Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Historical, Myth, Legend

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #471  
Old 26-07-2014, 03:51 AM
CITROEN_C4 CITROEN_C4 is offline
Regular

CITROEN_C4's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 669
Thanks (Received): 82
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Aku ; tapi bukankah Imam Mahdi akan berkuasa selama 7 tahunkan…

maksudnya dia akan menewaskan Paus Roman Peter ii dalam masa tujuh tahun ke?

Bishop;..SETELAH 700 TAHUN KAMI MELAKSANAKANYA

Dengan mudah saja tuhan Nabi Muhamad ingin menghancurkanya dalam 7 tahun saja…

Saya ingin lihat bagaimana muhamad akan melakukanya nanti….
__________________
NEVER STOP THINKING...
FROM MALACCA WITH LOVE
Jejak Ke Perang Dunia Ketiga
http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=485421
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #472  
Old 26-07-2014, 03:55 AM
CITROEN_C4 CITROEN_C4 is offline
Regular

CITROEN_C4's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 669
Thanks (Received): 82
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cikepong View Post
Dia nak maiii dah
Ulang lagi ayat basi saudara dengan ketawa berdekah dekah mengejek ker hapa ker aku pedulik hapa percayalaa Bishop dalam alkisah dislog dengan paderi itu dan vs akudtggdrpantek tu semua nya berdongeng sahaja.Dan typical melayu Dia dah Mai dahh macam ko ni bersepah geng !

Dan aku x heran pun....
__________________
NEVER STOP THINKING...
FROM MALACCA WITH LOVE
Jejak Ke Perang Dunia Ketiga
http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=485421
Reply With Quote
  #473  
Old 30-07-2014, 03:05 PM
azam74 azam74 is offline
Legendary Member

azam74's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2011
Posts: 10,121
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 63
Active Level
Default

bila nak perang ye? Tunggulah abis EPL 2014/15, rasa mcm Arsenal nak menang je
__________________
TTR 901
Reply With Quote
  #474  
Old 01-09-2014, 10:37 PM
CITROEN_C4 CITROEN_C4 is offline
Regular

CITROEN_C4's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 669
Thanks (Received): 82
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

SILA BAGI KOMEN :-

DARI, FB Misi Terahsia Fans:

Tajuk: RAYA

Baca 1st Komen Nota Ini

Apa itu yang tersirat di dalamnya

Rupa2nya ada perkhabaran dari alam sana

( langsung dari balai Majlis Tertinggi Negara )



Siapa yang pegang perkataan ini besar fadhilatnya.

Perkataan ini bernama RAYA.

Setiap perkara ada ketuanya.

Setiap ketua adalah pula Khalifahnya.



Begitu juga dengan bunga-bunga di dunia.

Ketua bagi bunga di dunia adalah BUNGA RAYA.

Siapa yang pegang amanah BUNGA RAYA, dia memegang Nusantara.

Sesiapa yang pegang Nusantara, dunia di bawah kekuasaannya.



Mana-mana pemerintah yang jadikan BUNGA RAYA sebagai bunga negara,

negara itu PASTI terbit pemimpin dunia.

Tiada bencana raksaksa apakan lagi gerak gempa.

Tanah ini sentiasa berdaulat.

Mengalir rahmat dari tuhan alam semesta.



Tiada pemerintah dunia berani mendapatkan BUNGA RAYA.
Hanya 1 negara berhak ke atasnya.

Tanpa 1 bantahan pun dari bijak pandai dunia.

Kerana mereka tahu pemilik BUNGA RAYA.



Dahulunya mereka dikenali sebagai SRIVIJAYA.

Sekarang ini namanya MALAYSIA.

Ibu kota mereka diberi nama PUTRAJAYA.

Dari bumi mereka hadir penyelamat dunia.

Dulu, kini, dan selamanya.

Tanah bertuah ini dikenali sebagai negara bunga-bunga.





