Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 1,669
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 10,390
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 19,560
More...
Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 19-03-2017, 01:26 PM
BrilliantFX BrilliantFX is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2011
Posts: 44
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post


Ayam Goreng Seringgit Sabariah menjadi kesukaan kanak-kanak dan dewasa.
BERSAIZ kecil tetapi berbaloi. Keenakan ayam yang berharga RM1 atau dikenali sebagai Ayam Goreng Seringgit menjadi pilihan bagi mereka yang inginkan ayam goreng seperti keluaran restoran makanan segera.

Ayam ini digoreng rangup dan sedap, jika ingin rasa pedas, ia akan disaluti cili mengikut selera yang diinginkan. Ayam Goreng Seringgit bukan sahaja menjadi kegemaran kanak-kanak, ia juga digemari pelbagai peringkat umur.

Memenuhi cita rasa

Kakitangan awam, Siti Rashikin Mat Zuki berkata, Ayam Goreng Seringgit yang diperkenalkan anak saudaranya sejak tahun lalu kini menjadi kesukaannya.

“Saiznya yang kecil dan tanpa tulang menyebabkan ia mudah dimakan. Pada mulanya, saya agak terkejut kerana isi ayam goreng dijual dengan harga RM1, selalunya harga ayam goreng seketul RM3 ke atas.

"Istimewanya Ayam Goreng Seringgit ini ia boleh dimakan sama ada pedas atau pun tidak. Selalunya saya beli yang pedas kerana ia lebih sedap dan memenuhi cita rasa saya.

"Ia sesuai untuk kanak-kanak kerana boleh dimakan begitu sahaja tanpa sebarang perisa tambahan dan lebih mengujakan apabila makan panas-panas,” katanya.

Siti Rashikin berkata, Ayam Goreng Seringgit ini juga sesuai untuk dihidangkan ketika majlis keramaian atau majlis tertentu.

"Selalunya saya membeli ayam goreng ini di sekitar Petaling Jaya,” katanya.

Lain daripada yang lain

Bagi pemandu lori, Hamizan Yaakop, pada mulanya, Ayam Goreng Seringgit itu tidak menjadi kesukaannya dan tidak pernah beli untuk anaknya kerana merasakan ayam goreng ini seperti makanan segera lain.

“Anak-anak saya suka makanan ringan atau segera seperti kentang goreng, nuget dan sebagainya. Ia tidak mengenyangkan dan setelah diperkenalkan rakan mengenai Ayam Goreng Seringgit ini, ia mengubah persepsi saya.

“Sedap dan lain daripada yang lain. Pada mulanya saya hanya membeli satu, dan seterusnya saya membeli lima. Ia adalah makanan yang sihat dan sesuai untuk mereka ingin diet. Alhamdulillah, anak saya juga menyukainya,” katanya.

Menurutnya, setiap kali berkunjung ke Kuala Lumpur, dia akan singgah ke gerai Ayam Goreng Seringgit untuk membelinya sebagai buah tangan kepada anak-anak.

"Kini, Ayam Goreng Seringgit boleh didapati di mana-mana sahaja, dan sangat berbaloi membelinya kerana harganya sangat murah,” katanya.

Tidak berminyak

Pekerja kedai runcit, Farah Nabilah Mohamad Fazli pula berkata, Ayam Goreng Seringgit memang sedap dan dijual dengan harga yang sangat berpatutan.

“Ia dijenamakan dengan pelbagai nama, antaranya Ayam Goreng Singgit, Ayam Goreng RM1 dan Ayam Goreng Seringgit. Walaupun bersaiz kecil ia mengenyangkan, malah jika ditambah dengan serbuk cili, ia lebih pedas dan menjadi kegemaran saya.

“Saya akan membelinya seminggu sekali kerana ia sedap dan tidak muak. Ia tidak berminyak dan melekit. Selalunya ia dijual di kawasan sekolah, kawasan tumpuan orang ramai dan sebagainya,” katanya.

Farah Nabilah berkata, setiap kali membeli Ayam Goreng Seringgit, dia perlu beratur kerana makanan tersebut mempunyai peminat yang tersendiri terutama dalam kalangan kanak-kanak.

Jana pendapatan

Sementara itu, penjual Ayam Goreng Seringgit sekitar Petaling Jaya, Selangor, Sabariah Ali berkata, perniagaannya yang dijalankan sejak setahun lalu mendapat sambutan yang memberangsangkan.

Sabariah berkata, perniagaan tersebut mampu menjana pendapatannya kerana ia tidak mengambil masa lama dan mempunyai pelanggan tetap.

“Alhamdulillah, setiap lokasi Ayam Goreng Seringgit mempunyai pelanggan tetap dan baru. Malah, ada yang baru pertama kali membelinya sekadar mencuba dan akan kembali membeli ayam goreng ini pada hari-hari seterusnya.

“Saya menjual Ayam Goreng Seringgit kerana melihat potensi perniagaan ini kerana mendapat permintaan tinggi dan kadang-kala tidak sampai setengah jam, jualan saya habis,” katanya.

Menurutnya, dia akan menggoreng dan membungkus ayam tersebut di rumah. Setiap bungkusan tersebut hanyalah ayam goreng biasa dan penambahan perisa seperti lada hitam dan pedas akan dibuat sekiranya mendapat permintaan pelanggan.

“Saya menjual ayam goreng dengan dua sesi jualan iaitu pada jam 12.30 tengah hari sehingga 2 petang di kawasan Kampung Lindungan dan jam 5.40 petang sehingga 7 malam di sekitar kawasan Kampung Tunku. Saya akan menggoreng dua jam awal pada setiap hari,” katanya.

Menurutnya, dia membeli ayam tersebut di kilang dan berjaya menjual antara 100 sehingga 150 ketul sehari bagi setiap sesi.

“Saya juga turut menyediakan perkhidmatan menjual Ayam Goreng Seringgit di majlis perkahwinan, jamuan hari lahir dan keraian sekitar Lembah Klang,” katanya.



sumber:http://www.sinarharian.com.my/bisnes...a-rm1-1.617121
terbaik membantu budak sekolah!!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #12  
Old 19-03-2017, 01:47 PM
Arluth Arluth is offline
Super Active

Arluth's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Location: Ipoh-Taiping-Mertajam Hills
Posts: 7,155
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 7
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

murah lg ayam greg mail upin ipin.. dua singgit kekekeke
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #13  
Old 19-03-2017, 02:10 PM
amieshoro amieshoro is offline
Active Member

amieshoro's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,952
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 6
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post


baju JDT ...

sekarang nie kedai mamak jual ayam RM4 seketul ..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #14  
Old 19-03-2017, 02:11 PM
sansorrow sansorrow is online now
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2011
Posts: 5,177
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 27
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

sodap makan ayam tgh hari cam ni hehe
__________________
..................................................

https://www.myfxbook.com/members/San...rrowfx/1780210

..................................................
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #15  
Old 19-03-2017, 11:24 PM
oldtbone oldtbone is offline
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 5,330
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 135
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

sini pn RM1. dia buat 2 jenis..besar dan kecik. yg besar lain harga.
ayam ni main dgn serbuk perisa..sekali2 blh makan kot..kalo ari2 mau botak kepala..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #16  
Old 20-03-2017, 06:40 AM
highway highway is offline
Active Plus

highway's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2009
Posts: 4,393
Thanks (Received): 291
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kat tempat aku 2.50 dan 3 ringgit....3.50 belum jumpa lagi....tapi kat kfc 4 ringgit kot seketul
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #17  
Old 20-03-2017, 07:23 AM
Zordeck Zordeck is offline
Super Active

Zordeck's Avatar
 
Trader Rating: (63)
Join Date: Aug 2009
Location: Somewhere
Posts: 9,880
Thanks (Received): 38
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to Zordeck
Default

Quote:
Originally Posted by Arluth View Post
murah lg ayam greg mail upin ipin.. dua singgit kekekeke
Dkt sebelah KTM BM ada jual RM1 seketul. sedap
__________________

Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #18  
Old 20-03-2017, 07:34 AM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,279
Thanks (Received): 103
Likes (Received): 186
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by myroadtax.com View Post
Dah banyak dah jenis bisnes jual ayam goreng macam ni.

Siap ada yang gunting dan letak serbuk cili tu kan.

Makan sedap sekejap kat mulut, lepas tu sakit kepala sampai esok pagi kerana serbuk perasa.
Bukan nak kata tapi kebanyakan ayam ni ayam suntik/hormon (AS/H).

Melainkan ayam kampung.


AS/H ni aku rasa aku takleh makan.

Sebab kulit muka aku akan jadi pedih, merah², mengelupas.

Pedih wooo...

Punca dia samada ayam tu atau udang (udang kering, belacan).

Aku jer la...orang lain aku tak tahu lah.
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #19  
Old 20-03-2017, 07:35 AM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,279
Thanks (Received): 103
Likes (Received): 186
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Tiada tandingan.

Keke~

__________________
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #20  
Old 20-03-2017, 07:36 AM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,279
Thanks (Received): 103
Likes (Received): 186
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sansorrow View Post
sodap makan ayam tgh hari cam ni hehe
Ayam goreng ke ayam...ehem...ehem...

Keke~

#HIV
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 08:36 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you