd. Zahid Mahmood.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/nasi...#ixzz4hdBAD3iR
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #489  
Old 21-05-2017, 10:36 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,449
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5230
Active Level
My Mood:
Default

Kisah Thaqif tanda kebesaran



JOHOR BAHRU - Keadaan jenazah pelajar tahfiz, Allahyarham Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi, 11, yang dikhabarkan masih sempurna ketika proses penggalian semula, kelmarin disifatkan sebagai tanda kebesaran ALLAH SWT.


Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor (Mainj), Datuk Nooh Gadut berkata, memang sudah dijanjikan itu adalah ganjaran kepada hafaz atau mereka yang sentiasa meletakkan al-Quran di dalam dada.

“Kita sedia maklum yang anak ini merupakan tahfiz dan ketika ditanya kepada ahli keluarganya mereka memberitahu yang arwah mahu hafal kesemua 30 juzuk al-Quran.

“Nak hafal al-Quran ni bukan mudah, ia perlukan kesabaran dan keikhlasan dalam mengenalinya.

“Selain itu, peristiwa ini juga mungkin dilihat sebagai ganjaran daripada ALLAH SWT kepada ahli keluarganya yang meredai pemergian arwah ketika dia sedang menimba ilmu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.

Nooh berkata, beliau sudah berasakan perkara tersebut sejak pertama kali melihat Allahyarham yang ketika itu baru selesai menjalani pembedahan kaki.

“Ketika saya ziarah arwah sewaktu dia baru selesai jalani pembedahan kaki, saya lihat wajahnya bersih sahaja.

“Kita pun mungkin dapat rasa kalau kaki dah tiada dengan keadaan fizikal yang lemah semestinya wajah itu akan berubah. Mungkin zahirnya itu merupakan tanda kepada khusnul khatimah (mati dalam kebaikan),” katanya.

Ujarnya lagi, kisah Mohamad Thaqif ini harus dijadikan teladan dan merupakan peringatan kepada mereka yang masih hidup agar kehidupan sentiasa diberkati.

“Al-Quran ini ilmu dan penyuluh dalam kehidupan kita, banyak manfaatnya meskipun sudah meninggalkan dunia. Kita jangan sesekali meninggalkannya.

“Dan kepada ibu bapa, usaha menghantar anak-anak mempelajari al-Quran adalah langkah yang baik untuk membina peribadi mereka selain membantu dalam pembinaan insan berakhlak mulia,” katanya.


http://www.sinarharian.com.my/edisi/...haqif-1.677823
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #490  
Old 27-05-2017, 06:39 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,449
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5230
Active Level
My Mood:
Default

'Tiada hari tak rindu'


ARWAH Mohamad Thaqif Amin meninggal dunia 26 April lalu. Gambar kecil, Ahmad Motai. FOTO Zulkarnain Ahmad Tajuddin & ihsan pembaca

Johor Bahru: “Tiada hari yang berlalu tanpa kami merindui telatah arwah, inikan pula menjelang Ramadan,” kata Ahmad Motai, 67, datuk bekas murid Madrasah Tahfiz Al Jauhar, Allahyarham Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi, 11, yang meninggal dunia dipercayai akibat jangkitan kuman, 26 April lalu.

Ahmad berkata, pada setiap kali Ramadan, arwah sekeluarga berbuka puasa bersama di rumahnya di FELDA Bukit Aping Timur, Kota Tinggi.

Menurutnya, arwah seorang yang ceria dan rapat dengan semua sepupu menyebabkan kehilangannya sangat dirasai.

“Setiap Khamis, keluarga arwah berkunjung ke sini untuk melawat saya mungkin disebabkan jarak rumah mereka yang dekat di Ulu Tiram.

“Keadaan itu menyebabkan arwah rapat dengan semua sepupu dan mereka sentiasa menantikan kehadirannya untuk melakukan pelbagai aktiviti,” katanya berkongsi perasaan mengenai ketiadaan arwah pada Ramadan kali ini.


http://www.hmetro.com.my/utama/2017/...hari-tak-rindu
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:39 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you