Misi Terahsia Fans Tidakkah kalian semua tahu...nama MAHATHIR itu sendiri adalah code rahsia untuk kedatangan MAHADI, maka skrol undang2 kedah yang berjaya dibawa balik itulah, menjadi ASBAB "orang yang terkemudiannya", meneruskan tugas2 khas untuk menyediakan tapak2 sistem khilafah, maka sesiapa yang bernaung di bawah mereka, In Sya Allah berjaya...

Saiyidina Ali pernah berpesan:"...dengarkan apa yang disampaikannya...bukan siapa yang menyampaikan itu..."
Sebab itulah sekarang ini ada sekumpulan manusia2 pilihan tuhan sedang meREALISASIkan hadis sahih di bawah ini iaitu:
Dari Abdullah bin al-Haris bin Jaz-uz Zabidi R.A. katanya,
bertitah baginda Nabi Muhammad:
“Akan keluar orang-orang dari Timur,
lalu mereka mempersiapkan untuk Al-Masih Imam Mahdi,
yakni tapak-tapak pemerintahannya.”
[ Hadis Riwayat Ibnu Majah ]
www.PustakaTerahsia.com
__________________
NEVER STOP THINKING...
FROM MALACCA WITH LOVE
Jejak Ke Perang Dunia Ketiga
http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=485421
Reply With Quote
  #475  
Old 02-09-2014, 04:07 AM
sharemalaysia sharemalaysia is offline
Legendary Member

sharemalaysia's Avatar
 
Trader Rating: (276)
Join Date: Feb 2010
Location: Johore
Posts: 13,483
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by CITROEN_C4 View Post
Lagu di bawah ni ada maksud yang sangat mendalam.Rahsia dalam rahsia.Perlu teliti dan hati hati untuk sampai kepada maksud penulis lirik untuk pengisahan maksud di sebalik lagu..cuma siapalah yang mampu faham dan sampai kerana maksud disebalik lagu dihijabkan dengan cara lagu ini disampaikan..

Begitu jugalah bila ada suatu hakikat kepada satu kebenaran ingin diperjuangkan maka akan diperlecehkan disebabkan hijab minda yang tidak memberi peluang kepada diri sendiri untuk keterbukaan dan melihat dengan mata hati.Apakah maksud berfikir dari dalam kotak dan diluar kotak ?

http://www.youtube.com/watch?v=g-0SbLyIcg8
Aku faham lagu ni,.. lari ikut pakwe, sex dating puas2 pasal buku merah kata time tak subur..

hahaha..

saja off topic, btw aku percaya thread ni coz dah dengar lama sangat cerita ni dulu2 dimana penjahan tanah melayu satu-satunya inggeris tak berani bunuh sultanya..
Reply With Quote
  #476  
Old 11-09-2014, 12:15 PM
Strange-One Strange-One is offline
Regular

Strange-One's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2011
Posts: 364
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Salam Murni.

Sokonglah Dan Bantulah PerJuangan Suci GMii Dan SeKalian [email protected] Baginda, Dalam Misi Untuk MeMakmurkan Alam(s) Dan MenSejahterakan Makhluk(s).

Insya'ALLOH, Sesiapa Yang Menyokong Dan MemBantu Dalam MenJayakan Usaha Murni Baginda GMii, Akan DiSokong Dan DiBantu Pula Oleh ALLOH SWT.

Salam Harmoni.
Reply With Quote
  #477  
Old 11-09-2014, 12:21 PM
userun userun is offline
Super Active

userun's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,145
Thanks (Received): 33
Likes (Received): 11
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by CITROEN_C4 View Post
SILA BAGI KOMEN :-

DARI, FB Misi Terahsia Fans:

Tajuk: RAYA

Baca 1st Komen Nota Ini

Apa itu yang tersirat di dalamnya

Rupa2nya ada perkhabaran dari alam sana

( langsung dari balai Majlis Tertinggi Negara )



Siapa yang pegang perkataan ini besar fadhilatnya.

Perkataan ini bernama RAYA.

Setiap perkara ada ketuanya.

Setiap ketua adalah pula Khalifahnya.



Begitu juga dengan bunga-bunga di dunia.

Ketua bagi bunga di dunia adalah BUNGA RAYA.

Siapa yang pegang amanah BUNGA RAYA, dia memegang Nusantara.

Sesiapa yang pegang Nusantara, dunia di bawah kekuasaannya.



Mana-mana pemerintah yang jadikan BUNGA RAYA sebagai bunga negara,

negara itu PASTI terbit pemimpin dunia.

Tiada bencana raksaksa apakan lagi gerak gempa.

Tanah ini sentiasa berdaulat.

Mengalir rahmat dari tuhan alam semesta.



Tiada pemerintah dunia berani mendapatkan BUNGA RAYA.
Hanya 1 negara berhak ke atasnya.

Tanpa 1 bantahan pun dari bijak pandai dunia.

Kerana mereka tahu pemilik BUNGA RAYA.



Dahulunya mereka dikenali sebagai SRIVIJAYA.

Sekarang ini namanya MALAYSIA.

Ibu kota mereka diberi nama PUTRAJAYA.

Dari bumi mereka hadir penyelamat dunia.

Dulu, kini, dan selamanya.

Tanah bertuah ini dikenali sebagai negara bunga-bunga.





Misi Terahsia Fans Tidakkah kalian semua tahu...nama MAHATHIR itu sendiri adalah code rahsia untuk kedatangan MAHADI, maka skrol undang2 kedah yang berjaya dibawa balik itulah, menjadi ASBAB "orang yang terkemudiannya", meneruskan tugas2 khas untuk menyediakan tapak2 sistem khilafah, maka sesiapa yang bernaung di bawah mereka, In Sya Allah berjaya...

Saiyidina Ali pernah berpesan:"...dengarkan apa yang disampaikannya...bukan siapa yang menyampaikan itu..."
Sebab itulah sekarang ini ada sekumpulan manusia2 pilihan tuhan sedang meREALISASIkan hadis sahih di bawah ini iaitu:
Dari Abdullah bin al-Haris bin Jaz-uz Zabidi R.A. katanya,
bertitah baginda Nabi Muhammad:
“Akan keluar orang-orang dari Timur,
lalu mereka mempersiapkan untuk Al-Masih Imam Mahdi,
yakni tapak-tapak pemerintahannya.”
[ Hadis Riwayat Ibnu Majah ]
www.PustakaTerahsia.com
macam mana lah aku boleh tak perasan posting terbaru dari bro nih... aku peminat thread nih!!
Reply With Quote
  #478  
Old 11-09-2014, 04:23 PM
desmoquattro desmoquattro is offline
Active Plus

desmoquattro's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,697
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Siapa yang xhormat pandangan dan informasi dlm thread ni boleh la berambus. Of course org2 yg ada dlm ni terdiri dari org2 yg 'gila'.
Reply With Quote
  #479  
Old 15-09-2014, 09:36 PM
thelegends thelegends is offline
Active Member

thelegends's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,997
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 23
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sharemalaysia View Post
Aku faham lagu ni,.. lari ikut pakwe, sex dating puas2 pasal buku merah kata time tak subur..

hahaha..

saja off topic, btw aku percaya thread ni coz dah dengar lama sangat cerita ni dulu2 dimana penjahan tanah melayu satu-satunya inggeris tak berani bunuh sultanya..
aku makan pun blh tersembur dgr bro replay..hahaha.sex dating puas2
Reply With Quote
  #480  
Old 09-10-2014, 10:43 PM
CITROEN_C4 CITROEN_C4 is offline
Regular

CITROEN_C4's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 669
Thanks (Received): 82
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by thelegends View Post
aku makan pun blh tersembur dgr bro replay..hahaha.sex dating puas2
di sebalik lirik "BAWAKU PERGI" - kaka feat zizan~~

Bawa aku pergi…pacu laju-laju…Kita lari dari reality… Bawa aku pergi…Pacu laju lagi…Malah kita tak perlu kembali…
Tengah malam nanti…Tolong jangan lupa…Jangan mungkir janji…Aku dah teruja…. Sudah cukup lama… Aku tunggu saat ini… Sejak kal terakhir kau hantar pulang… Hidup sungguh sepi… Tolong jangan bilang mama… Tolong jangan bilang papa…Malah jangan bilang teman karibmu… Jangan bilang sesiapa…
Oh, buku merah jangan lupa bawa… moga_moga belum tamat tempoh… Kali ini kita pergi lebih lama… Pergi lebih jauh, ayuh…
Bawa aku pergi… Pacu laju-laju… Kita lari dari reality… Bawa aku pergi… Pacu laju lagi… Malah kita tak perlu kembali…
Mata dalam kaca… Topi berceloreng… Sarung tangan hitam… Atas muka ada topeng…. Hanya perlu siul, tidak tekan loceng…. Hero sudah sampai, cerpat terjun loteng… Kita terus ke sempadan, aku pacu engkau bonceng… Bawa bekal air muka cuci aib bopeng… Lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng… Lari dari kenyataan, mula kisah dongeng…
Tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga… Tnggalkan kemewahan cuba cara hidup purba… Lari-lari baling bola salji depan gua… Sambil cari yeti kita cari (What?)… Tinggalkan dataran puncak dunia kita duga… Tinggal kemewahan, cuba cara hdup purba… Lari-lari baling bola salji depan gua… Tidak jumpa yeti, moga-moga jumpa syurga…
Bawa aku pergi…pacu laju-laju…Kita lari dari reality… Bawa aku pergi…Pacu laju lagi…Malah kita tak perlu kembali…
Bila kita pergi… Apakan berlaku…siapakan peduli…siapa ambil tahu…Hidup kita tempuh…Untuk apa saja…Tidak kira mana kembara membawa… kitakan bersama…
Oh, buku merah jangan lupa bawa… moga_moga belum tamat tempoh… Kali ini kita pergi lebih lama… Pergi lebih jauh, ayuh…
Bawa aku pergi…pacu laju-laju…Kita lari dari reality… Bawa aku pergi…Pacu laju lagi…Malah kita tak perlu kembali…

(tafsiran lagu)


Firman Allah: “ Dan berzikirlah dengan menyebut ALLAH sebagaimana yang ditunjukkannya kepadamu,” (surah al-Baqarah : 194)
Bawa aku pergi menceritakan tentang keadaan Roh Rohani yang menginginkan untuk berada d alam yang jauh. Bermula dari alam Mulki, kemudian ke alam Malakut, seterusnya ke alam Jabarut dan pengakhirannya di alam Lahut. Alam lahut terlalu jauh dari dunia manusia tetapi terlalu hampir dengan Allah.
”Pacu laju-laju” memberi makna tentang alunan zikir. Untuk mencapai / keberadaan DIRI di alam malakut, Jabarut mahupun Lahut, hentakan zikir amat penting. Itu juga menggambarkan betapa hati menginginkannya.
Tak perlu kita kembali” membawa maksud apabila roh rohani telah berada di alam Lahut, atau di panggil juga fanalillah… maka, tidak akan ada perasaan untuk kembali semula ke dunia ini kerana Alam Lahut adalah negeri asal Qurbah (roh rohani/DIRI). Firman Allah dalam hadith Qudsi : “Aku adalah kanzun Mahfiyyan (Yang terpendam dan Tertutup). Aku ingin ditemukan dan dikenali. Ku ciptakan makhluk agar mereka mengenal-Ku.” Ini adalah cerita tentang makrifatullah.
Tengah malam atau 1/3 malam merupakan waktu yang paling baik untuk seseorang hamba yang beriman bangun menghadap Allah Ta’ala. Begitu juga dengan keadaan diri penulis. Sudah cukup lama penulis menantikan saat untuk ditemukan dengan Qurbah.
”Sejak kali terakhir kau hantar pulang” membawa erti penulis pernah berjumpa dengan Qurbah tetapi hanya seketika apabila dia kembali berada dalam dunia reality…langsung hidupnya terasa begitu sepi dan sunyi…
”Tolong jangan bilang mama…tolong jangan bilang papa…malah jangan bilang teman karibmu…Jangan bilang sesiapa..” membawa makna apa yang dilihat di alam Lahut itu terlalu rahsia. Kerana, di alam Lahut itu, syaitan dan iblis mahupun malaikat tidak mampu untuk menembusinya. Hanya insan sahaja. Firman Allah dalam Hadith Qudsi : “Manusia adalah rahsiaKU, dan Aku adalah rahsia manusia.”
Ilmu batin adalah rahsia di antara rahsia-Ku, Aku jadikan di dalam hati hamba-Ku dan tidak ada yang menempatinya keuali Aku.”
”Buku merah” sinonim dengan passport. Di dunia reality, apabila kita hendak keluar daripada Malaysia, pasti perlukan passport. Begitu juga dengan keadaan alam ini. Passport akhirat amat diperlukan. Passport itu adalah amal ibadah. Semoga amal itu kian berterusan..dan tidak luput di akhirnya…
”Mata dalam kaca” adalah mata hati. Firman Allah : “Hatinya tidak mendustakan apa yang dilihatnya,” ( surah an_Najm :11)
”Sarung tangan hitam, Atas muka ada topeng” memberi makna luaran tidak menggambarkan dalaman. Kerana Allah itu menilai hambaNya melalui dalaman seseorang.
Untuk mengingati Allah, tidak perlu menggunakan lafaz lisan. Cukuplah dengan detik-detik di hati. Firman Allah : ”Katakanlah : “Serulah Allah atau serulah ar-Rahman. Dengan nama yang mana sahaja kamu seru. Dia mempunyai Asma-ul Husna.” Nabi bersabda : “ ilmu ada dua macam. Pertama, Ilmu lisan. Itulah hujjahnya Allah bagi makhluknya. Kedua, ilmu Hati, itulah ilmu yang bermanfaat kerana kebanyakan manfaat ilmu bersumber di daerah hati.”
”Hero” yang dimaksudkan adalah DIRI yang telah menanti. Bersedia untuk membawa diri ke sempadan negeri Lahut, iaitu negeri asal Qurbah.
”Aku pacu, engkau bonceng” Diertikan dengan jalan-jalan yang ditunjuk oleh Allah. Kita hanya perlu melalui jalan itu dengan keyakinan yang tinggi pada Allah. Rasul berdoa : “ Ya allah, tunjukilah kami jalan yang benar adalah benar dan beri kemampuan kepada kami mengikutinya. Dan tunjukkanlah kami bahawa yang salah itu adalah salah dan berilah kami kemampuan untuk menghindarnya.”
Tinggalkan alam Mulki, Malakut, Jabarut..ayuh kita tawan puncak dunia. Itulah dunia Lahut. Tinggalkan kemewahan dunia yang lagha, mari kita kembali kepada cara hidup Rasul dan pemimpin terdahulu dengan sentiasa zikir mengingati Allah. “kejarlah Akhirat, nescaya dunia mengekorimu.”
Merenung (tafakur) jauhlah ke dalam dirimu sendiri. Keluarkan sifat-sifat haiwan yang membaluti mu. Bersihkan segalanya. Sehingga DIRI Qurbah itu benar-benar suci, putih dan bersih..maka berjumpalah kalian dengan ‘syurga’.
Apabila kita telah berada di alam Lahut, tiada siapa akan peduli…tiada siapa akan ambil tahu..bahkan kita tidak tahu apa yg berlaku di dunia reality. Hanya DIRI dan ALLAH sahaja mengetahui apa yg berlaku di alam Lahut. Hadith Qudsi: “Wali-waliKU berada di bawah kubah-kubahKU. Tidak ada yang mengetahuinya selain AKU…”
__________________
NEVER STOP THINKING...
FROM MALACCA WITH LOVE
Jejak Ke Perang Dunia Ketiga
http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=485421
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump