Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 18,473
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 09-12-2016
Replies: 1
Views: 13,967
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 39,760
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 25-01-2017, 10:43 AM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,928
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 244
Likes (Received): 38
Dislikes (Received): 1
Blog Entries: 6
Active Level
Post Ayam goreng berharga RM1



Ayam Goreng Seringgit Sabariah menjadi kesukaan kanak-kanak dan dewasa.
BERSAIZ kecil tetapi berbaloi. Keenakan ayam yang berharga RM1 atau dikenali sebagai Ayam Goreng Seringgit menjadi pilihan bagi mereka yang inginkan ayam goreng seperti keluaran restoran makanan segera.

Ayam ini digoreng rangup dan sedap, jika ingin rasa pedas, ia akan disaluti cili mengikut selera yang diinginkan. Ayam Goreng Seringgit bukan sahaja menjadi kegemaran kanak-kanak, ia juga digemari pelbagai peringkat umur.

Memenuhi cita rasa

Kakitangan awam, Siti Rashikin Mat Zuki berkata, Ayam Goreng Seringgit yang diperkenalkan anak saudaranya sejak tahun lalu kini menjadi kesukaannya.

“Saiznya yang kecil dan tanpa tulang menyebabkan ia mudah dimakan. Pada mulanya, saya agak terkejut kerana isi ayam goreng dijual dengan harga RM1, selalunya harga ayam goreng seketul RM3 ke atas.

"Istimewanya Ayam Goreng Seringgit ini ia boleh dimakan sama ada pedas atau pun tidak. Selalunya saya beli yang pedas kerana ia lebih sedap dan memenuhi cita rasa saya.

"Ia sesuai untuk kanak-kanak kerana boleh dimakan begitu sahaja tanpa sebarang perisa tambahan dan lebih mengujakan apabila makan panas-panas,” katanya.

Siti Rashikin berkata, Ayam Goreng Seringgit ini juga sesuai untuk dihidangkan ketika majlis keramaian atau majlis tertentu.

"Selalunya saya membeli ayam goreng ini di sekitar Petaling Jaya,” katanya.

Lain daripada yang lain

Bagi pemandu lori, Hamizan Yaakop, pada mulanya, Ayam Goreng Seringgit itu tidak menjadi kesukaannya dan tidak pernah beli untuk anaknya kerana merasakan ayam goreng ini seperti makanan segera lain.

“Anak-anak saya suka makanan ringan atau segera seperti kentang goreng, nuget dan sebagainya. Ia tidak mengenyangkan dan setelah diperkenalkan rakan mengenai Ayam Goreng Seringgit ini, ia mengubah persepsi saya.

“Sedap dan lain daripada yang lain. Pada mulanya saya hanya membeli satu, dan seterusnya saya membeli lima. Ia adalah makanan yang sihat dan sesuai untuk mereka ingin diet. Alhamdulillah, anak saya juga menyukainya,” katanya.

Menurutnya, setiap kali berkunjung ke Kuala Lumpur, dia akan singgah ke gerai Ayam Goreng Seringgit untuk membelinya sebagai buah tangan kepada anak-anak.

"Kini, Ayam Goreng Seringgit boleh didapati di mana-mana sahaja, dan sangat berbaloi membelinya kerana harganya sangat murah,” katanya.

Tidak berminyak

Pekerja kedai runcit, Farah Nabilah Mohamad Fazli pula berkata, Ayam Goreng Seringgit memang sedap dan dijual dengan harga yang sangat berpatutan.

“Ia dijenamakan dengan pelbagai nama, antaranya Ayam Goreng Singgit, Ayam Goreng RM1 dan Ayam Goreng Seringgit. Walaupun bersaiz kecil ia mengenyangkan, malah jika ditambah dengan serbuk cili, ia lebih pedas dan menjadi kegemaran saya.

“Saya akan membelinya seminggu sekali kerana ia sedap dan tidak muak. Ia tidak berminyak dan melekit. Selalunya ia dijual di kawasan sekolah, kawasan tumpuan orang ramai dan sebagainya,” katanya.

Farah Nabilah berkata, setiap kali membeli Ayam Goreng Seringgit, dia perlu beratur kerana makanan tersebut mempunyai peminat yang tersendiri terutama dalam kalangan kanak-kanak.

Jana pendapatan

Sementara itu, penjual Ayam Goreng Seringgit sekitar Petaling Jaya, Selangor, Sabariah Ali berkata, perniagaannya yang dijalankan sejak setahun lalu mendapat sambutan yang memberangsangkan.

Sabariah berkata, perniagaan tersebut mampu menjana pendapatannya kerana ia tidak mengambil masa lama dan mempunyai pelanggan tetap.

“Alhamdulillah, setiap lokasi Ayam Goreng Seringgit mempunyai pelanggan tetap dan baru. Malah, ada yang baru pertama kali membelinya sekadar mencuba dan akan kembali membeli ayam goreng ini pada hari-hari seterusnya.

“Saya menjual Ayam Goreng Seringgit kerana melihat potensi perniagaan ini kerana mendapat permintaan tinggi dan kadang-kala tidak sampai setengah jam, jualan saya habis,” katanya.

Menurutnya, dia akan menggoreng dan membungkus ayam tersebut di rumah. Setiap bungkusan tersebut hanyalah ayam goreng biasa dan penambahan perisa seperti lada hitam dan pedas akan dibuat sekiranya mendapat permintaan pelanggan.

“Saya menjual ayam goreng dengan dua sesi jualan iaitu pada jam 12.30 tengah hari sehingga 2 petang di kawasan Kampung Lindungan dan jam 5.40 petang sehingga 7 malam di sekitar kawasan Kampung Tunku. Saya akan menggoreng dua jam awal pada setiap hari,” katanya.

Menurutnya, dia membeli ayam tersebut di kilang dan berjaya menjual antara 100 sehingga 150 ketul sehari bagi setiap sesi.

“Saya juga turut menyediakan perkhidmatan menjual Ayam Goreng Seringgit di majlis perkahwinan, jamuan hari lahir dan keraian sekitar Lembah Klang,” katanya.



sumber:http://www.sinarharian.com.my/bisnes...a-rm1-1.617121
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 18-03-2017, 10:43 PM
hanamichi hanamichi is offline
Active Member

hanamichi's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,542
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

sapa supplier ayam tuh..pm tepi
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 18-03-2017, 10:52 PM
GamezStar GamezStar is online now
CG Top Poster Club

GamezStar's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Posts: 23,942
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 196
Likes (Received): 13
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

sek 18 shah alam pon ada 1 ketul seringgit.. laku gile
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 18-03-2017, 10:52 PM
myroadtax.com myroadtax.com is offline
CG Top Poster Club

myroadtax.com's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Feb 2014
Posts: 23,706
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 258
Likes (Received): 83
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Dah banyak dah jenis bisnes jual ayam goreng macam ni.

Siap ada yang gunting dan letak serbuk cili tu kan.

Makan sedap sekejap kat mulut, lepas tu sakit kepala sampai esok pagi kerana serbuk perasa.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 18-03-2017, 10:54 PM
SmileAlways SmileAlways is offline
Super Active

SmileAlways's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 5,329
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 27
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

ayam goreng reny
__________________
Jangan tenggelam di dalam air yang jangkat
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 18-03-2017, 10:55 PM
Xploit Machine Xploit Machine is offline
Regular

Xploit Machine's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2012
Location: West Malaysia
Posts: 751
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 82
Dislikes (Received): 2
Active Level
Send a message via AIM to Xploit Machine Send a message via MSN to Xploit Machine Send a message via Yahoo to Xploit Machine Send a message via Skype™ to Xploit Machine
Default

s.alam pun ada, dah lama dah .. rangup dan enak
__________________
First Information Report - https://www.facebook.com/firstinforeport
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 18-03-2017, 10:57 PM
agen14 agen14 is offline
Super Active

agen14's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Nov 2009
Posts: 7,876
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Tempat aku dah 2-3 tahun dah wujud benda ni.. yg seringit ayam ketul kecik2. Rm2 wings, drumstick, thigh (betul ke ejaan ni?), dada,, besar sama dgn kfc jual.. ramai betul yg jual sekarang..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 19-03-2017, 07:40 AM
pcbase pcbase is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Location: mars
Posts: 1,806
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 12
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

tak ada tulis pulak sehari dapat jual berapa, pendapatan sebulan berapa banyak.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 19-03-2017, 07:44 AM
zahidin80 zahidin80 is online now
Active Member

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,991
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 10
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by agen14 View Post
Tempat aku dah 2-3 tahun dah wujud benda ni.. yg seringit ayam ketul kecik2. Rm2 wings, drumstick, thigh (betul ke ejaan ni?), dada,, besar sama dgn kfc jual.. ramai betul yg jual sekarang..
Murah tu kalau wing drumstick n thigh rm2
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 19-03-2017, 01:14 PM
abang gendut abang gendut is offline
Regular

abang gendut's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2015
Location: Dhaka-Bangladesh
Posts: 999
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 42
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by myroadtax.com View Post
Dah banyak dah jenis bisnes jual ayam goreng macam ni.

Siap ada yang gunting dan letak serbuk cili tu kan.

Makan sedap sekejap kat mulut, lepas tu sakit kepala sampai esok pagi kerana serbuk perasa.
jarang dengar orang kena sakit kepala sebab Ajinomoto & tak ramai peduli
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 08:40 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you