Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #41  
Old 11-01-2017, 04:13 PM
azrulazman azrulazman is offline
CG Top Poster Club

azrulazman's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: Feb 2010
Location: puncak gunung kinabalu
Posts: 29,674
Thanks (Received): 111
Likes (Received): 3
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by matten02 View Post
byk je brg lain diorng guna buat sembahyang.. oren, epal, tembikai,

xkn terus cop haram. adoidoidoi


teringat membe aku penah amek buah kat tokong tepi jalan. esoknya terus sakit perut
__________________
siggy utk disewa
siggy utk disewa
azrulazman.com
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #42  
Old 11-01-2017, 04:20 PM
stillFX stillFX is offline
Active Member

stillFX's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 1,757
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 75
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by helmisaman View Post



sedikit pencerahan barangkali
dh rasa dh cam tu... sedap biskut ni... lejeng ni... dulu sampai sekarang... slalu je beli... tak terpikir lak cina wat semayang.
Reply With Quote
  #43  
Old 11-01-2017, 04:24 PM
yongyap yongyap is offline
Active Plus

yongyap's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,011
Thanks (Received): 145
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by jaws_am View Post
minta maaf mungkin cara penyampaian aku kurang baik..

apa yang nak dikongsikan bukan bank islam skrng x baik..
bank islam kita dah baik dan cukup bagus..
ada panel syariah, ada akad..mmg halal..

cuma beza nya hutang yg dibuat hampir sama dgn konvensional..

kita cuba temuduga 10 org yg buat pinjaman bank islam tanya dia..
apa perasaan dia buat pinjaman bank islam ?

jawapan basic, kita ambil yg islam.. senang x bnyk menjawab dgn tuhan..

tpi kalau kita tanya tentang ciri2 sepatutnya ada pada bank islam..
jawapan first, mestilah kena bg murah lagi dari bank konventional..

pada pendapat aku
bank islam kena duduk ditahap kita x perlu nk promote org islam mai ambil loan dgn bank islam.. sbb semua jelas.. org islam yg apply loan konventional dikira sbgi x bijak sbb xda sah akad, dan x bijak sbb kena bayar lebih..

"bank islam sebenar" dengan niat membantu org islam bkn dari segi sah akad.. tapi dari segi membantu meringankan kos bayaran..

berbalik kpd topik asal.. kita xda institusi yg boleh membantu orang islam secara keseluruhan..
nk lebih tepat tn tanya pakar muamalat...
hrtu ade sorang ustaz dr pakar kewangan islam bt calculation tentang pengiraan rumah
beza konvesional dan islamic financing, dalam 5k konvesional lebih
tu tak termasuk denda lewat
kita sering dimomokan islamic loan (sebetulnye islamic financing) mahal...
yg konvensional tu lah 24 jam riba
Reply With Quote
  #44  
Old 11-01-2017, 04:25 PM
silasroon silasroon is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 874
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 75
Active Level
My Mood:
Default

Masa kecik-kecik dulu, saya suka makan biskut ni. Mula pada yang gula tu dulu, kemudian barulah biskutnya. Masa makan tu terbayang-bayangkan watak kartun SMURF. Sekarang pun kalau makan biskut ni terbayang-bayang watak kartun SMURF tu.
__________________
"Terletak di antara dua perbezaan adalah KENIKMATAN"

"Bukan salah orang yang mengajak, tetapi salah diri yang berkehendak"
Reply With Quote
  #45  
Old 11-01-2017, 04:38 PM
pokyo pokyo is offline
Active Plus

pokyo's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Jan 2009
Posts: 4,674
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 25
Active Level
Default

jgn lar ban, biskut favourite den ni dari kecik sampai ke besar.
Reply With Quote
  #46  
Old 11-01-2017, 04:39 PM
azam74 azam74 is offline
Super Active

azam74's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2011
Posts: 9,962
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 46
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by helmisaman View Post



sedikit pencerahan barangkali
isu2 mcm ni yang buatkan org2 Islam dan melayu ni amatlah lawak dan melawakkan di mata bukan Islam..
__________________
TTR 901
Reply With Quote
  #47  
Old 11-01-2017, 11:08 PM
FXerha FXerha is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Location: Kuala Terengganu
Posts: 4,758
Thanks (Received): 61
Likes (Received): 15
Active Level
My Mood:
Default

Biskut lejeng ni
Reply With Quote
  #48  
Old 11-01-2017, 11:19 PM
aamirharun aamirharun is online now
Regular

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2010
Posts: 620
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
Default

banyak2 biskut - biskut ne paling jadi pilihan ....
Bagus juga bila org melayu ne prihatin bab halal dan haram ..
Baguslah dapat diselamatkan lagi
Reply With Quote
  #49  
Old 11-01-2017, 11:32 PM
oldtbone oldtbone is offline
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 6,898
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 305
Active Level
My Mood:
Default

aik? dh berpuluh thn sy makan biskut ni..status halal meragukan ke?
kalo biskut tu halal tp bangsa lain nk guna bwk pg sembahyang..apa masalah nya?
itu hak dia lah nk guna biskut apa bwk gi sembahyang. kalo dia guna chipsmore atau oreo perlu ke kita kata haram gak sbb bwk gi sembahyang agama lain?
Reply With Quote
  #50  
Old 11-01-2017, 11:43 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 112,827
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 7200
Active Level
My Mood:
Default

benda2 ni cmni bole je abaikan. ak klo baca buat xtau je

tp ada plak yg menjawab. jakim jawab, menteri jawab

tu yg jd menyibuk gak. klo xde yg layan xde jd isu pun
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold