Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 12-01-2017, 06:28 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 110,877
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5878
Active Level
My Mood:
Default Wanita China bunuh kucing kerana tak mampu jaga


Lan Yan bersama kucing dibelinya dan gambar kanan, bangkai haiwan malang itu yang ditemui Sheng di depan kedainya. - Foto Weibo/Sheng

Beijing: Seorang wanita mengambil keputusan membunuh kucing yang baru dibeli, melapah kulit sebelum mencampakkan bangkai haiwan itu di depan kedai haiwan peliharaan yang enggan menerima kembali kucing itu dan memulangkan wangnya.

Wanita itu membeli kucing jenis British Shorthair berumur lima bulan dengan harga 2,560 yuan (RM1,654) di sebuah kedai haiwan peliharaan di Lijiang, wilayah Yunnan, pada 3 Januari lalu, namun kemudian menyedari tidak mampu memelihara haiwan berkenaan.

Menurut laporan People's Daily Online, wanita itu dikenali sebagai Lan Yan, menyedari pendapatannya tidak cukup untuk memelihara kucing, dia kembali ke kedai berkenaan dua hari kemudian untuk memulangkannya.

Namun, pemilik kedai itu, wanita dikenali sebagai Sheng, enggan menyebabkan Lan Yan marah dan membunuh kucing berkenaan, melapah kulit dan meninggalkan bangkainya di depan kedai Sheng tiga hari kemudian.

Sheng menemui satu bungkusan plastik di depan kedainya pada 8 Januari ketika mahu menutup kedai dan terkejut mendapati ia mengandungi bangkai kucing.

Wanita itu mengecam kucing berkenaan dijual kepada Lan Yan, malah merakam gambar Lan Yan dengan kucing malang itu di dalam kedainya.

Selasa lalu, Lan Yan memohon maaf secara terbuka melalui Weibo (Twitter versi China) dengan menyiarkan surat bertulisan tangan serta video dirinya memohon maaf.

“Kepada pencinta haiwan, saya minta maaf kerana melukakan hari anda,” katnya.,

Lan Yan menjelaskan dia tidak mampu memelihara kucing itu kerana sewa rumah yang mahal dan mendakwa dua kali merayu kepada Sheng supaya mengembalikan wangnya.

Dia mengaku membunuh kucing itu namun menjelaskan seorang penyembelih yang membunuh haiwan berkenaan kerana ‘saya takut melihat darah’.

“Tolong maafkan saya, tolonglah maaf saya yang berdosa ini,” kata Lan Yan.

Kejadian itu mencetuskan kemarahan orang ramai yang menyiarkan kecaman terhadap Lan Yan melalui Weibo yang menganggapnya wanita kejam.


http://www.hmetro.com.my/node/196661
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 12-01-2017, 06:31 PM
peja510 peja510 is offline
Super Active

peja510's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Jun 2009
Location: igak ike, make ude, cicoh budu, puluk gaul nyor
Posts: 7,650
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Default

pado dio semelih, baik dia upload dlm easy.cn
__________________
SMARTPHONE IP CCTV HD MURAH DI PASARAN
peja510 : 017-921 1219
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2017, 06:32 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 21,509
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 508
Active Level
My Mood:
Default

mmg zalim sungguh ni, mmg zalim...
tak guna betul dia ni

pastu minta maaf. perbuatan mcm ni tak layak hanya dengan mintak maaf je.

kesian pada kucing tu, dah la tengok muka dia kat gambar ni, aduh la sayangnya kucing...
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2017, 06:38 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 231,360
Thanks (Received): 4884
Likes (Received): 745
Blog Entries: 44
Active Level
My Mood:
Default

Elok iklan je kt internet
Kat FB
Ada je tu nak bela kucing sihat gitu
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2017, 06:47 PM
akundaktau akundaktau is online now
Super Active

akundaktau's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2013
Posts: 9,062
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 29
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Kesian kucing tu..dah la mati..badan hancur lebur
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2017, 06:54 PM
Jedi Jedi is online now
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 32,875
Thanks (Received): 115
Likes (Received): 285
Active Level
My Mood:
Default

Kesian meow.

Buta perut betul.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2017, 06:56 PM
roslanab roslanab is offline
Active Member

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,468
Thanks (Received): 19
Likes (Received): 3
Active Level
Default

kalau tak ada orang nak beli,
bagi percuma je kat pencinta kucing.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2017, 07:00 PM
copy left copy left is offline
CG Top Poster Club

copy left's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Location: PERANG BESAR,
Posts: 24,802
Thanks (Received): 71
Likes (Received): 25
Active Level
My Mood:
Default

kalau nk cuba bela kucing cuba la kutip dulu kucing kat luar tu bela....
kalau x boleh bela boleh buang balik..... ni beli kucing mahal x mampu jaga nak duit balik mmg xdpt la....
__________________
Kalau nak tora2 jangan kat sini.
“Mengapa mereka tidak mahu GST? Kerana akhirnya harga barang akan turun.”
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2017, 07:02 PM
epozer epozer is offline
Legendary Member

epozer's Avatar
 
Trader Rating: (33)
Join Date: Aug 2010
Posts: 12,065
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 21
Active Level
My Mood:
Default

shot hair...masuk mudah sejuk2 je dapat 2-3k...baka baik tu...
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2017, 07:06 PM
theblur theblur is offline
Active Plus

theblur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Sabah
Posts: 4,367
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 27
Active Level
My Mood:
Default

ni buat gua panas. dapat pompuan ni aku terajang cukup2, ikat batu besar dekat badan dan campak dalam laut.
__________________
Kalau GST bagus kenapa cuma 6% ? kenapa tidak 666% ?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:55 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you