Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 12-01-2017, 06:05 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 113,003
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 7319
Active Level
My Mood:
Default Peniaga nafi jual cendol kitar semula


Chan Lai menafikan dakwaan dia menjual cendol kitar semula yang menjadi tular di media sosial hari ini. FOTO Muhammad Apendy Issahak dan FB

Ipoh: Seorang peniaga cendol di Medan Kid di sini menafikan menjual cendol kitar semula seperti yang tular di media sosial hari ini.

Ooi Chan Lai, 78, berkata apa yang berlaku adalah salah faham daripada individu yang merakam gambarnya dan mendakwa dia menapis lebihan cendol tidak habis dimakan oleh pelanggan untuk dijual semula.

"Memang saya menapis cendol dan membasuhnya, tetapi ia bukanlah cendol 'recycle' sebaliknya ia cendol yang belum digunakan.

"Saya menapis untuk membuang air dalam bekas menyimpan cendol itu dan kemudian membasuhnya, bukan cendol lebihan pelanggan makan," katanya ketika ditemui hari ini.

Chan Lai berkata, dia sudah berniaga di kawasan berkenaan selama 32 tahun dan ini kali pertama menerima dakwaan seumpama itu.

"Saya kesal kerana individu berkenaan membuat tanggapan sendiri dan tidak bertanyakan kepada saya apa yang sebenarnya berlaku sebelum memfitnah saya di media sosial.

"Selama saya berniaga tiada sebarang aduan yang saya terima daripada pelanggan. Saya tidak pasti apa niat sebenar individu berkenaan dan saya sanggup bersemuka dengannya jika individu itu mempunyai bukti saya melakukan perkara tidak bertanggungjawab itu," katanya.

Quote:
Aduan:

MENU CENDOL ISTIMEWA-KEMBANG TEKAK

Aku perhati je apek ni..
Kome nk tau ,aku tenguk dia tengah recycle cendoi yg org dah tk habis mkn..kemain lg di tapis,cuco ayo,2,3 kali pastu selamba je gi tuang dlm balang cendoi..hamboiii..lokasi kedai tepi sekali dkt pago nak short cut ke medan kid/perak transit..


http://www.hmetro.com.my/node/196667
Reply With Quote
Likes syahgnote liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 12-01-2017, 06:11 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 22,729
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 683
Active Level
My Mood:
Default

lahai kesian sungguh la pakcik ni.
selama 32 tahun meniaga, ni kali pertama ada org tularkan perkara ni tanpa gi periksa dulu dengan pakcik ni...

sabar lah pakcik, nak buat mcmana, org gila tular, mcm ni lah perangainya..
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2017, 06:16 PM
Emy_Ezra Emy_Ezra is offline
Active Plus

Emy_Ezra's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2012
Posts: 4,092
Thanks (Received): 67
Likes (Received): 12
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Melayu pi makan kedai cina ke?
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2017, 06:16 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 233,688
Thanks (Received): 4884
Likes (Received): 1372
Blog Entries: 45
Active Level
My Mood:
Default

Takpe pakcik
Lepaih ni ramai la tu dtg kedai pakcik
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2017, 06:19 PM
peja510 peja510 is offline
Super Active

peja510's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Jun 2009
Location: igak ike, make ude, cicoh budu, puluk gaul nyor
Posts: 7,662
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 11
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Emy_Ezra View Post
Melayu pi makan kedai cina ke?
mcm betul je
eeeiii. loya den

dalam islam kena pentingkan siapa yg membuatnya
__________________
SMARTPHONE IP CCTV HD MURAH DI PASARAN
peja510 : 017-921 1219
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2017, 06:45 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 113,003
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 7319
Active Level
My Mood:
Default

dah tau apek situ jgk ko pg
Reply With Quote
Likes ikhmal_ok liked this post
  #7  
Old 12-01-2017, 10:35 PM
oldtbone oldtbone is online now
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 6,946
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 318
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
pembersih apek ni..abam yg mengadu pn mengaku dia bilas 2 3 kali.kadang tu tgk peniaga x basuh pn lepas dr bungkusan.
cuma cepat sgt melatah ..kurang logik recycle cendol..berapa byk sgt la belen yg org x makan bagi setiap mangkuk ..
dh namanya air cendol...dh tentu minum utk makan cendolnya..bukan air santan gula merah
Reply With Quote
Likes syahgnote liked this post
  #8  
Old 12-01-2017, 10:39 PM
magnesium magnesium is offline
Super Active

magnesium's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Apr 2010
Posts: 9,882
Thanks (Received): 158
Likes (Received): 62
Active Level
Default

sikit sgt baki cendol nak di recycle

tapi x mustahil

anggapan aku x mungkin
Reply With Quote
Likes syahgnote liked this post
  #9  
Old 12-01-2017, 10:45 PM
Prisoner Prisoner is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2010
Posts: 3,919
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 14
Active Level
Default

takbleh percaya 100% kat apek ni..
macam tu jugak dengan orang yang buat tuduhan..

yang terbaik.. cari jer la cendol lain..
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2017, 10:51 PM
AuraSuccess_88 AuraSuccess_88 is offline
CG Hardcore

AuraSuccess_88's Avatar
 
Trader Rating: (159)
Join Date: Apr 2010
Posts: 69,874
Thanks (Received): 178
Likes (Received): 5
Blog Entries: 7
Active Level
My Mood:
Default

Nanya apek nie kena tular....
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold